Gå til innhold

Det å være russ


Anbefalte innlegg

Russ meg her og russ meg der. Sjølv om eg er russ ser eg ikkje så veldig negativt på det. Til slutt blir det jo eit sosialt arangsmang/samleplass/spyplass alt etter som :p

 

Kan sikkert mora meg lika mykje sjølv om eg ikkje hadde vert russ, men det er no ein tradisjon. Nokre tradisjonar har me sjølv om me ikkje veit det heilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge russen er som de er, så får de jaggu bare akseptere at folk klager på dem. Jeg har hørt/opplevd litt for mye stygge historier til å ikke kritisere dem. Jeg stoler ikke en cm på 90% av all russ. Svært mange av dem sier at det bare er noen få som ødelegger for andre, men det er stort sett bare piss. Dette vet jeg av erfaring.

Russedrakten er blitt en unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk, og dette blir bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Svært mange av dem sier at det bare er noen få som ødelegger for andre, men det er stort sett bare piss. Dette vet jeg av erfaring. 

Så du mener at alle er med og ødlegger?

Akkurat hvordan har du erfart det?

Det skrev han da ikke. Han skrev at det ikke er noen få som ødelegger for mange. Og fakta er at mange ødelegger for få. Jeg har sett mennesker jeg kjenner godt og som stort sett er snille og greie flipper totalt ut i russetida og spyler ned "førstiser" med cola og rødvin, klipper istykker truser, banker opp drittunger som kaster egg på bilen deres, trakkaserer sine medmennesker både, fysisk, psykisk og seksuellt. Og det samme gjelder en hel bråte med mennesker som jeg stort sett har gode opplevelser med, mennesker som stort sett er snille. I tillegg kommer rasshøla som bedriver vold på ukentlig basis, de blir psycho.

Lenke til kommentar
Jeg har sett mennesker jeg kjenner godt og som stort sett er snille og greie flipper totalt ut i russetida og spyler ned "førstiser" med cola og rødvin, klipper istykker truser, banker opp drittunger som kaster egg på bilen deres, trakkaserer sine medmennesker både, fysisk, psykisk og seksuellt. Og det samme gjelder en hel bråte med mennesker som jeg stort sett har gode opplevelser med, mennesker som stort sett er snille. I tillegg kommer rasshøla som bedriver vold på ukentlig basis, de blir psycho.

Jøss, mangler bare drap. :roll:

Lenke til kommentar
Selv var jeg ikke russ. (men mange av vennene mine var jo) Selve konseptet (feire slutten på en 10 års utdannelse) er ikke helt på jordet, men dagens praktiske gjennomføringen med å innta abnorme mengder alkohol har jeg ikke mye til overs for. Dette med "siste muliget til å være barnslig" har jeg heller ingen forståelse for. På universitet går helgefylla for mange over fra å være en ukentlig til en daglig foreteelse..  :roll:

 

Det må sies at såfremt russen ikke plager utenforstående må de jo får feire som de vil. I hvilken grad de gjør (eller ikke gjør) dette har jeg ikke oversikt over. Det bør uansett håndteres på inviduell basis.

Å feste på inviduell basis er vel ikke noe gøy vel....... :D

Lenke til kommentar
Hvordan er meningen til det o-store forum folket angående det å være russ? Jeg mener at det er bare tøv. Drikke, ha det artig og tøve kan man gjøre uten å ha en drakt på seg.

 

Hvorfor er det mer "almenne aksepter" å oppføre seg slik som russen gjør bare fordi man har en uniform på seg? Jeg sier ikke at alle føler det slik, men det er hvertfall det i der jeg bor. Russe tradisjonen starte som en måte å feire bestått eksamen, men det har jo tatt helt av. Russe feiringen begynner tidligere å tidligere. Missforstå meg ikke, jeg har ikke noe imot russen og russefeiringen. Kan være russ i år, men har valgt å ikke være, fordi pengene kan brukes på andre ting. Slikt som mer alkohol :!:

 

Jeg snakker ut i fra egne erfaringer, som sakt så kan jo dette variere fra plass til plass og person til person

Det er jo deilig å bare ta seg helt ut og gå på en real fyllekule etter 13 års skolegang, da... og etterpå begynner jo "det ansvarsfulle voksenlivet" ;)

Syntes det var litt over-ratet å være russ (i fjor), men absolutt konge likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...