Gå til innhold

Slutte med hardcore stoffer som heroin


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det finnes jo ett stoff som eliminerer omtrent alle de negative effektene av abstinenser totalt...husker ikke hva det heter, men jeg veit at mange sliter med det fordi man må være 20 eller 25 for å få det...mange foreldre som fortviler fordi unga deres ikke får det..

Hmm, valium du tenker på? Eller, det er vell ett nerve beroligene stoff:P + ett vanlig rusmiddel.

 

Kjenner mange rusmissbrukere, har selv vært der ett sted, men iværtfall. Faren til en kompiss av meg er x narkoman, han går på metadon eller ka det heter. Det er noe som hjelper mot rusproblemer på ett slags vis:P hehe:) han har værtfall vært rusfri i 2 år ca nå. :thumbup:

 

 

Back to topic:

 

Jeg veit ikke selv hvordan det er å slutte med hardcore stoffer, men det er ett hælvete å slutte me alt man er avhenig av. Er avhenig av røyk no, men skal nokk klare å slutte engang.

 

Røyket mye hasj for endel år siden, første gangen var i 9ende klasse. Dette skjedde bare, var ikke planlagt! Var full i mammas 40 års bursdag, og med en nær slektning som dealet gikk det bare til slik. Etter den dagen røyket jeg ca hver dag, jeg kuttet ut alle barndoms vennene, skolen og foreldre. Lukket meg sammen da på en måte, satt bare med pc og røyket. Men etter 1 år i dette noe jeg vill nå kalle "Helv'ete" sluttet jeg å røyke.

 

Jeg hadde prøvd mye andre stoffer iløpet av tiden, som Knips, Speed og valium.

 

De første mnd etter jeg sluttet var jeg deppresiv, og hadde vell noe småe selvmords tanker. Ikke noe å skryte av, men får noen slik, oppsøk helsesøster på skole eller lege å få til en psykolog! Hjulpet meg mye! :roll:

 

Altså, for att ingen skal komme med en kjapp komentar som sikkert alle kan så må jeg bare si:

 

Hasj er ikke avhennighetskapende (sikkert feil skreve) i seg selv, men vanligvis er det personer med lav tro på seg selv som røyker hasj for å komme seg vekk. De som røyker føler seg ofte bedre rusa, og finner seg til rette med det.

 

Men etter en stund tar hasj rusen av, og da må man ty til sterkere stoffer som Speed, kokain, heroin, LSD/SYRE, Syntetisk GHB. Osv osv.

 

Så til alle dere som har rus problemer, eller kjenner noen: Snakk med noen! Prøv å ordne opp med minst mulig styr!

 

Mvh, Canabis

(jada, ikke rette person til å snakke mener dere sikkert:P) :tease:

Lenke til kommentar

Først bare en liten ting til Cannabis. Du sier at det var et helvette det året du røyka, vet akkurat hva du mener med det at man mister venner og driter i det meste, sett det selv og. Men det jeg lurer på er hvorfor du kaller deg Cannabis og har et cannabis blad som avatar? Hele profilen din er nærmest en cannabis reklame. Synes du fortsatt hasj ol er tøft?

 

Over til saken:

Selv om det er abstinenser som gir det største suget til de narkomane, så er det etter at de har blitt nyktre at det vanskeligste gjenstår. Mesteparten av dem blir overlatt til seg selv, uten noe fungerende nettverk til å hjelpe dem. Gjerne få venner om noen, noen ganger vil ikke engang familien ha noen kontakt med dem engang. Da står de ofte igjen med "venner" fra dop miljøet, og de har aldri noen bra innflytelse på vår rehabiliterte venn. Metadonen fjerner mye av abstinensene, men sørgelig nok bruker mange den til å spe på de andre stoffene de tar. Det påståes at metadon tar flere liv enn heroin, dette av at de tar det sammen med andre stoffer.

 

Hasj er kanskje ikke fysisk avhengighetsskapende, men det blir en psykisk avhengighet som kan være vanskelig nok å kutte ut.

Som Cannabis var inne på, så må man hele tiden øke doser for å få samme følelse. Dette kommer av at stoffer i hjernen som blir påvirket eller forsterket på noe vis av narkotikaet gjør at kroppen øker eller minsker produksjonen av stoffet for å gjenopprette balansen. Disse stoffene kontrollerer veldig mye følelser og en ubalanse kan føre til depresjoner og andre psykiske lidelser.

 

Det er vitenskapelig bevist at det er en sammenheng mellom bruk av cannabis og sinnslidelser.

 

Dermed ved f. eks bruk av steroider blir mange sterile i ettertid fordi man har fått for mye testosteron i kroppen og dermed skapt en hormonforstyrrelse som får kroppen til å slutte å produsere testosteron. som da gjør at når man slutter med steroidene, gjør kroppens manglende produsering av testosteron at man får en mangel på mannelige hormoner og mange i denne fasen utvikler pupper og er ellers meget ustabile.

 

Det å sette opp sprøyterom er jeg helt i mot. Selvfølgelig er det fint at de narkomane kan sette skuddet under oppsyn av helsepersonell. Men se på et annet problem, hvor blir det da lov for politiet å arrestere noen for besittelse av narkotika? 10 meter fra sprøyterommet? 50? 200? en kilometer? Dette er ett steg mot legalisering, noe jeg er absolutt i mot! Hvis vi tar en titt mot Amsterdam hvor flere narkotiske stoffer er legalisert, så viser forskning at dette bare økt problemene med narkotika i byen.

 

Ble kanskje litt revet med, men det var det jeg hadde å si om saken :yes:

 

Noen kilder:

http://www.fmr.no/cparticle118183-9809.html - Artikkel om Cannabis

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/VisArt....asp?ArtId=4534

http://www.forskning.no/Artikler/2004/sept...r/1094720508.41

http://www.forskning.no/Artikler/2004/mai/1083932850.41

http://www.fmr.no - Utrolig utfyllende side om rusmidler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...