Gå til innhold

Cs: Source, er det gøy?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har dere kjøpt css gjennom steam eller?

prisen står til ca $50 + tax, hvor mye ble det totalt?

+/- 350kr for bronsepakken tenker jeg, men jeg ville anbefalt sølvpakken for 10$ mer. Den får du for 408 kroner.

Skrevet (endret)

Hva slags hardware krever spillet for å kjøre glatt i

en nogenlunde grei oppløsning?

Vet ikke hva slags hardware du allerede har, men til sammenligning:

Mitt system er xp2800, 1gb ram, Radeon 9700 pro. Kjører CS:S på 1280*1024 rimelig smooth.

Og om det er gøy? Jeg kom aldri "inn i" gamle CS, men ga det en ny sjanse nå etter Source-overhalingen. Storkoser meg så langt. Den oppdaterte grafikken og fysikkmodellen fikk spillet opp på et relevant nivå igjen, noe som gjorde utslaget for meg. Blir en del seine kvelder nå... :)

EDIT: Så spec'en din i profilen din. Du trenger ikke nytt grafikkort for å kjøre CS:S greit. Men kjekt å ha til kommende spill på Doom3-motoren, antar jeg. ;-)

Endret av thomanil
Skrevet (endret)

Spillet sjekker HW ved oppstart, og optimaliserer grafikken slik at den passer til skjermkortet. Den var en på forumet som fikk 20-30 fps med en GF2MX (tror jeg det var...). Du får framedrops uansett hvilket skjermkort du har, pga kravene til CPU (spesielt eksplosjoner drar mye ned). Jeg har en XP 2400+, og en Radeon 9550 @ 430/430, og minimum fps er 15-20, mens snittet ligger på 40 - 45 fps. Da har jeg 800x600 oppløsning, og medium til høy kvalitet på teksturer/skygger/vann m.m.

EDIT: så specsen din først nå. Kjör på du, grabben!

EDIT 2 (jeg liker å redigere...): Hvor bra er CS:S? Jeg likte CS 1.6 sånn passelig. Jeg var mer hekta på UT2003 og UT2004.

CS:S har en realisme som Doom 3 ikke er i nærheten av, og det sier ganske mye mener jeg. Det har med lyset å gjøre, og modelleringen av brettene og personene. Doom 3 ser ut som plastilina i sammenligning. Animeringen er uovertruffen. Lyden er nær perfekt. Men altså... lyset. Den eneste gangen jeg reagerte litt på lys/skyggeeffekten i spillet var da en medspiller gikk langs en vegg, og var litt for mørk i forhold til reelle skyggevirkninger.

Det irriterer meg litt at jeg blir mosa 3 ganger mer enn jeg selv moser. Med det kan jeg leve med. Jeg blir stadig bedre. Mye av poenget er å jo kjenne til alle de lure stedene.

Endret av emacoolit
Skrevet (endret)

Skulle ønske jeg hadde foreldre som ikke så var så redde for å bli svindlet ved handel med kredittkort på nettet :( . Vil ha css men ser ut som jeg må vente til hl2 kommer i butikkene.

[edit] og skulle ønske det var mindre enn ett år til jeg blir 18.

Endret av geir_er_1337
Skrevet
Det som er litt dritt med cs : source er at det er jo så sykt simpelt å treffe hs, virker som de har fjerna den realistiske rekyllen... :no:

Så en dokumentar om Colt i virkeligheten. Det som faktisk slo meg var at den har en veldig liten rekyl! Rekylen er ekstremt liten, mens ak sin rekyl var stor. Colten var best på de fleste tekniske områdene mens ak'en scoret høyt på at den aldri gikk i stykker, tåler sand og at den er kraftigere som gjør at den skyte gjennom tykkere gjenstander.

Skrevet
Det som er litt dritt med cs : source er at det er jo så sykt simpelt å treffe hs, virker som de har fjerna den realistiske rekyllen... :no:

Så en dokumentar om Colt i virkeligheten. Det som faktisk slo meg var at den har en veldig liten rekyl! Rekylen er ekstremt liten, mens ak sin rekyl var stor. Colten var best på de fleste tekniske områdene mens ak'en scoret høyt på at den aldri gikk i stykker, tåler sand og at den er kraftigere som gjør at den skyte gjennom tykkere gjenstander.

discovery channel is your friend :D

Skrevet

discovery channel is your friend :D

sant! Var bra dokmentar da!

Skrevet

Til dere som har prøvd betaen.. Jeg syntes den lagga en del de første minuttene når du spilte det ( etter hver oppstart av spillet) oxo ble det stabilt og flytende videre.. Er det det samme på fullversjonen eller er det ordna?

Skrevet

Hihi, takk igjen for alle svar... var bra det derre med HW'n.

Men jeg er ikke ferdig ennå, la oss si jeg kjøper det over internett

laster jeg det ned over Steam? Eller hva skjer egentlig?

Og hvor stor er den egentlige filen?

Når HL2 endelig kommer laster man den også ned?

Vil det ikke bli helt sinnsykt stor belastning?... (retorical Q)

Skrevet
Hihi, takk igjen for alle svar... var bra det derre med HW'n.

Men jeg er ikke ferdig ennå, la oss si jeg kjøper det over internett

laster jeg det ned over Steam? Eller hva skjer egentlig?

Og hvor stor er den egentlige filen?

Når HL2 endelig kommer laster man den også ned?

Vil det ikke bli helt sinnsykt stor belastning?... (retorical Q)

Jeg kjøpte Bronze-pakka på steam, startet nedlastingen og var vel ferdig med å laste det ned på en knapp times tid (2mbit linje).

Half Life 2 på sin side kan delvis lastes ned allerede (preload), resten kommer da spillet er ute i butikken. Og ja, det blir interessant å se hvordan Steam takler trykket på release-dagen. ..

Skrevet
Til dere som har prøvd betaen.. Jeg syntes den lagga en del de første minuttene når du spilte det ( etter hver oppstart av spillet) oxo ble det stabilt og flytende videre.. Er det det samme på fullversjonen eller er det ordna?

Er det samme, ihvertfall hos meg, første runden går ikke akkurat flytende, men bedrer seg fort etter det.

Skrevet

Er det samme, ihvertfall hos meg, første runden går ikke akkurat flytende, men bedrer seg fort etter det.

hmm.. æsj da.. er fryktelig irriterende.. Sitter med en pc som er mer enn god nok for et spill oxo skal det hakke og slikt de første minuttene .. :roll:

Skrevet (endret)

Jeg lurer på om jeg kan kjøre Cs:Source?

Har en 1.333 GHz AMD Athlon CPU, 133 MHz bus, 512 MB RAM, Radeon 9200SE 128MB RAM grafikk kort, Windows 2000. Ser at min.req. er 1.2 GHz. Kan jeg bare glemme spillet til jeg får med bedre hardware?

EDIT: BTW: Når man kjøper spiller online via STEAM, får man tilsendt CS:Source på CD senere da? Jeg tenker da på om man må formatere HDD pga krasj eller virus en gang, så vil jo spillet gå tapt og man må kjøpe online en gang til? Eller får man en reg. kode man kan taste inn slik at man må laste det ned på nytt i værste tilfelle og taste kode?

Robert.

Endret av ProtoType
Skrevet (endret)

Har en 1.333 GHz AMD Athlon CPU, 133 MHz bus, 512 MB RAM, Radeon 9200SE 128MB RAM grafikk kort, Windows 2000. Ser at min.req. er 1.2 GHz. Kan jeg bare glemme spillet til jeg får med bedre hardware?

EDIT: BTW: Når man kjøper spiller online via STEAM, får man tilsendt CS:Source på CD senere da? Jeg tenker da på om man må formatere HDD pga krasj eller virus en gang, så vil jo spillet gå tapt og man må kjøpe online en gang til? Eller får man en reg. kode man kan taste inn slik at man må laste det ned på nytt i værste tilfelle og taste kode?

Radeon 9200SE takler neppe CS:S. Beklager å si det, men du kan jo alltids prøve. Har du kjøpt spillet, så er det jo ditt, til du får bedre HW.

Du oppretter en konto hos VALVe. Når du har betalt, så kan du laste ned CS:S/HL2 så mange ganger du vil (ved behov). Steam er en programpakke som tar vare på alle de spillene du har rett til å spille av VALVe sine spill. Det tar seg av patching, og vedlikehold av programmappa ellers.

Anbefaler for øvrig Silver-pakka. For 60 kr ekstra så får du CS:CZ, CS:DS, HL:S og DOD:S i tillegg.

EDIT: brukernavnet og passordet blir "koden" din, så det er *litt* viktig ikke å rote bort dem.

EDIT 2: Forresten, de har e-post-adressen din hos VALVe, så det er ikke noe fare med det uansett.

Endret av emacoolit
Skrevet

Radeon 9200SE takler neppe CS:S. Beklager å si det, men du kan jo alltids prøve. Har du kjøpt spillet, så er det jo ditt, til du får bedre HW.

Du oppretter en konto hos VALVe. Når du har betalt, så kan du laste ned CS:S/HL2 så mange ganger du vil (ved behov). Steam er en programpakke som tar vare på alle de spillene du har rett til å spille av VALVe sine spill. Det tar seg av patching, og vedlikehold av programmappa ellers.

Anbefaler for øvrig Silver-pakka. For 60 kr ekstra så får du CS:CZ, CS:DS, HL:S og DOD:S i tillegg.

EDIT: brukernavnet og passordet blir "koden" din, så det er *litt* viktig ikke å rote bort dem.

9200 `SE er et dårlig skjermkort, men han får kjørt spillet på lavt grafikknivå.. :yes:

Skrevet (endret)
9200 `SE er et dårlig skjermkort, men han får kjørt spillet på lavt grafikknivå..

Okidoki. 9200SE er vel bedre enn GF2MX, så det skulle bare mangle.

Endret av emacoolit
Skrevet
9200 `SE er et dårlig skjermkort, men han får kjørt spillet på lavt grafikknivå..

Okidoki. 9200SE er vel bedre enn GF2MX, så det skulle bare mangle.

hehe, egentlig.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...