Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

eh, skavhaug, du er klar over at den bakre 12cm mist vifta di drar luft INN i kassa? optimalt sett så bør vel den dra luft ut?

 

har testa å snu en 8cm selv før i en chieftec kasse og selv med sidedøra av så steig tempen ganske drastisk når den bakre vifta også dro luft inn i kassa.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

varm luft stiger, ergo vil den beste flowen være frisk kald luft inn nede forran inn over diskene og videre over hk og oppover. så tar den bakre vifta og psu å drar den varme lufta ut.

 

dersom alle blåser ut så vil du få et undertrykk i kassa, som ikke bare gir betydelig dårligere kjøling, men også gi deg et seriøst støv problem fordi lufta må komme inn i kassa en plass. dersom du konsentrerer luftinntaket til en vifte med et støvfilter på så hjelper dette utrolig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ja, Jeg skal få tak i en rund IDE kablel. Stjernene er harri ja ;) Neon lys skal jeg prøve og gjemme ja :dontgetit: men vet ikke hvor.

 

Hva kan forbedres på den venstre siden?

6435783[/snapback]

på den venstre siden er det masse rot. Kablene ligger uorganisert.

Lenke til kommentar

SKal prøve og stripse så godt jeg kan snart. Har forresten gjemt begge neon lysa, den ene bak stanga som psu hviler på, og den andre rett over toppen på HK.

 

Men når jeg kommer borte neon lysa fryser pcen seg :dontgetit: Hva skjer nå a?

 

Den startet heller ikke i dag tidlig hvis bryteren var på :thumbdown::mad: ??

 

Hva er dette for noe tull a :( ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
SKal prøve og stripse så godt jeg kan snart. Har forresten gjemt begge neon lysa, den ene bak stanga som psu hviler på, og den andre rett over toppen på HK.

 

Men når jeg kommer borte neon lysa fryser pcen seg :dontgetit: Hva skjer nå a?

 

Den startet heller ikke i dag tidlig hvis bryteren var på :thumbdown:  :mad: ??

 

Hva er dette for noe tull a :( ?

6437916[/snapback]

Kanskje en jordingsfeil eller noe. Når du kommer borti lysene presses de inntil kabinettet og hovedkortet får mer strøm enn det har godt av. Pass på at ingen ledninger er blottet og ligger med lederne (det under isolasjonen) inntill kabinettet. Du kan ta el-tape rundt koblingene du har gjort. Sjekk om feilen er der fremdeles hvis du kobler fra neonlysene.

Lenke til kommentar
Men er det egentlig noe vits att viften blåser inn ? Kan ikke alle blåse ut ?

6436301[/snapback]

En grei regel å vite, er at varmluft stiger.

Derfor bør den vifta som ofte er foran, nede, suge kald luft inn.

Den vifta som ofte er bak, litt høyere, blåse varmluften ut.

Og om du har en vifte i toppen, bør den også blåse luft ut.

 

På denne måten suges det inn kald luft, og all den varme luften blåses ut.

Lenke til kommentar
Burde ta å gjemme katodene, best når man bare ser effekten.. Og litt juletre? best med bare en farge, og den strømforsyninga di ville ikke jeg har turt å kobla lys til, Q-Tec har sprengt en av mine invertere.. Samt ødelagt Hk osv, men ska ikke si mere om det.

6441763[/snapback]

 

Indeed den er stygg og harry som bare faen. :!:

Har ikke noe problemer med strømforyningen den er egentlig ganske stabil :hmm: men du skal lete lenge for å finne noe som bråker værre. :S

Lenke til kommentar
Burde ta å gjemme katodene, best når man bare ser effekten.. Og litt juletre? best med bare en farge, og den strømforsyninga di ville ikke jeg har turt å kobla lys til, Q-Tec har sprengt en av mine invertere.. Samt ødelagt Hk osv, men ska ikke si mere om det.

6441763[/snapback]

 

Indeed den er stygg og harry som bare faen. :!:

Har ikke noe problemer med strømforyningen den er egentlig ganske stabil :hmm: men du skal lete lenge for å finne noe som bråker værre. :S

6441831[/snapback]

 

hehe, bare skjekk med jevne mellomromom viftene snurrer, de har en tendens til å stoppe :) Og skjekk spenningene med ett voltmeter\multimeter.

Lenke til kommentar
Burde ta å gjemme katodene, best når man bare ser effekten.. Og litt juletre? best med bare en farge, og den strømforsyninga di ville ikke jeg har turt å kobla lys til, Q-Tec har sprengt en av mine invertere.. Samt ødelagt Hk osv, men ska ikke si mere om det.

6441763[/snapback]

 

Indeed den er stygg og harry som bare faen. :!:

Har ikke noe problemer med strømforyningen den er egentlig ganske stabil :hmm: men du skal lete lenge for å finne noe som bråker værre. :S

6441831[/snapback]

 

hehe, bare skjekk med jevne mellomromom viftene snurrer, de har en tendens til å stoppe :) Og skjekk spenningene med ett voltmeter\multimeter.

6441864[/snapback]

 

Hehe, utifra slik HWdoctor er spenningen stabil overalt. Har ikke skjekket med multimeter men, har litt lyst til å bygge meg en ny marskin inne I denne boksen:

lawl5ux.jpg

blir vel ny strømforsyning da og paQ'en blir jo enda mer stygg og harry xD

Lenke til kommentar
hadde vært genialt med en pc i den ''danger'' boksen.. er det fra sånn gammelt fyrverkri-batteri?

6441993[/snapback]

 

Tror det har vært fyrverkeri i den rett å slett fylt opp med masse slike papphylser med slikt fett fyrverkeri som starter samtidlig :p Sånn 1000,- fyrverkeri greier.. Fant den noen dager etter nyttårs aften for noen år tilbake hehe... :)

Lenke til kommentar
Kjøp ny HW og sett i den! Kan bli grise fint:)

 

Men er den ikke litt tung? -Om du skal på LAN og slikt?

6443706[/snapback]

 

Nei tror ikke det :> Boksen er faktisk ganske lett og håndtakene på sidene gjør den ganske lett å bære i forhold til feks chieftec'en min. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...