Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Her kommer bilde av (lille) broren min sitt kabinett. Han fikk PC'n for 1 år siden og den var ferdig-bygget fra komplett.no. Etter en stund blei han lei av at den ikke var noe "kul" og at han ikke hadde noe å stille opp med på LAN osv.. Jeg kom med anbefalinger til produkter han kunne kjøpe for å gjøre den "fetere" og "kulere". Dette førte til at han bestillte og jeg monterte. :dremel:

 

Fra en uryddig, ferdigbyggd PC fra komplett.no greide jeg å få frem noe som var "stilrent" men alikevell hadde noe "kult" i seg. Viftestyring og LCD-display hadde han kjøpt fra meg med en tidliggere annledning. Selfølgelig for en "rimelig" pris, som jeg selv hevdet det var. :devil:

 

Det "fantastiske" bildet! :yes:

 

Lenke til kommentar
MSI har alltid en orange merket pci slot som er ment brukt for deres trådløse kort .

6243308[/snapback]

 

 

FEIL det er ikke alltid en orange port, jeg har et hk som er 1/2 år gammelt, det er det kun 2 hvite PCI porter på og en orage/rød AGP 8x(den er orange når den blir uv belyst :p)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Pentium 4: Både ditt og Broren ditt sit kabinette var kjempe pene må jeg si.. Ryddig og fint.. Men på den siste posten, hvorfor er det ene PCI sporet rødt? hadde vært penere om den hadde vært grøn som kabelstrømpene..

 

Hvorfor er det ene PCI sporet rødt?

6242700[/snapback]

Kanskje hovedkortet er sånn? :shrug:

Btw: Nice pentium 4, som vanelig.. :)

6243209[/snapback]

 

TAKK igjen for fine tilbakemeldinger! :) Hovedkortet har en oransj PCI-port helt nederst og ganske riktig, den var sånn. Den ødelegger kanskje litt, men jeg vil nødig dra frem UV-tusjen min og begynne og fargelegge den. Broren min synes det er litt tøft og da skal jeg bare la han synes det. ;)

Lenke til kommentar
MSI har alltid en orange merket pci slot som er ment brukt for deres trådløse kort .

6243308[/snapback]

 

 

FEIL det er ikke alltid en orange port, jeg har et hk som er 1/2 år gammelt, det er det kun 2 hvite PCI porter på og en orage/rød AGP 8x(den er orange når den blir uv belyst :p)

6244809[/snapback]

 

Alltid som med type hovedkort som i annen bundle kan leveres med deres 54G pci kort .

Jeg sa ikke al det gjelder alle msi kort som produseres .

Uansett i nevnte tilfelle er det orange slot (MSI 54G kort anbefalt slot) eller

annet pci kort hvis man ønsker .

Lenke til kommentar

p1010394small7mm.jpg

Kabinettet jeg har ATM, det er egentlig det mest ganiale kabinettet jeg har ryddet i EVER! Selv om det er lite og ikke de alle beste termiske egenskapene duger det for en stund.

 

p1010395small5xt.jpg

Dæven, det ble _tight_ mellom PSUen og CPU kjøleren!

 

p1010396small1ms.jpg

Lett å gjeme unna alle kablene som ikke skulle brukes :)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Kabinettet jeg har ATM, det er egentlig det mest ganiale kabinettet jeg har ryddet i EVER! Selv om det er lite og ikke de alle beste termiske egenskapene duger det for en stund.

 

Dæven, det ble _tight_ mellom PSUen og CPU kjøleren!

 

Lett å gjeme unna alle kablene som ikke skulle brukes :)

6249997[/snapback]

 

 

 

 

Fy dæven å trangt mellom CPU og PSU... temp på CPU er a ? :p minner meg om min shuttle XPC det at det er så trangt :)

 

GLHF med prosjektet ditt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du har problemer med rot i kabinettet må du forberede deg på å bruke ganske lang tid for å få rydder opp i svinestien din.

 

Først er det lurt å sleeve PSU-kabler. Der gir et ryddigere preg. Det beste er hvis du har samme farge på alle kablene, men det kommer helt ann på hva som passer der og da.

 

Så legger du så mange kabler som mulig bak hovedkortplata. (Merk: ikke alle kabinetter har mulighet til dette) Harddisk/diskett brønnene kan også effektivt skjule sjenerende kabler. Vil de ikke "holde seg i ro" har vi heldigvis noe som heter strips.

 

Vær litt snedig når du rydder. Hvis det går to kabler med siden av hverandre, Strips de hardt sammen, så ser det ut som 1 kabel i stedet for 2. (forutsetter at begge er sleevet eller har like farger).

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har nå endelig klart å tatt noen bilder av kabinettet mitt.

Du kommer ikke til å like det. Kabinettet mitt er totalt kaos inni, men pent å se på fra utsiden.

 

Her har jeg bare tenkt på lyd, kjøling, størrelse og utvendig utseende.

 

Ps, det er også montert 2 hard disker bak hovedkortet...  :whistle:

 

I have warned you [Link]

6309722[/snapback]

hvor er hovedkortet :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...