Gå til innhold

Stoor flott annonse på forsiden..


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-17 06:17, DrDoogie skrev:

Ingenting. 199 er _alt_ for dyrt til at jeg ville vaert villig til aa betale det. Da ville jeg heller oppsoekt andre, _bedre_ informasjonstjenester paa nettet.


En tjeneste dere tilbyr da, er dette prissammenlignings-skriptet deres. Som er smaafint. Det kunne jeg betalt noen kronestykker for, hvis jeg viste at det var oppdatert osv.

Saann a.la. PriceWatch da.


En annen ting dere kunne tenkt litt paa, naar dere foerst vil ha mer penger, er aa spesialisere dere litt mer. For tiden tilbyr dere de samme( stort sett ) nyhetene som itavisen, pcworld, theregister, tomshardware, etc.


Ikke spoer meg hva jeg legger i "spesiallisere dere", jeg bare slenger ut en observasjon.


Plus at dette med aa be om penger fra folk er for tiden noe vanskelig paa nettet.


 

Skjønner hva du mener! Men, satt og regnet på det i natt (bør vel sove litt snart...). Jeg kom frem til at dersom vi kunne fått inn 10.000 stykker (=5% av brukerne våre) som betalte 199,- pr år så kunne vi ansatt 3-4 stykker til på fulltid! Da kunne vi hatt en som bare jobbet med å oppdaterer prisguiden, en til med nyheter/tester, en programmerer og evt en til med medlemstjenester eller noe sånt.

 

Med andre ord kunne siden vår blitt veldig mye bedre dersom dere kunne tenke dere å betale/sponse oss litt. De som bidrar mest burde også fått en del fordeler ettersom det ville vært takket være de at vi kunne antatt flere.

 

Vi kunne evt årøvd for å se om det er av interesse. Uansett så er det ikke snakk om å stenge tjenesten for den vanlige bruker, men som en tilleggstjeneste for de som vil med noen fordeler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-16 23:33, talisar skrev:

Hva trenger dere penger til:)?

Det må da finnes noen som kan sponse med litt

gratis webhosting:)


Hvis ikke! Syns jeg alle kan spytte i en 50 lapp hver så burde det dekke webhosting for de neste 10 årene:)


 

Takket være at alle som jobber hos oss enten jobber helt gratis eller til dårlige lønninger har vi ikke så mye utgifter. Vi har i år utgifter på 1,5 - 2 millioner for å drive HW med det nivået den er på nå! Tro det eller ei, det koster mye penger å ha ansatte, lokaler, forsikring, linjer osv.

 

Reklameinntektene ser ut til å gå noenlunde i null i forhold til utgiftene, men nå ligger vi an til å tape (fra våre egne lommebøker) ca 300.000,-....

 

Men, dersom dere alle hadde "spyttet i en femtilapp hver" så hadde vi klart oss veldig bra :smile: Vi har tross alt 200.000 brukere hver måned så det blir en del penger ut av det! (= flere ansatte og bedre tjenester til brukerne)

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-05-17 07:30 ]

Lenke til kommentar

Det er flere hardware sider på nettet, så å ta betaling for å bruke sidene er uaktuelt for mange. Og hvordan skal man betale?

 

Kredittkort via nett er risikabelt, ikke bare for forbrukerne, men også for dere. Det er flere bedrifter som måtte punge ut en del i erstatning fordi de godtok "stjålne kredittkort". Og tro det eller ei, etter at de har lært det så fikk de på samme fellen igjen, så jeg vet ikke om det er Så enkelt for dere å unngå det. (Det ble rett og slett en ekstra utgift som intektene såvidt dekket).

 

Ekstra tjenestene kan være:

- Support (ringe HW.no for å spørre hvorfor CD-romen ikke fungerer :wink:

- Personlig anbefalinger av datamaskin. (f.eks. Jeg trenger en PC til under 15000 kr, og den skal inneholde bla bla bla).

- Tester på Web-TV (lage innslag der dere tester produkter, og vi kan se hvordan ting gjøres, ikke bare lese). Jeg kunne godt ha tenket meg å se helt eksakt hvordan de modder casene, eller setter opp et monster kjølesystem. (overklokking.no)

- Billigere datautstyr (kjøp via hw.no).

- Egen @hardware.no mail :wink:

 

Det som jeg skrev der oppe var bare ideer, jeg vet at mange av dem ikke vil la seg gjenomføre, og kanskje kan "ødelegge" HW.no imaget. Men kan jo hende det lar seg gjennomføre på en grei måte?

Lenke til kommentar

200kr er en sum som hvertfall jeg ville ha betalt for å beholde hw.no Og jeg er ikke den mest aktive brukeren av siden. Men det er en grei plass å se på nye ting som kommer.

 

Og 200kr er ikke mye. Jeg bruker ca minimum 30kr per day på mat på skolen... Og er det mange her som ikke har råd til 200kr?

 

Betalingen er den vanskelige delen. Siden kort er usikkert. noe ala Papal muligens?

Lenke til kommentar

Den 2002-05-18 00:45, unwill skrev:

 

>Kredittkort via nett er risikabelt, ikke bare for forbrukerne, men også for dere.<

 

Vi kan kjøpe den tjenesten fra andre så vi slipper å tenkte på den problemstillingen. Koster oss ca 20.000,- pr år.

 

 

>Ekstra tjenestene kan være:

- Support (ringe HW.no for å spørre hvorfor CD-romen ikke fungerer :wink:<

 

Koster oss mye mer enn 199,- pr år, men klart en mulighet... Trolig ikke gjennomførbart dog.

 

>- Personlig anbefalinger av datamaskin. (f.eks. Jeg trenger en PC til under 15000 kr, og den skal inneholde bla bla bla).<

 

Det er mulig, men medfører MYE arbeid om det skal gjøres på individuell basis og derved masse ekstra kostnader. Dog har vi anbefalingene som er satt sammen med det vi mener er bra for tiden.

 

>- Tester på Web-TV (lage innslag der dere tester produkter, og vi kan se hvordan ting gjøres, ikke bare lese). Jeg kunne godt ha tenket meg å se helt eksakt hvordan de modder casene, eller setter opp et monster kjølesystem. (overklokking.no)<

 

Heheh!! Sikkert mulig!

 

>- Billigere datautstyr (kjøp via hw.no).<

 

Trolig ikke mulig eller så små fordeler at ingen bryr seg. Mange butikker har bare 5-7% marginer på produktene og da er det ikke rom for store rabatter.

 

>- Egen @hardware.no mail :wink:<

 

Er nok kun for ansatte er jeg redd :wink:

 

 

Uansett, takk for forslag!! Vi ønsker vel i utgangspunktet at alt skal være gratis, men på andre siden så er det klart at med mer penger så kan vi gjøre MYE mer... og det er så mye vi ønsker å gjøre (forbedre/oppdatere prisguiden, mer nyheter/tester/guider osv)...

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk villig til å betale jeg.

Søren heller, 3 øl på Aker Brygge = 1 års medlemskap.

 

Syns gutta gjør en kjempe jobb, skulle gjerne bidratt med mer...sier til _alle_ at de må innom hw.no for å sjekke ting&tang. anbefaler alle til å bruke webdeal.no til hosting (vet dette er eget selskap, men en liten connection finnes jo)

 

men det er ikke bare hw.no crew'et som skal få ære her, har mye å takke brukerne på forumet og, både for topic (&off) for hjelp, morro og utfordringer.

Liker meg her jeg..har ikke tenkt å gå noen plass (f**n tenker sikkert noen nå :wink: )

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ganske sikker vært villig til å betale 200 kr. per år for å få flere tester, og ikke minst ingen reklame på hw.no. Men det bør absolutt være noen fordel for de som betaler i forhold til de som ikke betaler. F.eks. som nevnt i et tidligere innlegg ville webtv vært veldig nyttig for å se hvordan produktene virker i praksis, denne tjenesten kunne f.eks. vært kun tilgjengelig for betalende lesere. Mange bruker jo 500-600 kr. per år vanlige magasiner, og da er ikke 200 kr. så veldig mye for en veldig god tjeneste.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 10:31, CFD skrev:

Dette emnet har vært opp et par ganger før og nå vi har fått et kontoNr og sette innpå.

Dette gjelder for en av Hw.no`s søstersider ,nemelig overklokking.no ,men jeg regner med at de har et litt større pengeforbruk en resten av hw.no nettverket.



 

Overklokking.no bruker en del penger, men de blir småpenger i forhold til Hardware.no. Vi kommer til å bruke ca 1,5 - 2 millioner i år. I hovedsak går det til lønn, lokaler, servere, linjer osv. Vi tjener inn mesteparten av det på reklamen, men ikke alt.

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-05-18 11:19 ]

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg gjerne betaler 200kr pr. år! Men da må det være noe ekstra i forhold til de som ikke betaler.

 

Synes i alle fall et av de tidligere innleggene hadde noen gode tips.

 

"Video rewiews!"

 

Det med billigere datadeler var vel også en god i det, men som nevnt vanskelig gjennomførbart.

 

Hva med å sperre brukerne som ikke betaler mot å skrive i forumet. Altså bare lese??

 

Prisguide - medlemstjeneste?

 

Bruktmarked, selge - medlemstjeneste? Jeg betaler jo alt for mye penger til Qxl.no allerede så hvorfor ikke??

 

Tester kan også evnt. komme ut med 1 ukes forsinkelse i forhold til medlemmer.

Lenke til kommentar

MaxCPU skrev (2002-05-18 12:14):

>Vil bare si at jeg gjerne betaler 200kr pr. år! Men da må det være noe ekstra i forhold til de som ikke betaler.<

 

Helt klart. Dersom en skal betale for noe må en få noe igjen for det!

 

 

>Synes i alle fall et av de tidligere innleggene hadde noen gode tips.

 

"Video rewiews!"<

 

Det er en god ide. Dersom det er noe dere ønsker så kan vi selvsagt gjøre det. Dog tar det lang tid å lage slike videoreviewer så det blir nok ikke med det aller første.

 

Vi må tross alt tjene inn penger til å betale noe for å lage det.

 

>Hva med å sperre brukerne som ikke betaler mot å skrive i forumet. Altså bare lese??<

 

Synes ikke forumet skal bli en betalingstjeneste. Derimot kan vi gjerne lage en ekstra seksjon som kun betalenede medlemmer kan skrive i og andre kan lese.

 

>Prisguide - medlemstjeneste?<

 

Jeg vil tørre å påstå at prisguiden har spart de fleste her for mer enn 200,- pr år. Men, å gjøre den til en medlemstjeneste vet jeg ikke. Om vi tjener mye penger på en medlemstjeneste så kan det være naturlig at en del ny funksjonalitet kun legges til for medlemmene.

 

>Bruktmarked, selge - medlemstjeneste? Jeg betaler jo alt for mye penger til Qxl.no allerede så hvorfor ikke??<

 

Skjønner hva du mener her og, men vi vil at en evt medlemstjeneste skal være i tillegg til det vi har nå. Forøvrig kan jeg si at vi holde på å skrive om hele bruktmarkedet. Den nye versjonen vil bli veldig mye bedre enn den vi har i dag :smile:

 

>Tester kan også evnt. komme ut med 1 ukes forsinkelse i forhold til medlemmer.<

 

Klart en mulighet.

 

Dersom vi skal innføre en slik tjeneste så skal dere være sikker på en ting; Dere skal være med på å bestemme innholdet!

Lenke til kommentar

for min del kan dere ha så mye reklame dere bare vil så lenge dere ikke begyner med pop-up reklame. men da forventes også godt innhold i artiklene deres.

 

stå på HW.

Jeg henger med. :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-19 11:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 12:14, MaxCPU skrev:

Hva med å sperre brukerne som ikke betaler mot å skrive i forumet. Altså bare lese??


 

Dette er vel ikke så lurt. Da kan brukerne miste mange verdifulle tips fra de som ikke betaler. Da vil ikke de ha muligheten til å svare på noe noen lurer på og jeg tviler på at de er villig til å betale 200 for å hjelpe deg. Forumet burde være åpent for alle.

 

Ellers er jeg villig til å betale 200 i året for å støtte hw.no og det syns jeg alle dere andre burde være også. 200 kroner er ikke mye på et år.

Lenke til kommentar

Dette må helt klart planlegges...

 

Hvis jeg har forstått riktig så er det snakk om 200kr for en forbedret versjon av HW, men for de aller fleste vil det være det gamle 0,- for den hardware.no vi bruker i dag.

(For hvis HW.no går over til pay-only så vil de helt klart miste mange lesere.)

 

Så spørsmålet blir hva må dere gi for at de som betaler føler at de har fått et bra produkt i forhold til de som ikke betaler...

 

Jeg nevnte et par forslag, men det ser ut som det var kun video-review som falt i smak.

 

Er det mulig at medlemene får et eller annet, men som ikke vil øke utgiftene deres SÅ mye ?

 

Jeg tenker da på kanskje et Hardware.no blad som kommer 1 gang i året, eller en t-kjorte, krus, eller noe smått. Men de tingene vil helt klart øke utgiftene deres... så 200 kr, vil bare bli 120 kr profit...

 

btw. Jeg tenkte på betalingsmåte, og ser at NRK, TV2, VG osv har benyttet 10,- SMS som betalingsmåte for å delta eller "få se" noe... Kan det være en inntektskilde til HW.no ?

Lenke til kommentar

Quote:


unwill skrev (2002-05-21 12:34):

Jeg tenker da på kanskje et Hardware.no blad som kommer 1 gang i året, eller en t-kjorte, krus, eller noe smått. Men de tingene vil helt klart øke utgiftene deres... så 200 kr, vil bare bli 120 kr profit...


Ja, kunne absolutt tenke meg krus og t-skjorte der det står hw.no på.

Bra idè.

Lenke til kommentar

Jeg blar klart opp for å forbedre hardware.no . Dette har vært min startside i snart et år, og jeg leser her hver dag. Kunne ønske meg litt fler tester og reviews her, og hvis dette kan fikses med en liten medlemssum, er jeg glatt med. 200 kroner i året er jo en dråpe i havet. Tjener det på 2 timer, hvorfor skulle jeg ikke kunne avse det for hardware.no, som har gitt meg så mange timer interessant lesning? Jeg støtter dere Hardware.no fullt ut hvis dere bestemmer dere for noe slikt. Men ikke gjør det for dyrt. Gidder ikke betale 200,- måneden eller noe slikt :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den 2002-05-18 01:02, Freud skrev:

200kr er en sum som hvertfall jeg ville ha betalt for å beholde hw.no Og jeg er ikke den mest aktive brukeren av siden. Men det er en grei plass å se på nye ting som kommer.

 

 

Jeg er helt enig med deg der Freud....

Det er en grei side, ihvertfall for de som ikke har flere år på NTNU(e.l.) bak seg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...