Gå til innhold

Lyn vest i Horisonten


Guljar

Anbefalte innlegg

Sender et bilde som jeg har tatt med mitt nye Nikon D70, bilde er tatt ifra parken i Skudeneshavn en flotte høstkveld ( 7/10-04 ) Dette er et av de første nattfoto jeg har tatt med D70èn, og mitt første lynfoto. Er forresten meget godt fornøyd med kamera, nå gjelder berre å lære seg alle muligheter som det kamera har. :) sorry, her er bilde :blush: Endret av Guljar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bedre å kjøre litt lavere ISO og istedenfor bruke litt lengre lukkertid?

 

Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft!

 

Bildet virker litt skjevt når jeg tenker over det ja. Er vel vidvinkelen som sørger for det tenker jeg.

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å kjøre litt lavere ISO og istedenfor bruke litt lengre lukkertid?

 

Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft!

 

Bildet virker litt skjevt når jeg tenker over det ja. Er vel vidvinkelen som sørger for det tenker jeg.

Er nok enige med hensyn til ISOverdien, når det gjelder justeringer i PS hvilke metoder ville dere bruke for å bli kvitt støyen på bilde :roll:

Endret av Guljar
Lenke til kommentar
Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft!

PS.. PS, PS, PS, PS... - Jeg bruker Gimp.... Gimp > PS.

 

- Men, - jeg hadde besøk, så jeg gjorde det virkelig raskt mot slutten, - og tok vekk

stjernene ja. De burde fram igjen. - Som sagt, de var stilige de. :]

 

Forressten tok jeg vekk stjernene pga. det var så mye støy i bildet. - Men jeg skal lage en

versjon der jeg tar dem frem igjen...

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Jeg klarte å få frem stjernene bedre enn jeg tenkte. - Bare testet litt. Jeg gidder

imidlertid ikke å fjerne blåstikket i dem, fordi jeg er trøøøøtt.. Og må få gjort noen

småting før jeg køyer.. (Har hatt feber i hele dag, men vært på farten allikevel => sliten)

 

-- Så nå har jeg illustrert hva jeg ville gjort i GIMP for å heve bildet litt, - kan godt hende

flere mener det ble dårligere, - men jeg syntes iallfall endringene hevet bilde. Så er det

bare å se hva jeg har gjort, er så trøtt at jeg ikke takler å skrive endringene ned - men

de bør være mulige å se for det meste.

post-209-1097616754_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...