Gå til innhold

(endelig) Sonyericsson.no mister domenavnet sitt!


Ingar

Anbefalte innlegg

Sonyericsson.no har irritert meg i lang tid. Det sitter en masse folk som ikke har peiling overhodet, og utgir seg for å være eksperter. Stiller man et spørsmål, så får man svar, men som regel (hvis det er litt mer avansert enn "hvordan slå på telefonen") er svaret helt eller delvis feil. Standardsvaret er: du må oppdatere FW og SW.

 

Noen startet en tråd om at forumet fikk kritikk bl.a her og tråden ble stengt etter 10 minutter. xmobil tråd Hele nettstedet er preget av barnslig og tøvete oppførsel. Jeg er skikkelig fornøyd med SE at de tar kontroll. Pluss i boka til SE!

 

Jeg hadde tenkt legge ut innlegg skrevet av en moderator på nettstedet som er helt blåst, men jeg skal holde meg for god. :innocent:

Endret av auditman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker jo ikke "coke" jeg bruker "icecoke" pr. definisjon et annet ord! Coca Cola har jo ikke rettigheter till alle navn i hele verden som inneholder coke eller hva??

 

Retro..

Nå er jeg selvfølgelig ingen ekspert på varemerke-lover, men tror ikke jeg tar mye feil når jeg sier at jo, innenfor Coca Colas definerte marked har de trolig "rettighetene" til alle ord som inneholder "coke".

 

Dersom du dog registrerte ditt domenenavn som følge av at du feks. hadde et firma i en helt annen bransje som feks, kullgraving (coke=koks), da hadde nok Coca Cola ikke uten videre kunnet kreve domenet , fordi dette ligger under et helt annet markedsområde.

 

Microsoft kan feks. ikke saksøke forretninger som selger vinduer(Windows) fordi de bruker deres "produktnavn" i reklameannonser etc. ;)

Jeg ser feks. også for meg at dersom en glassmester hadde registrert windows.com før Microsoft, så hadde Microsoft ikke hatt noen hjemmel i lovverket som sier at de har krav på dette domenet.

Lenke til kommentar
Dette er vel et ganske representativt innlegg for xmobil.no:

ny SE mobil

 

En ting er det at itavisen tramper i salaten, men at de selvutnevnte ekspertene på xmobil gjør det skjønner jeg ikke. Det er jo norges beste mobilnettsted etter eget utsagn.

Haha, det virker som det kun er 4 aktive brukere på forumet og ingen har særlig peil...

 

Norges beste mobilnettsted? Det er amobil det ;)

Lenke til kommentar
Fy f.... så negative folk her er! Det er kjempemange aktive brukere på xmobil.no.

Nå har dem også forbedret design/oppsett på nettsiden.

Forbedret design er bra det, men det hindrer ikke siden i å ha brutt copyright-lover, ha et elendig forum ++..

 

men det er lov å ha sine favoritter. Du liker xmobil, andre liker itavisen, andre liker amobil osv osv..

Lenke til kommentar

Registering av domenenavnet 1/2 år etter at sonyericsson lanserte sin første sjølvdesigna telefon. Er vel ganske stort brudd på copyright.

Samt salg av epostadresser med firmaets navn/domene

 

Det morrosame er jo ad admin der er "sur" fordi han meiner at SE burde betalt han penger for sjølve domenenavnet, og meiner ei uoffisiell side har hatt stor for reklameverdi sleskapet.

 

Sagt med andre ord:

Ein nasker ei vare i ein butikk, for så å bli sur for at butikken ikkje vil kjøpe vara tilbake når ein blir tatt?

Normalt?

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Det morrosame er jo ad admin der er "sur" fordi han meiner at SE burde betalt han penger for sjølve domenenavnet, og meiner ei uoffisiell side har hatt stor for reklameverdi sleskapet.

Akkurat utgiftene for selve registreringen av domenenavnet synes jeg det ville vært rettferdig at SE betalte. Det er jo ikke riktig at de skal få slippe avgiften på grunn av dette. Da kan jo bedriftene spare penger på domenekjøp ved å vente til noen andre kjøper det, for så å få det gratis... :p

Lenke til kommentar
men det er lov å ha sine favoritter. Du liker xmobil, andre liker itavisen, andre liker amobil osv osv..

Og iMobilia.org :p

 

Det er jo _utrolig_ at ikke SE har gjort noe før i denne sammenhengen, det kunne jo opfattes som om det var en offisiell SE side... SEburde kanskje betalt for å få tilbake domenet men, de pengene burde de få tilbake når de søksøker "norges beste mobilnettsted? :!: (kommer det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...