Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

5961796[/snapback]

 

 

Oh Shit! U started it!

Common suxx!!

Pussy rapper på høyt nivå!

Lenke til kommentar
you asked for it.... :p

 

HVAH?!?! RZA er absolutt på høyde med både Primo og Dre. Fysj.

5961927[/snapback]

 

Er enig der, som den frelste Wu-tang fanen jeg er.. Men til gjengjeld har alle de 3 helt forskjellige stiler når det kommer til beats og produksjon..

Men alle er helt suverene producere/rapere

 

Et par musikk anbefalinger fra meg siden jeg titter innom :p

 

Jedi Mind Tricks - Trinity Ft. Louis Logic And L-Fudge

 

Wu-Tang Clan - Protect your neck (nok en sang jeg aldri blir lei :love: )

 

Wu-Tang Clan - Winter Warz (Yes this sh*t is raw, comming at cha door osv osv)

 

Fred ut...

Lenke til kommentar
ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

5961796[/snapback]

 

 

Oh Shit! U started it!

Common suxx!!

Pussy rapper på høyt nivå!

5962742[/snapback]

Sier han som hører på 50. :ermm:
Lenke til kommentar
ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

5961796[/snapback]

 

 

 

Oh Shit! U started it!

Common suxx!!

Pussy rapper på høyt nivå!

5962742[/snapback]

Sier han som hører på 50. :ermm:

5964144[/snapback]

 

:cry: Dont go personal :cry:

Lenke til kommentar
ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

5961796[/snapback]

 

 

Oh Shit! U started it!

Common suxx!!

Pussy rapper på høyt nivå!

5962742[/snapback]

 

Gahaha.

 

Sorry mac, men hva vet en 12-åring om å være "hard"?

 

Common snakker om ting du kommer til å skjønne når du blir gammel nok.

 

(Ikke ta dette som dissing, var ikke ment som det.)

 

Grunnen til at jeg ikke liker RZA så godt er at produksjonene hans virker som usammenhengende, ulogiske komposisjoner. Jeg ser ikke brilliansen i de aller fleste beatene hans. Er selvfølgelig juveler innimellom, men det har stort sett alle produsenter.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
ahh.. Onyx :D slam harder

5961765[/snapback]

 

:yes:

 

God stemning. Husker en revyfest hvor den gikk 7 eller 8 ganger på en kveld. Har gode minner til den låta.

 

Nevner nok en gang Royce da 5'9" - Boom som helgens anbefaling. Skjønner ikke hvordan DJ Premier fenger meg med omtrent ALT han gjør. Premo og Dre er tied på førsteplassen på listen min over tidenes beste produsenter. Kommer til å få litt hate for denne, men allikevel: RZA når dem ikke til knærne engang.

 

Let the flaming commence! :w00t:

5961796[/snapback]

 

 

Oh Shit! U started it!

Common suxx!!

Pussy rapper på høyt nivå!

5962742[/snapback]

 

Gahaha.

 

Sorry mac, men hva vet en 12-åring om å være "hard"?

 

Common snakker om ting du kommer til å skjønne når du blir gammel nok.

 

(Ikke ta dette som dissing, var ikke ment som det.)

 

Grunnen til at jeg ikke liker RZA så godt er at produksjonene hans virker som usammenhengende, ulogiske komposisjoner. Jeg ser ikke brilliansen i de aller fleste beatene hans. Er selvfølgelig juveler innimellom, men det har stort sett alle produsenter.

5964474[/snapback]

 

Snart 13 *hrmph* :hrm:

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke liker RZA så godt er at produksjonene hans virker som usammenhengende, ulogiske komposisjoner. Jeg ser ikke brilliansen i de aller fleste beatene hans. Er selvfølgelig juveler innimellom, men det har stort sett alle produsenter.

5964474[/snapback]

 

Jeg tror kanskje jeg skjønner hva du mener, og det er vel en av grunnene til at jeg liker han. ;) Men har du virkelig hørt Only Built 4 Cuban Linx og Liquid Swords? Det er jo bare veldig bra eller fantastisk bra RZA-beats på de to albuma.

 

 

Noen som hørte NRS i går? Nye albumet til Son of Light er visstnok så godt som ferdig og kommer ut til høsten. :w00t:

Lenke til kommentar

Fy Faen livet er feigt...

Swift må i Fengsel pga han gikk i begravelsen til Proof. Fuck Tha Police! Stakkars fyr, han må jo kunne gå i begravelsen til en av sine bestevenner uten og bli sent til fengsel! :mad:

 

EDIT: Master P er gal

Følgende sto det: No Limit-sjefen foreslo dessuten å arrangere en boksekamp mellom de to ungguttene på TV, der overskuddet kunne gå til et veldedig foremål.

Endret av Sleep4Life
Lenke til kommentar

Hvem har vi mest tro på av de nye der ute? Vet det knytter seg en del forventninger til

 

Lupe Fiasco

Papoose

JR Writer

 

Kommer noen av de til å bli store? Er det andre som er up and coming? Jeg tror nok vi kommer til å få høre masse fra Lupe fremover, hjelper liksom litt med drahjelp fra Kanye.

 

Noen som forresten har hørt det nye albumet til The Alchemist: The Chemistry Files?

Lenke til kommentar
Hvem har vi mest tro på av de nye der ute? Vet det knytter seg en del forventninger til

 

Lupe Fiasco

Papoose

JR Writer

 

Kommer noen av de til å bli store? Er det andre som er up and coming? Jeg tror nok vi kommer til å få høre masse fra Lupe fremover, hjelper liksom litt med drahjelp fra Kanye.

 

Noen som forresten har hørt det nye albumet til The Alchemist: The Chemistry Files?

5965954[/snapback]

 

 

Har fortsatt tro på papoose, han leverer jo feite mixtapes.. Men spørs hva som skjer framover nå.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal noen rappere framstå som tøffe guys fra gata, som ikke har gjort annet enn å røyket pot og skutt purk fra de kunne gå?

 

Jeg hørte på radioen i morges når jeg stod i dusjen, etterhvert kom det en usansynlig stygg rap...han snakket om hvor tøff han var, alle 'bitchene' han hadde, 'rims', 'goons', 'cop killa'...husker ingen setninger fra teksten men det var så dumt at jeg stod å flirte i dusjen....

 

Jeg tror ikke rappere er noe i nærheten så tøffe som de prøver å framstå....jeg tenker på alle neger rapperne som "vokste opp på gata" osv....

All den driten de 'synger' om burde jo vært nokk for å buret dem inn for lengst....husker jeg hørte en engang "I think iwe pop kinda like three of em cops, cuz may bitch gat roughf" eller noe sånnt.

 

det er selvøflgelig et image artisten, og utallige andre rap artister har...men kan noen som leser dette, med hånden på hjerte si at dette er kult?

det er bare det jeg vil fram til, for jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke finner noe kult med akkurat slike holdninger...tenker på 'copkiller, pot smoking' osv..kan ikke navnet på så mange artister som holder på slik, men vet, og har hørt at det er mange....'blingbling'

 

 

Jeg er ikke en person som liker denne musikkstilen, men jeg må sia at noe av rap og beats som følger med den er litt stilige...og noen hiphop beats er jævli kule å sitte å jamme med gitar til...

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Det spiller jo ingen rolle når det bare er "skuespill"? Det finnes mange actionfilmer, betyr det at skuespillerne er mordere og farlige våpendesperadoer alle mann? Rap har blitt til et stort skuespill, der hele cluet er å være så tøff som mulig, til tross for at det finnes et knippe mennesker som lever stilen helt ut.

Lenke til kommentar

Ofte bryr jeg meg lite om hva artisten sier, men om han skryter hemningsløst non stop om hvor mange diamanter ringen hans har eller hvor mange damer han tok forrige uke, det blir for lame. Det blir innimellom litt for mye skryting av hvor mange folk man har skutt osv. også, som du sier.

 

Det jeg egentlig bryr meg mest om i hip hop er flowen, beats, og rim. Selve meningen i rimene er ikke alltid det som betyr mest for meg, men om det blir altfor mye egosentriske tekster er det ganske lame, som jeg sa.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...