Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Hip-hop er en stor sjanger innen musikk, men dessverre er det endel rappere som ødelegger hiphop bilde i dagesn samfunn mener jeg.

 

50cent, han eier jo ikke talent innen rapping, han er treg,kjedelig å tekstene er rett å slett veldig kjedelige, han selger plater pga. dem han har i ryggen sin, folk som eminem,dr.dre osv folk som virkelig kan rappe.

 

Uten dem hadde ikke 50cent vært noe...

 

Eminem er uten tvil den beste rapperen som er pr.dags dato, men juelz santana er en rapper som er på god vei til å bli best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monkeyboogie, jeg er enig og uenig.

 

Oovz, du virker som en Common-ekspert. Jeg har Ressurection, som er ordentlig bra, og Be, som er ganske middels i grunn. Men hva kan du si meg om de andre albuma hans? Hvilke bør sjekkes ut?

Endret av unge_thendrup
Lenke til kommentar
Monkeyboogie, jeg er enig og uenig.

 

Oovz, du virker som en Common-ekspert. Jeg har Ressurection, som er ordentlig bra, og Be, som er ganske middels i grunn. Men hva kan du si meg om de andre albuma hans? Hvilke bør sjekkes ut?

5829063[/snapback]

Hehe, jeg ville ikke kalt meg en ekspert. Men jeg kan jo gi deg tipsene de virkelige ekspertene kommer med ;)

 

Electric Circus, som kom i 2002 og er den nest nyeste skiva hans, blir av mange karakterisert som veldig eksperimentell. Noen mener den er middelmådig, andre mener den er genial og forut for sin tid. Selv har jeg bare hørt Come Close fra plata, dette er en soulaktig sang med Mary J. Blige som ikke er en av mine umiddelbare favoritter. En del produksjon fra Neptunes på denne plata, som kanskje bygger opp under den eksperimentelle feelingen. Men som sagt, jeg vet ikke, så prøv og feil på egenhånd ;)

 

Albumet som kom før Electric Circus er Like Water for Chocolate (2000), som jeg nevnte litt tidligere. Mange mener dette er Commons beste plate, og jeg kan kanskje være enig i det. Mine favorittlåter fra albumet er nevnte 6th sense og The Light. For å gi deg en ide om hvordan det låter har nylig avdøde J Dilla produsert de aller fleste låtene, bortsett fra noen unntak som f.eks. Premo på 6th sense. Anbefaler denne plata!

 

Albumet som kom før der igjen heter One day it'll all make sense. Har ikke hørt mye av denne plata heller, men enkeltlåtene Retrospect for Life (feat. Lauryn Hill) og Making a name for ourselves (feat. Canibus) er absolutt verdt å sjekke ut.

 

Da sitter vi igjen med 3 plater, nemlig Ressurection, som kom før One Day It'll All Make Sense, Can I borrow a dollar? (debutplata hans) og Be. Regner med at du kjenner Ressurection bedre enn meg, og jeg aner ingenting om Can I borrow a dollar?. Be har du allerede gjort deg opp en mening om, så vi trenger ikke gå nærmere inn på den.

 

Håper du hadde nytte av dette møkklange innlegget :)

 

EDIT: Så dette på wikipedias side om Common:

He has already planned out and begun talking about his 7th LP, which will be tentatively titled Finding Forever. He has stated plans to continue work with Kanye West and a desire to work with Dr. Dre for the album.

 

Spennende!

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Jeg hører daglig på hip-hop, å ingen akn stå opp mot eminem i rapping.

 

Det at folk mener at forrige albumet encore var dårlig vet jo ikke hva dem snakker om, det var hans nye stil, mørkere og hardere hip-hop.

 

Si hvem som er bedre en eminem da? ikke bare skriv at jeg ikke vet hva jeg prater om.

Lenke til kommentar

Nå er det umulig å definere en bedre og dårligere i et så subjektivt område som musikk. Hvordan skal du sammenlikne artister sånn helt uten videre? Lyrisk sett synes jeg det er mange rappere som parkerer eminem. Talib og Jadakiss er jo noen (i mine øyne). For å få sagt det, er heller ikke eminem den store freestyleren han gir uttrykk for på 8mile... Det er en film...

 

monkeyboogie: nevn 10 av dine favorittalbum innen sjangeren.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg liker med hip-hop, man kan skille artistene ganske lett når det kommer til skills...flow, rhymes osv osv...

 

Eminem er dyktig han, men det finnes så sinnsykt mange som parkerer(godt sagt Sneaker) han.

 

Jeg kan jo ramse opp folk jeg synes er bedre en eminem :)

 

Ol' Dirty Bastard

RZA

Redman

Method Man ( yea yea, Wu Tang med andre ord :p, men tenker mest solo nå)

Nas

ill bill

Necro

 

and the list goes on... kanskje det ligger i at jeg ikke digger samma stilen som deg, og det er fair nok det... Eminem blir litt for mye hip-pop...yeaaa

Lenke til kommentar

Aldri hørt på rock før, bortsett fra radio og andre folk som bare må ha rock som har skrudd på i gymtimen osv. :)

 

Forts. av lista:

 

- Xzibit

- Snoop

- Nas

- Nelly

- Div. dame artister (Amerie, Faith Evans osv.)

- Ying Yang Twins

- Juelz Santana

- Boyz N' Da Hood (Young Jeezy og de gutta der)

- Ghostface Killah

- DMX

- Notorious BIG

 

Litt Fifty :blush: Sorry!

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hva er egentlig meninga med det plasteret nelly har i trynet? :p

5831713[/snapback]

 

er ikke det for å vise respekt til broren hans som sitter inne eller no? han er wack uansett...

 

Jeg hører på en del rock, mest gammal rock da... 60-70 tallet.. men så har du jo en god kombo da, Rage Against The Machine... fin blanding av rock og rap :D

Lenke til kommentar
Rage Against The Machine er meget bra :)

 

Cypress Hill er også bra.

5832269[/snapback]

 

:thumbup:

 

men utifra hva jeg ser om de andre du hører på, kan jeg nesten skjønne at Eminem havner øverst.

 

Unge Thendrups liste over artister man må få med seg, og som ikke er veldig sære og obskure:

De La Soul

A Tribe Called Quest

Public Enemy

Nas

Wu-Tang Clan, gruppe- og soloalbum, ta de første først (93-97), de er best

Gang Starr

Pete Rock :w00t:

Boogie Down Productions

Boot Camp Click (Black Moon, Heltah Skeltah, Smif-N-Wessun)

med mer

 

ja, jeg liker New York ;)

Endret av unge_thendrup
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...