Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Irriterende scratching? Jeg fikk faktisk litt vondt i magen av at du sa det.

Men kosjlig at du likte resten.

8585172[/snapback]

Er da bare min subjektive mening,ikke noe å ta seg nær av det ;)Fransk rap er jo ganske bra saker,har Fonky Family-Si Dieu Veut her som jeg kan høre på gang på gang.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Vel,jeg følte nå scratchingen som kun forstyrrende og som en lite behagelig intro men jeg sa jeg nå i den første posten min. Hvorfor ser du det som så merkelig?Det som funker for en funker ikke for en annen. Jeg forventer ikke at du skal elske MF Doom sin flow bare fordi jeg syns den er pure genious for eksempel.

Lenke til kommentar

Scratching er da like mye brukt nå som i old school-tida (som kan være et veldig unøyaktig grep), selv om det nok er blitt mindre synlig innen mainstream-hiphopen. Og ei låt har vel aldri blitt dårligere av litt scratching, heller omvendt. Hvordan hadde denne låta vært uten? ;)

 

edit: utdyping

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Scratching er da like mye brukt nå som i old school-tida (som kan være et veldig unøyaktig grep), selv om det nok er blitt mindre synlig innen mainstream-hiphopen. Og ei låt har vel aldri blitt dårligere av litt scratching, heller omvendt. Hvordan hadde denne låta vært uten?  ;)

 

edit: utdyping

8585455[/snapback]

Ja,jeg må nå innrømme det går mest i mainstream her(Til en viss grad,snakker ikke svisj/topp 20/50 Cent) så jeg ikke hører så mye scratching for tiden,men det høres ikke naturlig ut for meg. Bare et element som forstyrrer balansen i en del låter,med unntak av noen som de jeg nevnte tidligere. Og som den du linket til sist,der passet det inn.

Lenke til kommentar

Når du skal nevne politikk er vel NWA, og i nåtiden syns jeg det er Dead Prez og The Roots som går lengst innen sånt for tiden.

 

Hvordan moten oppsto,med buksene og greier er jeg ikke sikker på. Men har lest en artikkel som sa noe om at hele blingtradisjonen startet med MR.T(Karen fra A-team)

 

Det aller viktigste er jo å få fram de forskjellige elementene ved Hip Hop,og at det ikke er kun snakk om musikken. Breaking(B-Boys),DJ'ing og grafitti var jo sidestilt med rap før.

 

Mer om elementene og den slags finner du på Wikipedia

Lenke til kommentar
Ja,jeg må nå innrømme det går mest i mainstream her(Til en viss grad,snakker ikke svisj/topp 20/50 Cent) så jeg ikke hører så mye scratching for tiden,men det høres ikke naturlig ut for meg. Bare et element som forstyrrer balansen i en del låter,med unntak av noen som de jeg nevnte tidligere. Og som den du linket til sist,der passet det inn.

8591157[/snapback]

 

Det blir som å si at gitarsoloer forstyrrer balansen i metall-låter, men okæj.

 

 

Skal skrive en oppgave om hip hop og hvordan den har påvirket mote, politikk og så videre. Har noen lyst til å gi noen tips om ting jeg bør ha med?

 

 

Takker for svar. :)

8591490[/snapback]

Om du skal skrive om hiphop og politikk må du ha med noen ord om Public Enemy. Og kanskje også litt om hvordan politikk har totalt forsvunnet fra dagens hiphop (for det meste). :)

 

 

 

Det aller viktigste er jo å få fram de forskjellige elementene ved Hip Hop,og at det ikke er kun snakk om musikken. Breaking(B-Boys),DJ'ing og grafitti var jo sidestilt med rap før.

Hvem bestemmer at det ikke er sidestilt lenger?

Lenke til kommentar

For en påståelig kar du er da.

 

For det første har jeg fått med meg at dette med scratching er viktig for deg,men dette gjelder ikke alle og det burde man da respektere.

 

Og det er jo ren fakta at rap har gått litt fra de andre elementene og blitt den som virkelig er i rampelyset,mens de andre har blitt litt glemt. Er jo dette som er poenget med Nas sin siste plate,og diskusjonen denne har satt i gang.

Lenke til kommentar
For en påståelig kar du er da.

 

For det første har jeg fått med meg at dette med scratching er viktig for deg,men dette gjelder ikke alle og det burde man da respektere.

Asså, jeg har rett og du tar feil. ;)

 

Scratching er viktig innen hiphop. Punktum. Det var DJene som fant opp hiphop-musikk, og det er der røttene dens er, sånn er det bare. Om du liker scratching eller ikke er en helt annen sak.

 

Og det er jo ren fakta at rap har gått litt fra de andre elementene og blitt den som virkelig er i rampelyset,mens de andre har blitt litt glemt. Er jo dette som er poenget med Nas sin siste plate,og diskusjonen denne har satt i gang.

8592408[/snapback]

OK, jeg misforsto litt. :)

Men det er ikke akkurat det som var poenget med Nas' siste album. Det var mer at hiphopen er blitt gjennomkommersialisert, men ja, som en følge av dette er de andre elementene havnet i bakgrunnen. At hiphop er død har man forresten sagt i åresvis allerede, men Nas var den første "store" som tok det opp. :)

Lenke til kommentar

Du kan da ikke fremvise det som den klare sannheten bare fordi det er sånn det startet. Bare fordi noe har en form i startfasen vil ikke det si at det er den fullkomne formen. Musikk utvikler seg hele tiden,og rap syns jeg har forbedret seg mot det bedre.

 

Så jeg vil snu det den andre veien,scratching er ikke like viktig nå som før kun fordi du mener det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...