Gå til innhold

Posten har rotet bort pakken min. Hvor er den?


Anbefalte innlegg

På mandag bestilte jeg bl.a. en scanner, noen DVD+R plater og noe annet småstasj fra Komplett.no. På torsdag fikk jeg pakkelapp i posten, så tidligere i dag dro jeg på Posten for å hente pakkene (det var to kolli). Etter en stund kom ekspeditøren med én pakke, og spurte om jeg hadde hentet en av pakkene i går (fredag). Nei, svarte jeg og fikk vite at den var registrert som utlevert. Han spurte igjen om jeg var helt sikker, hele to ganger. Ja, sa jeg. Han gikk deretter og lette i ett par minutter til før han kom tilbake og spurte om jeg hadde hentet den på torsdag (hallo....). Han gikk tilbake igjen og lette i ti minutter uten resultat. Den var ikke der. Han spurte til og med om jeg ville betale for å få ut den ene pakken, men at jeg da måtte betale hele oppkravsbeløpet. Jeg svarte jo så klart at jeg ikke ville betale hele oppkravsbeløpet for halvparten av varene. Nei, det ville ikke han ha gjort heller, sa han (doh!).

 

De skal nå ringe meg på mandag da, men hva i all verden har skjedd? Og har jeg bevis for at jeg ikke har hentet pakken? Man må jo skrive under når man henter, og det har jeg jo egentlig gjort nå fordi man må skrive under før ekspeditøren gidder å gå og lete etter pakkene. Nå fikk jeg de lappene igjen, men han tok kopi for at de skulle kunne sjekke det. Men men... de er jo utlevert torsdag morgen visstnok, og da har de ingen underskrift fra meg.

 

Har en annen fått feil varer? Har en fått med seg en pakke for mye? Og hvordan forholder jeg meg til Komplett nå? Vet jeg burde vente til mandag, men jeg har tenkt å skrive en mail til Komplett og bare få de til å sjekke om det kan ha skjedd noe feil der, for å få eliminert bort sjansen for at de har gjort en feil, så jeg kan slå i bordet med det overfor Posten. Noen tips? Noen forslag til hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan ha skjedd er

 

1: Posten har levert ut feil pakke til en annen person, kanskje en annen som også skulle ha 2 kolli fra komplett og så har sløve post ansatte tatt feil pakke og gitt ut din pakke. Bip på strek koden på den pakken og vips utlevert og registrert som utlevert.... Dette ser jeg som meget sannsynlig.

 

2: En av posten sine ansatte hadde lyst på pakken og tok den med hjem og registrerte den som utlevert..... (lite sannsynlig - har ikke hatt slike erfaringer med posten selv).

 

3: Noe annet som at posten har rota/gjort feil/feil i datasystemet osv....

Lenke til kommentar

Har nå sendt mail til Komplett ([email protected]), så er det forhåpentligvis en av de første de leser på mandag :

 

Hei!

 

Vet ikke om dette er helt riktig e-postadresse å sende denne henvendelsen til, men ettersom det ikke er support det gjelder, så tar jeg sjansen.

 

Mitt kundenummer er xxxxxxx

Dette gjelder ordrenummer xxxxxxx.

 

Jeg fikk lapp i posten på torsdag om at denne var ankommet (to kolli) og gikk til Posten tidligere i dag for å hente pakkene. De hadde bare den ene, da den andre allerede var registrert som utlevert. Ekspeditøren gikk også gjennom alle pakkene uten å finne den andre pakken. Den var registrert som utlevert allerede torsdag morgen, men jeg vet at jeg ikke har hentet den (ikke kunne jeg vel heller hentet en del av forsendelsen uten å betale for hele forsendelsen). Antakeligvis har en person fått feil varer, eller en pakke for mye. I siste tilfelle, gidder han/hun sikkert ikke å levere denne tilbake til Posten.

 

Jeg måtte jo bare legge igjen den ene delen av forsendelsen (Scanneren), da jeg ikke ville betale for alle varene, og kun få noe av de. Jeg regner jo med at dette er en feil fra Posten sin side, men om dere for sikkerhets skyld kan sjekke det dere har mulighet til å sjekke, og ringe meg hadde det vært fint (sjekker ikke mail før om kvelden). Posten skal også ringe meg på mandag, og har dere ringt først, kan jeg ihvertfall bekrefte overfor de at feilen ikke ligger hos dere.

 

Vet heller ikke helt hva som skjer videre, men om pakken(e) blir sendt tilbake til dere, må jeg da betale gebyr for ikke å ha hentet de? Eller må det ansvaret ligge hos Posten? Eller er det best for meg å avtale med dere at evt. pakker bare skal sendes tilbake til dere og så bestille på nytt?

 

Håper dere har mulighet til å ringe meg på mandag på telefon xxx xx xxx, så håper jeg Posten ordner opp i dette så fort som mulig.

 

For dette må jo være Postens feil. Men kjenner jeg Posten rett, er det greit å ha noe å slå i bordet med, for eksempel at Komplett.no har sjekket saken, og er eliminert som synderen.

 

Regner uansett med at OC-Freak sitt alternativ 1 er det mest sannsynlige. Det er vel ett tap Posten må ta, og Komplett skal vel ikke lide på grunn av dette. Ang. alternativ 2 : Den pakken de ikke hadde utlevert, var en scanner, ikke pakket på annen måte enn i originalforpakningen. Så hadde de lyst på noe, hadde de vel tatt denne som de så hva var for noe. Kan ikke tenke meg at postansatte tar pakker de ike vet hva inneholder en gang. Ang. alternativ 3... ekspeditøren lette i hele postbygget, uten å finne pakken. Og ettersom den er registrert INN, må den jo være der så lenge den ikke er levert ut. Ergo er den nok levert ut til feil person, men man vet jo aldri... den kan ligge bak en hylle ett eller annet sted.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Det ordner seg nok. Jeg har ved et par anledninger fått samme beskjed, om at pakken (en kolli riktignok) allerede var utlevert. Alle gangene har pakken kommet til rette etter noen dager.

 

Ettersom posten har registrert to kolli, må det vel være temmelig klart at posten er ansvarlig. Dog, ergerlig å vente på at slike ting skal ordne seg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Ja, det er jo ventetiden som er mest irriterende. Hadde sett frem til å sette opp denne nye scanneren nå i helgen (den jeg har har fått noen slitasjeskader i glasset som synes i mørke partier når jeg scanner.).

 

Men... de som jobber på Posten er jo bare menneskelige, og det er menneskelig å feile.

 

EDIT : Skal prøve å skrive litt om hva utfallet av denne saken blir når jeg vet mer.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Oppdatering : Var på Posten igjen i dag, før de ringte meg ettersom jeg allikevel gikk forbi der. Nei, pakken var fortsatt ikke der, men mannen bak skranken mente at den kunne ha blitt feilsendt til ett bibliotek, ettersom det aktuelle biblioteket har ett navn som er veldig likt navnet til gaten jeg bor i. De pleide å sende tilbake feilsendte pakker (ok, så dette skjer altså i blant), men det kunne ta ett par dager. Han tok nå i alle fall telefonnummeret mitt på nytt, og ett par-tre timer etter ringte en kar fra Posten og sa at pakken var kommet til rette. Men fem minutter etter ringte han igjen, og beklaget, men den pakken han hadde funnet, var den jeg allerede har fått tilbud om å hente to ganger. Så... det jeg nå må gjøre, er å be Komplett om å etterlyse pakken min.

 

Fikk også svar fra Komplett om at de skulle komme tilbake til meg i morgen, men har sendt mail tilbake om jeg heller ringer de for å spørre hva vi gjør nå. Noen som vet hva Komplett sin praksis er i slike saker? Må jeg vente i uker og måneder mens Posten leter etter pakken min, eller kan jeg bestille på nytt fra Komplett, og bare returnere pakken om den skulle dukke opp? Og hva med den som faktisk ligger og venter på meg på Posten... må jeg returnere den også?

 

Makan til tull fra Posten sin side dette her... men men, det er jo menneskelig å feile så jeg kan jo ikke bli sur heller.

Lenke til kommentar
Bra du ikke flyr i synet på Posten i hvertfall. Det vet jeg at mange her på forumet ville gjort. Det er indeed menneskelig å feile. Selvfølgelig er det deres ansvar, men de rydder nok opp i det, skal du se.

Jada, de har vært veldig imøtekommende og forståelsesfulle så langt. Det er allikevel irriterende at en eller annen fjott på Posten har gjort en ganske grov feil. Jeg ser på det som en selvfølge at pakker skal utleveres til rette vedkommende.

 

Kommer ikke til å kreve noen erstatning, men håper i det minste på en beklagelse. Det har jeg imidlertid ikke hørt noe til så langt. Ellers håper jeg at Komplett er såpass forståelsesfulle når jeg ringer de i morgen, at de sender hele ordren på ny, så slipper jeg mere stress med denne saken.

Lenke til kommentar

Litt av standar "ettikette" i slike saker hvor kunden ikke har fått varene i det hele tatt så er det jo komplett som sitter med "ansvaret". Så det er riktig det du sier at det er komplett som må etterlyse pakken o.l. Men det jeg har opplevd de forskjellige gangene er at butikken som jeg har bestilt av har sendt ut på nytt de varene jeg har bestilt mens de driver og etterlyser,kjører erstatnings sak mot posten. På den måten så opprettholder de god kundeservice og ikke mister kunden pga mennesklig feil. Men er ikke sikker på om alle webshops butikker har slik kundeservice.

 

Mvh

OJ

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Ringte Komplett i dag for å få de til å etterlyse pakken min, og de tok samtidig bestillingen på nytt. De hadde ikke cakebox med 100 That's Write DVD+R 4x til 349 kroner på lager lenger, men jeg fikk fire cakebox med 25 That's Write DVD+R 8x til en god pris. Bedre DVD plater, og ett bra avslag på den prisen.

 

MEN... så ringte Posten og nå hadde de funnet pakken. Så nå hadde de begge pakkene og jeg kunne hente de når jeg ville. På spørsmål om hva som egentlig hadde skjedd, fikk jeg som svar "nei, den hadde bare stukket seg bort". Jaaada :!:

To minutter etter ringte Komplett, og opplyste meg om det samme. De spurte samtidig om jeg ville kansellere bestillingen min, og for å la Komplett slippe merarbeid for noe Posten har rotet til, gikk jeg med på det. Da kan jeg for det første hente varene når jeg vil (slipper å vente på ny bestilling), og trenger egentlig ikke 8x plater da jeg har hørt at 4x platene kan brennes på 8x i min brenner. Og brenneren min brenner maks 8x så da er det greit.

 

Så da er altså alt i orden. Har lyst til å presse litt mer info ut fra Posten når jeg henter pakkene i morgen, så jeg vet hva jeg har å forholde meg til om det samme skulle skje en gang senere.

Lenke til kommentar

Hentet pakkene og betalte i dag. Sitter nå som lykkelig eier av en ny scanner, og noe annet småtteri. Ved spørsmål, fikk jeg frem fra Posten at pakken var sendt til biblioteket som har samme navn som gaten jeg bor i. Litt dustete å se på gateadressen og tro at det er mottaker, men som jeg sa da Posten beklaget det som hadde skjedd : "Det ordnet seg jo til slutt".

Lenke til kommentar

Vel, det er iallefall bedre enn at posten sender pakken feil (til 8614 istedenfor 8626) dette betyr i praksis at pakke havner 3 mil bortenfor mitt vanlige postkontor i "post i butikk", får selvfølgelig beskjed om at "pakken kan bestilles hit" men endre opp med at jeg kjører, da jeg ikke gidder vente mellom 1 og 3 dager ekstra for å få varen, webshoppene er stort sett genialt raske på å få ut varer og posten somler i 3-5 dager med å få varen hit og somler i tilegg varen til gokkplasser. UFFE, har en del dårlige erfaringer med posten etter at de ble "effektivisert" les : tregifisert, ett av de mer geniale trekkene var f.eks å legge all sortering til denne plassen til en MYE mindre plass (her bort det ca 26K innbyggere, der den sorteres bor det mye, mye mindre innbyggere ca 3-4K) Dette gjør at den kommer 2-3 dager senere enn den hadde behøvd, HURRA posten. Hadde jeg hatt ett annet alternativ, så hadde jeg brukt det.

 

Bah, det var litt sunt utløp for dagens lille frustrasjon... :!:

Lenke til kommentar
Oppdatering : Var på Posten igjen i dag, før de ringte meg ettersom jeg allikevel gikk forbi der. Nei, pakken var fortsatt ikke der, men mannen bak skranken mente at den kunne ha blitt feilsendt til ett bibliotek, ettersom det aktuelle biblioteket har ett navn som er veldig likt navnet til gaten jeg bor i. De pleide å sende tilbake feilsendte pakker (ok, så dette skjer altså i blant), men det kunne ta ett par dager. Han tok nå i alle fall telefonnummeret mitt på nytt, og ett par-tre timer etter ringte en kar fra Posten og sa at pakken var kommet til rette. Men fem minutter etter ringte han igjen, og beklaget, men den pakken han hadde funnet, var den jeg allerede har fått tilbud om å hente to ganger. Så... det jeg nå må gjøre, er å be Komplett om å etterlyse pakken min.

 

Fikk også svar fra Komplett om at de skulle komme tilbake til meg i morgen, men har sendt mail tilbake om jeg heller ringer de for å spørre hva vi gjør nå. Noen som vet hva Komplett sin praksis er i slike saker? Må jeg vente i uker og måneder mens Posten leter etter pakken min, eller kan jeg bestille på nytt fra Komplett, og bare returnere pakken om den skulle dukke opp? Og hva med den som faktisk ligger og venter på meg på Posten... må jeg returnere den også?

 

Makan til tull fra Posten sin side dette her... men men, det er jo menneskelig å feile så jeg kan jo ikke bli sur heller.

Klart du kan bli sur og forbannet når luringene på posten roter.

Dei skal ikkje drive og sende pakkene dine der det passer dei, dei skal sende dei til der du skal ha dei!

Lenke til kommentar

I dette tilfellet kommer pakken fra en norsk websjappe, og det verste som kan skje er vel at du får ny pakke tilsendt, og så må posten og sjappa ordne opp seg imellom.

 

Hva skjer hvis de roter vekk en pakke fra en utenlandsk nettbutikk på samme måte? Det er ikke alltid like lett å hive seg på telefonen til Tyskland.. Eller for den saks skyld; hva skjer hvis en privatperson sender deg en pakke med lav reell verdi, men høy affeksjonsverdi?

 

Selvfølgelig er det menneskelig å feile, men når man betaler i dyre dommer for at en jobb blir gjort, forventer man at den gjøres skikkelig..

Lenke til kommentar

Som tidligere ansatt i posten med pakker som felt,

så tror eg du faktisk i denne situasjonen, eller det vil si Komplett

har krav på refusjon av porto. Grunnen til dette er jo att posten har somla

å slik eg ser det ikkje greidd å oppretthalde eigen framsendingstid.

 

Hadde iallfall prøvd meg på denne. Har selv vert med på å avgjøre ganske mange slike klager, og posten legger seg alltid flat. (Min erfaring)

 

Å til den over her som sier att Postansatte stjeler,

vell litt svinn er det alle plasser. Forskjellen her er att Posten har null toleranse,

så en liten ting er en fot i rævva å ret ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...