Gå til innhold

forslag til pc, Intel vs Amd oppsett?


Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal kjøpe pc, har derfor satt opp 2 forskjellige forslag.

Et Intel og et Amd basert system.Synspunkter mottas med takk.

 

Prisleie, ca: 12-14"tusen (inkl skjerm/tast&mus)

 

Intel system:

AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte

Antec Super LanBoy

Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB

ASUS P4C800-E Deluxe

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD)

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD)

Nec ND-3500 16x DVD±R9

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Samsung SyncMaster 710N

Logitech MX510

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

 

 

Amd system:

AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte

Antec Super LanBoy

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N Neo Platinum

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD)

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD)

Nec ND-2510A (dual layer)

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Samsung SyncMaster 710N

Logitech MX510

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heeeelt kurrant.

 

eneste som kanskje man bør titte på...

 

Du har 2 disker, bra, men trenger dem å være like store? Jeg kjører 40gig på os disken min, og en stor disk for lagring.

 

En annen ting med disker. WD veeeeeldig rask .... og støøøøyer no fryktelig. Seagate er en bra erstatning. Samsung er stilleste, men yter litt svakere enn Seagate ... og lydforskjell mellom samsung/seagate er der men ikke voldsomt.

 

Skjermkort -> veldig ok. Men er vel alltid utsatt for "dette ekke godt nok, eller riktig nok". Nåvel. Det kan du jo sjekke med kompisen din ... hvor viktig spilling er.

 

Skjerm -> 17tommer.... kanskje litt liten, men tror den den blir mye anbefalt rundtomkring her ... hvis jeg ikke tar feil. Alternativet blir vel en 19" ... igjenn ... synsing, og hvilke krav kompisen din har. film, spill, surf, bildebeh....

 

Ser du ikke har valgt kjøler, så jeg rekner med du kjøper boxed cpu der kjøler følger med. Vil du ha forslag så må du bestemme om overklokking og/eller støy er viktig.

 

Kjenner ikke til den aopen psu. Vil egentlig anbefale noe annet siden min erfaring med dem er så som så ... men det er en stund siden jeg var borti en sånn ... så kanskje det er noe andre bør uttale seg om. (spesielt hvis støy er viktig)

Lenke til kommentar

Skal brukes mest til spilling. Amd64 er tingen sies det. Selv har jeg alltid sverget til Intel da jeg bare har negative opplevelser med Amd, men de har kanskje skjerpet seg de siste årene..? Husker ihvertfall tilbake med skrekk og gru den tiden det kun fantes Via chipset. Nforce skal visst ha hevet kvaliteten. Er fremdeles svært skeptisk til Amd, da de produserer mye varme (alle husker vell videoene fra hva som skjedde under testen hos Toms Hardware ;P) også det at ikke Amd produserer chipset selv trekker det ned, Intel derimot står for både for chipset&cpu. Uten å skape noe stor diskusjon av dette Intel vs Amd, hvorfor er Amd64 bedre egnet til spill enn P4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...