Gå til innhold

Fps i cssource er et mysterium. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg kan bare si det med en gang. Jeg har drit dårlig fps i cs source, når det er store områder og når det skjer mye så detter jeg ned til 15-20. det går ikke å spille med dette.

 

Her er det rare. fpsen min er uforandret uansett hva jeg gjør. Det har absolutt ingen betydning om jeg har den laveste oppløsningen og setter alt på low, eller om jeg spiller med 1600*1200 med alt på high. dette forstår jeg ikke.

 

Jeg har pentium 4 2.8 1024 ram og 6800 ultra. Da burde ikke fpsen ligge på 15-25 70% av tiden jeg spiller, ikke sant? Dette er da med alt på low, aa off og 800*600 oppløsning. Jeg har akkurat formatert ,så pcn skal være rein for gamle drivere og annen dritt som kan ødelegge. Hvorfor er fpsen elendig? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kikkass, meget mulig at problemet ditt skyldes at vsync er på.

sjekk stickien om "hvordan få 99 fps" vist du ikke er sikker på om den er av.

nei Vsynk bare begrenser alt over feks 60 fps. Den klemmer den ikke ned til 15 ;)

 

Men jeg har samme problemet her.. noen ganger kan jeg stirre rett i veggen og likevel ha 30-40 fps med 6800GT og andre steder med masse "folk"/grafikk, kan jeg ha 70...

 

Jeg tror det har noe med lyden å gjøre, mulig drar lyden mye CPU slik at fpsen faller? (Kan ikke dere andre også sjekke om dette er tilfelle?)

 

Njaal (trøtt)

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si det med en gang. Jeg har drit dårlig fps i cs source, når det er store områder og når det skjer mye så detter jeg ned til 15-20. det går ikke å spille med dette.

 

Her er det rare. fpsen min er uforandret uansett hva jeg gjør. Det har absolutt ingen betydning om jeg har den laveste oppløsningen og setter alt på low, eller om jeg spiller med 1600*1200 med alt på high. dette forstår jeg ikke.

 

Jeg har pentium 4 2.8 1024 ram og 6800 ultra. Da burde ikke fpsen ligge på 15-25 70% av tiden jeg spiller, ikke sant? Dette er da med alt på low, aa off og 800*600 oppløsning. Jeg har akkurat formatert ,så pcn skal være rein for gamle drivere og annen dritt som kan ødelegge. Hvorfor er fpsen elendig? Hva skal jeg gjøre?

Har det samme problemet, har en AMD64 3200+ med x800xt pe.

ligger på ca 30-50 i fps. Det irrer noe sykt. kjøpt meg skjemkort til nesten 5000, så får jeg ikke bra fps i cs:s engang.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har akkurat samme problemet..

Har x800xt pe, p4 @ 3.1ghz, 1024 DDR. Nylig formatert, nyeste drivere, prøvd å skifte ut ram og powersupply..ingenting hjalp.

 

Veldig liten forskjell uansett oppløsning..Kan nesten like så godt spille i 1600x1200. men som sagt det er en liten forskjell... får 5400 poeng i 3dmark 2005 så dette gjelder bare source motoren for min del..

 

Ja enig, det er forferdelig irriterende å kjøpe 3dkort til 5000 spenn og ikke kunne spille hl2 hakkfritt. Jeg har ikke en gang gått igjennom hl2. fordi jeg venter til det kommer en oppdatering. Orker ikke spille gjennom det når det hakker slik. ødelegger morroa.

 

Dette gjelder spes. vampire. Her hakker det helt forferdelig..men jeg vet denne spillet ikke er "optimatisert". Troika har gjort en drittjobb med dette spillet på grafikkfeltet. Spillet rocker..men også dette venter jeg med å spille igjennom en gang til før det kommer update. merk en gang til.. ;)

 

Noen som har hørt noe om en mulig snarlig oppdatering? Begynner å bli desperat.-

 

Mvh

Rash

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av samme problemet. Etter at jeg "overrida refresh rates" så fikk jeg plutselig 30 FPS. Da jeg stilte refresh rate tilbake til default, var alt ok igjen.. Kanskje det er problemet hos noen av dere også :dontgetit:

Endret av sunh
Lenke til kommentar
Jeg kan bare si det med en gang. Jeg har drit dårlig fps i cs source, når det er store områder og når det skjer mye så detter jeg ned til 15-20. det går ikke å spille med dette.

 

Her er det rare. fpsen min er uforandret uansett hva jeg gjør. Det har absolutt ingen betydning om jeg har den laveste oppløsningen og setter alt på low, eller om jeg spiller med 1600*1200 med alt på high. dette forstår jeg ikke.

 

Jeg har pentium 4 2.8 1024 ram og 6800 ultra. Da burde ikke fpsen ligge på 15-25 70% av tiden jeg spiller, ikke sant? Dette er da med alt på low, aa off og 800*600 oppløsning. Jeg har akkurat formatert ,så pcn skal være rein for gamle drivere og annen dritt som kan ødelegge. Hvorfor er fpsen elendig? Hva skal jeg gjøre?

Åssen strømforsyning har du?

Jeg hadde det samme problemet før, helt til jeg skiftet trømforsyning.

6800ultra anbefaler 400w + + + +

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si det med en gang. Jeg har drit dårlig fps i cs source,  når det er store områder og når det skjer mye så detter jeg ned til 15-20. det går ikke å spille med dette. 

 

Her er det rare. fpsen min er uforandret uansett hva jeg gjør. Det har absolutt ingen betydning om jeg har den laveste oppløsningen og setter alt på low, eller om jeg spiller med 1600*1200 med alt på high. dette forstår jeg ikke.

 

Jeg har pentium 4 2.8 1024 ram og 6800 ultra. Da burde ikke fpsen ligge på 15-25 70% av tiden jeg spiller, ikke sant? Dette er da med alt på low, aa off og 800*600 oppløsning.  Jeg har akkurat formatert ,så pcn skal være rein for gamle drivere og annen dritt som kan ødelegge.  Hvorfor er fpsen elendig? Hva skal jeg gjøre?

Åssen strømforsyning har du?

Jeg hadde det samme problemet før, helt til jeg skiftet trømforsyning.

6800ultra anbefaler 400w + + + +

Jeg skiftet ut strømforsyning til 400watt - ingen forskjell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...