Gå til innhold

Kan noen fortelle hvor sleipe dell egentlig er?


Anbefalte innlegg

Tåpelig tråd, men ok. Altså alle firma har sine problemer, men jeg påstår faktisk at DELL har den beste supporten av dem alle. Jeg påstår også at DELL sine pc'er er noe av de mest stabile, raskeste og oppgraderingsvennlige maskinene man kan få. Altså da snakker vi ferdigmaskiner. Prøv elkjøp istedet.

 

Fordelen med å bygge selv er at man kan få pc'en billigere. Har man sinnsyk god peil så kan maskinen bli raskere enn en ferdigpc fra dell. En annen fordel er at man står fritt til å velge komponenter selv.

Bakdelen er at det er DU som har supporten. DU må bevise at en komponent er i ulage. Du risikerer å sette sammen et system som er mer ustabilt, og går saktere.

 

DELL funker supert til spill, bare du sjekker å få med et noenlunde ok skjermkort, og det har man mulighet for å velge.

 

Jeg anbefaler DELL til alle jeg kjenner og treffer på. Dette fordi jeg hater å være den de kommer til når ting ikke funker (som det alltid gjør). Der er dell super. Det var vel no problem en gang at de ikke ville ringe dell, fordi de var redd de hadde for lite peil til å dille med data ... og at dell skulle le av dem.

 

Men jeg bygger selv ... med blandet erfaring. Men det er helst pga av økonomiske grunner + at jeg vil holde fingrene litt varme i faget + litt interesse.

uansett så vil ikke et skjermkort/ram/cpu yte like bra i en dell pc som i en ferdigbygd 1, pågrunn av litt av hvert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe - bevis det

 

Dessuten så ser jeg ikke problemet. Dell er så annerkjent av alle de jeg har jobbet med innen data, alt av spillere og surfere er fornøyd med DELL nettopp fordi det er en BRA maskin.

 

Maksinen fra DELL yter bra. Punktum. du kan sikkert finne en pc som du må overklokke og kjøpe helt sære komponenter for å få maskien til å være noen få prosenter bedre enn dell. Ytelse er relativt. Alle bryr seg vanvittigt om det, samtidigt som de driter i det.

Lenke til kommentar
hehe - bevis det

 

Dessuten så ser jeg ikke problemet. Dell er så annerkjent av alle de jeg har jobbet med innen data, alt av spillere og surfere er fornøyd med DELL nettopp fordi det er en BRA maskin.

 

Maksinen fra DELL yter bra. Punktum. du kan sikkert finne en pc som du må overklokke og kjøpe helt sære komponenter for å få maskien til å være noen få prosenter bedre enn dell. Ytelse er relativt. Alle bryr seg vanvittigt om det, samtidigt som de driter i det.

javel ? Kan du da fortelle meg hvorfor jeg bare fikk 2600 i 3dmark med x800 SE PCI 128 mb @ 3,0 ghz intel ?

Lenke til kommentar

x800SE tilsvarer en 9800XT, om jeg ikke husker feil. I så fall var det en litt lav score på 3DMark05. Den bør vel da ligge på 2500-3000. Installer de nyeste driverne til ATi. De skal hjelpe på ytelsen til X800-serien.

 

EDIT: mitt svar var da altså til trådstarteren, som hadde 2200 i score i 3DMark05.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
x800SE tilsvarer en 9800XT, om jeg ikke husker feil. I så fall var det en litt lav score på 3DMark05. Den bør vel da ligge på 2500-3000. Installer de nyeste driverne til ATi. De skal hjelpe på ytelsen til X800-serien.

 

EDIT: mitt svar var da altså til trådstarteren, som hadde 2200 i score i 3DMark05.

Så du mente ikke meg ?? :dontgetit: Eller? Er det så lurt å oppdatere drivere på mitt skjermkort som ikke er på "markedet" enda ?

Lenke til kommentar
Så du mente ikke meg ?? Eller? Er det så lurt å oppdatere drivere på mitt skjermkort som ikke er på "markedet" enda ?

 

Poenget mitt var at 2200 i score var litt lavt. Du fikk 2600, som sikkert er greit nok...? Det er ikke et skjermkort som selges i butikker, men det er ATi som har laget GPUen, og når du installerer nye drivere så vil driverinstalleringen oppdage hva slags skjermkort du har. Det kan ikke gå galt. Bare avinstaller de driverne du har nå, restart PCen, og trykk på "Avbryt" når du blir spurt om å installere ny hardware. SÅ installerer du Catalyst8.07 beta (eller hva den nå heter).

Lenke til kommentar

Får vel en masse "pes" fra moderatorene med dette, men jeg må bare si att de 3 pc'ene jeg har vært ansvarlig for på jobben har vært direkte dårlige kvalitetsmessig og supporten er heller ikke god!

 

Det er3 stykk Dell inspiron 3700 forresten. Mulig de har blitt mye bedre siden jeg sist snakket med Dell pga over gang til 3 stykk IBM thinkpad T23.

Lenke til kommentar
Så du mente ikke meg ?? Eller? Er det så lurt å oppdatere drivere på mitt skjermkort som ikke er på "markedet" enda ?

 

Poenget mitt var at 2200 i score var litt lavt. Du fikk 2600, som sikkert er greit nok...? Det er ikke et skjermkort som selges i butikker, men det er ATi som har laget GPUen, og når du installerer nye drivere så vil driverinstalleringen oppdage hva slags skjermkort du har. Det kan ikke gå galt. Bare avinstaller de driverne du har nå, restart PCen, og trykk på "Avbryt" når du blir spurt om å installere ny hardware. SÅ installerer du Catalyst8.07 beta (eller hva den nå heter).

 

 

EDIT : Nå fikk jeg oppdaterte drivere og fikk nå 2911 i 3dmark 05 !! JIPPIIIIII!#"¤#!

 

KJEMPEGLAD :w00t:

 

Kosepå x800 SE.. Altså.. Bortimot 3000 3dmarks er ikke værst assa.. ! På dell så kosta kortet + 1200 kr fra x300 SE .. x300 SE koster 600 kr på komplett tror jeg ? Fornøyd med kjøpet :thumbup:

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt pc fra dell for ik så lenge sida.. Har hørt mye rykter om at de absolutt ikke yter det samme som en sjølvbygd pc eller en du bestiller fra komplett eller andre netsteder.. stemmer dette? isåfall, hva gjør de? hvorfor yter disse pcne dårligere ? Noen som vet dette?

 

takker for svar..

Kan bare si en ting til det... Ikke, for all del IKKE, kjøp en hp hjemmepc. Det er den verste dritten du kan komme borti... Egentlig så er alle hjemmepc'er det, så finn deg en rimelig maskin på kompleett og begynn fra scratch sjøl! Det er alltid best! Så kan du konfigurere maskinen som du sjøl vil. Bare hold deg unna HP hjemmepc... LoL

Lenke til kommentar
Dell's pcer er vel dårligere en de man setter sammen selv til samme prisen. Hvertfall de fleste. Dell PCer er vel ikke beregnet på spilling, men mer kontorarbeid. De selger vel på mye GHz og hdd plass, selv om cpu'ene er dårlige (hvertfall mange av dem).

Så min Pentium 4 3 Ghz Intel prosessor som sitter i en dell er dårligere enn feks Komplett sine?

 

Tror noen bør koble inn tenkeboksen sin før di skriver noe...

Lenke til kommentar
nå er det ingen av dere som har svart på det jeg egentlig spør om da.. :p

 

Altså, for å forenkle : En 3ghz, 1024 DDR2 533 mhz, x800 SE fungerer dårligere i en dell pc enn i en sjølvbygd en.. Hvorfor? det var egentlig spørsmålet mitt..

Omtrent som denne Dellen jeg sitter på her, dvs den er ett år nå og ik så bra skjermkort og bare DDR ram

Og den er likså god som enhver annen PC med samme bestykning.

 

Eneste Dell har reservert seg for er at folk ikke skal få "presse" PCn med overklokking og har derfor fått lagd egen Bios til hovedkortene.

Og det har di nok sikkert gjort for å slippe unna masse garantiansvar?

Lenke til kommentar
Enkelt og greit. Omtrent uansett hvilken ferdigpakke man kjøper, så kan det ikke hamle opp med selvbygging, da man aldri får nyeste teknologi i butikken til en rimelig penge, da kjedene må selge ut lagervarer osv. Samtidig skal jo en butikk tjene mest mulig penger de også (nok et fordyrende ledd), så de vill alltid presse mest mulig penger ut av foreldet teknologi. I ferdigpakker er det også ofte strippa versjoner av hovedkort / dårlige hovedkort for å presse prisen.

 

Men min erfaring er at skal man absolutt kjøpe ferdigpakke, er dell det beste alternativet. Flere av mine bekjente har hatt dell tidligere (og har enda... relativt nye pakker) og servicen er det ikke noe å klage på. Min onkel kjøpte en dell pc der disken (maxtor såklart) gikk konk etter en måned eller 2. Dagen etter var det en mann på døra og feilsøkte på pc'n og tok med seg disken. Dagen etter det igjen var han tilbake med ny disk.

 

Klart, uansett hvilket merke/forhandler/webshop/whatever man tar for seg vill det bestandig være forskjellige meninger, og alle har jo fordeler og ulemper.

Men når du bestiller en PC fra Dell så kjøper du ikke en ferdig PC, den blir bygd for deg.

Lenke til kommentar
uansett så vil ikke et skjermkort/ram/cpu yte like bra i en dell pc som i en ferdigbygd 1, pågrunn av litt av hvert..

Gi meg en grunn dah?

hvorfor er ikke mitt 9800 pro kort likså rask som andres 9800 pro kort?

hvorfor er ikke min 3Ghz Pentium IV prosessor likså rask som en annen 3Ghz Pentium IV?

hvorfor er ikke min RAM likså rask RAM levert av andre (Lik RAM, veit det e forskjell på RAMtyper)

Lenke til kommentar
hehe - bevis det

 

Dessuten så ser jeg ikke problemet. Dell er så annerkjent av alle de jeg har jobbet med innen data, alt av spillere og surfere er fornøyd med DELL nettopp fordi det er en BRA maskin.

 

Maksinen fra DELL yter bra. Punktum. du kan sikkert finne en pc som du må overklokke og kjøpe helt sære komponenter for å få maskien til å være noen få prosenter bedre enn dell. Ytelse er relativt. Alle bryr seg vanvittigt om det, samtidigt som de driter i det.

Hvis Dell hadde vært så dårlig og ytt så dårlig service som enkelte her påstår så hadde Dell ikke vært blandt Topp 3 PC leverandør i verden.

 

Men såklart når noen sammenligner Billigste Dell med det råeste selvbygget man får så bli det litt skjevt.

Lenke til kommentar

helt til du skal krangle med dem om norsk forbrukerlov (som de tydeligvis ikke har hørt om)

 

at man må betale ekstra for "garanti" er også sprøyt...reklamasjonsretten gjelder i iallefall 5år her...

 

også må alle ting som ikke har "next day on site" "garanti" sendes til IRLAND for reperasjon!

 

dell = greit for store bedrifter som veit hva de holder på med og trenger en stor mengde LIKE maskiner for enkel administrasjon (De har gjerne spesial support avtaler også)

 

for forbrukere er Dell :thumbdown:

 

du får som regel second rate produkter (som X800SE)... til overpriser i forhold til det du betaler i butikken...

 

I.e. hvor mye ekstra koster ikke laptop RAM i forhold til på komplett?...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du betaler vel ekstra for den den service ordningen de har som går utover norsk forbrukerlov. altså de kommer hjem til deg og fixer pcen etc.

Har selv kontaktet dell 3 ganger med pc problemer. ene gangen en defekt dvd rom. og de siste to gangene ved skjermproblemer. alle tre gangene var dell hos meg innen 3 dager og fixet feil. helt ny skjerm to ganger. topp service.

Endret av Seserr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...