Gå til innhold

==== Slettet ====


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

win2k eller XP du sitt med?

Det finnes metoder for å nullstille admin passordet på NT baserte op.sys. Sist eg brukte slike program (linuxbasert, rawwrite) funka det bra på 2k og på XP utan SP1. Om det har komme nye versjpar av det som takler desse systema med dei nye oppdateringane veit eg ikkje.

Å trykke F8 kjem ein berre til ein del boot valg og der er det ikkje mogeleg å resette admin passordet i XP eller win2k

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Jeg sitter med Windows XP Pro. Har gått inn i boot systemet men finner ingen funksjon for å nullstile passordet der.. :dontgetit:

Start maskinen i sikkermodus. Så går du til kontrollpanel -> brukerkontoer. Der oppretter du en ny admin-konto, med et nytt passord. Etterpå kan du logge inn med denne. Tror du kan endre passordet på den eksisterende adminkontoen i sikkermodus også..

Lenke til kommentar
win2k eller XP du sitt med?

Det finnes metoder for å nullstille admin passordet på NT baserte op.sys. Sist eg brukte slike program (linuxbasert, rawwrite) funka det bra på 2k og på XP utan SP1. Om det har komme nye versjpar av det som takler desse systema med dei nye oppdateringane veit eg ikkje.

Å trykke F8 kjem ein berre til ein del boot valg og der er det ikkje mogeleg å resette admin passordet i XP eller win2k

 

mvh

JanEirik

Hva betyr Brukermoderator? hva kan du gjøre med de? hvordan blir du de?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har et lignende problem. jeg kommer ikke inn i windows etter en korrupt oppdatering fra home til pro, og behøver å reparere den installasjonen som allerede finnes. da får jeg spørsmål om å skrive inn administrator-passord, men det fungerer ikke med det jeg brukte for å logge på idet jeg kommer inn i selve windows.

 

altså, det er kun én bruker på pcen, og passordet til den brukeren (automatisk administrator) fungerer ikke. hvordan finner jeg ut hvilket passord jeg skal bruke? er det et default?

 

kommer ikke inn på harddisken riktig ved oppstartsdiskett, så jeg håper det er et slags default passord jeg kan bruke.. noen?

 

edit: har ikke forsøkt med sikkermodus, men jeg regner ikke med jeg kommer meg inn i windows, siden installasjonen ikke er fullført..

 

edit2: glem det. passordet var blankt. jeg dreit meg ut. :whistle:

Endret av loketing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...