Gå til innhold

Mine ører er utbrente

Jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt misvisende, men javel :p

Da kan jeg kanskje foreslå My Dying Bride (mest The Angel and the Dark River om du ikke liker growling), Paradise Lost (Lost Paradise, Gothic, Draconian Times), It Will Come ( www.itwillcome.se - se forøvrig innlegget mitt i "metal med kvinnevokal"-tråden) og Novembers Doom. Utover det, om du liker/ikke hater growling, resten av My Dying Bride og alt av Anathema. Samtlige finner du på bandlista til www.doom-metal.com om du er interessert.

Skrevet (endret)

Jan Erik, nå skal du høre (går inn i profetmodus :p )nå som jeg har blitt litt kjent med musikk smaken din, og skjønt at Echoes er favoritten så er det på tide med an offer you can not refuse

Ta en sjanse og kjøp Silent cries and mighty echoes (1979) eller Ocean (1976) av tyske Eloy. Musikken er vannvittig, og rett opp i gata di. Det eneste du må tåle er en tysk akksent :)

Skulle du ikke like det vilt og hemnigsløst, så skal jeg dekke det cd'n kostet!

(Profetmodus slutt)

*edit* (går inn i selgermodus :p ) Sakset fra en norsk side som omtaler Eloy

Et av de bandene som har holdt på lengst innenfor symforock-retningen (snart 30-årsjubilanter!) er ingen ringere enn tyske Eloy. De har nå over 20 LP'er bak seg og har gjennom hele deres eksistens mistet haugevis av medlemmer, i velkjent prog-stil. Men en person har hele tiden holdt seg stabilt tilstede og hele tiden drevet bandet fremover til dit vi er i dag, nemlig Frank Bornemann - bandets hovedkomponist, gitarist og vokalist. Eloy startet egentlig opp som et tungrock band (1970-72), men gikk sakte men sikkert over i mer psykedeliske baner (1972-75) og gikk derfra gradvis over i symfo-sjangeren (75-). Deres storhetstid kom mot slutten av 70-tallet, og på denne tiden var de også Tysklands mest populære rockeband. Bandets musikk kan muligens appellere til en god del tilhengere av Pink Floyd, ettersom enkelte av utgivelsene deres har sterke tendenser i retning dette landskapet. Spesielt gjør dette seg gjeldende på LP'er som "Ocean"(1977) og "Silent Cries And Mighty Echoes"

(1979) - konsept-rettede plater som er sterkt preget av mange digre pompøse arrangementer, dominert av mye keyboards (som Moog-synthesizer, orgel og Mellotron), så vel som drivende bassgitarer og lengselsfulle gitarer.

Endret av TAAB
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...