Jump to content
rlz

Matte i media og forskning.

Recommended Posts

Guest Slettet+9871234

Det er berre syntaksen som er LaTeX-lik, trur det er eit eller anna lite JavaScript-bibliotek som gjer arbeidet med matematikken. Det finst nokre ulike slike. Mathjax er av dei meir populære trur eg, finst ein Wordpress-plugin for den.

Takk for den informasjonen. Fint om noen andre som leser denne tråden har andre innspill.

Ser ut for at der er en del lignende innstikk:

http://wordpress.org/plugins/search.php?q=Mathjax

Edited by Slettet+9871234

Vanskelig å finne denne tråden nå som forumsøket er defekt, men etter mye leting fant jeg den til slutt. Uansett, det er på tide å gjenopplive tråden nå som det har kommet en stor matematisk nyhet. Det er funnet et nytt rekordstort primtall. Det er et Mersenne-primtall (2n-1) der n = 82589933.

Mer om nyheten her.

• Like 2

Vanskelig å finne denne tråden nå som forumsøket er defekt, men etter mye leting fant jeg den til slutt. Uansett, det er på tide å gjenopplive tråden nå som det har kommet en stor matematisk nyhet. Det er funnet et nytt rekordstort primtall. Det er et Mersenne-primtall (2n-1) der n = 82589933.

Mer om nyheten her.

Hva bruker man sånne store (prim)tall til?