superdigg Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Er en svært så happy eier av en sølvpakke fra Valve men etter å ha spilt litt CSS nå så er det på tide med litt tweaking. Håper dere kan komme med noen råtips her. Personlig har jeg noen ønsker: 1 fps: jaja, mine 3gig hz, 1gig RAM og 9800XT sliter aldri så lite ja. Så det jeg lurer på er hva er det som er tyngst? Kjører 1024x768 med "recommended settings" dvs high på det meste. Hva kan jeg slå av for å holde meg ihvertfall på 40+ siden? 2 console: den nekter jo å dukke opp! Ifølge .cfg'n er det "´" (Alt.Gr + (\`´ - knappen) har prøvd å bytte til gode gamle "|" men det funker ikke. Setter jeg -console i Launch options får jeg den opp men det betyr at jeg må ESC'e ut for å finne den. Noen løsning? EDIT: Fant noen selv som hjalp ganske bra: Legg til spesifikke gfx-kommandoer for din cpu: r_mmx "1", r_sse "1", r_sse2 "1" , r_3dnow "1". Du kan sjekke om du har støtte for disse ved å ta en titt i console når du starter opp Spesifisere heapsize: Høyreklikk på Counter-Strike Source og velg Properties. I det vinduet trykker du "Launch options" og skriver inn -heapsize antall-mb-ganger-1024. Eks: -heapsize 716800 Dette vil sette av 700meg til CSS Begge disse ga meg 20-30fps ekstra faktisk. Endret 8. oktober 2004 av superdigg
Veritas_ Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Vil du ha console så må du gjøre dette. Gå inn i steamapps, CS Sorce, cstrike og høyreklikke på cfg mappa. Skru av read only. Gå så inn i cfg mappa. Deretter åpner du config filen. Der finner du Bind "'" "toggleconsole". Bytt ut ' med \ så har du consoleknappen der du hadde den før.
superdigg Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Skrevet 8. oktober 2004 Vil du ha console så må du gjøre dette. Gå inn i steamapps, CS Sorce, cstrike og høyreklikke på cfg mappa. Skru av read only. Gå så inn i cfg mappa. Deretter åpner du config filen. Der finner du Bind "'" "toggleconsole". Bytt ut ' med \ så har du consoleknappen der du hadde den før. Trodde jeg også men det hjalp ikke stort - men å gå inn på Options -> Keyboard -> Advanced Options -> og huk av for "Enable developer console" derimot!
Veritas_ Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Joa. Må ha gjort det og i tillegg ^^ Eller det merklige er at for noen så virker det helt greit uten å gjøre noe mer enn det. Endret 8. oktober 2004 av Veritas_
Uderzo Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Er det noen som vet om et bra buyscript til cs:s ?
Veritas_ Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Bind "f1" "buy m4a1; buy ak47; buy primammo; buy defuser; by vest; buy vesthelm; buy flashbang; buy flashbang; buy hegrenade; buy smokegranade"' Og her er alle våpennavna. usage: buy <item> primammo secammo vest vesthelm defuser nvgs flashbang hegrenade smokegrenade galil ak47 scout sg552 awp g3sg1 famas m4a1 aug sg550 glock usp p228 deagle elite fiveseven m3 xm1014 mac10 tmp mp5navy ump45 p90 m249 Hvilken knapp du vil ha scriptet på avgjøres mellom de første "" Kan jo seff binde ting til flere knapper. Endret 8. oktober 2004 av Veritas_
Ostepølsa Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Er det noen som vet om et bra buyscript til cs:s ? hva med å lage selv ?
Uderzo Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Bind "f1" "buy m4a1; buy ak47; buy primammo; buy defuser; by vest; buy vesthelm; buy flashbang; buy flashbang; buy hegrenade; buy smokegranade"' Hvilken knapp du vil ha scriptet på avgjøres mellom de første "" Kan jo seff binde ting til flere knapper. Takker
Mala Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ?
Erlendz Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ? Cl_updaterate 80 Cl_cmdrate 80 Rate 20000
dan1el Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ? Cl_updaterate 80 Cl_cmdrate 80 Rate 20000 Nah. Han har ADSL. Pakkene vil krasje hvis man har høy opp- og nedlasting. cl_updaterate må nesten alltid være på 100, da dette er opphastigheten. Og siden opp påvirker ned, må ikke cl_updaterate være for høy. Anbefalt er da 50. Slå på netgrafh-en og sjekk hvilke instillinger som gir deg "lavest grønn strek". Streken var i hvert fall grønn i CS 1.6. Rate har jeg på 25000. Er ikke sikker med din linje. Prøv 20000.
Mala Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ? Cl_updaterate 80 Cl_cmdrate 80 Rate 20000 Nah. Han har ADSL. Pakkene vil krasje hvis man har høy opp- og nedlasting. cl_updaterate må nesten alltid være på 100, da dette er opphastigheten. Og siden opp påvirker ned, må ikke cl_updaterate være for høy. Anbefalt er da 50. Slå på netgrafh-en og sjekk hvilke instillinger som gir deg "lavest grønn strek". Streken var i hvert fall grønn i CS 1.6. Rate har jeg på 25000. Er ikke sikker med din linje. Prøv 20000. Takker skal ta å prøve mef frem BTW: ett spørsmål til topic starter!!!! De commandoene i console, blir de lagret!! eller må de tastes inn hver gang?
superdigg Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Skrevet 8. oktober 2004 BTW: ett spørsmål til topic starter!!!! De commandoene i console, blir de lagret!! eller må de tastes inn hver gang? De ble lagret hos meg ihvertfall men for sikkerhets skyld kan du jo legge de til i en autoexec.cfg
Erlendz Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ? Cl_updaterate 80 Cl_cmdrate 80 Rate 20000 Nah. Han har ADSL. Pakkene vil krasje hvis man har høy opp- og nedlasting. cl_updaterate må nesten alltid være på 100, da dette er opphastigheten. Og siden opp påvirker ned, må ikke cl_updaterate være for høy. Anbefalt er da 50. Slå på netgrafh-en og sjekk hvilke instillinger som gir deg "lavest grønn strek". Streken var i hvert fall grønn i CS 1.6. Rate har jeg på 25000. Er ikke sikker med din linje. Prøv 20000. Virket som om du hadde skikkelig greier på dette. Jeg har 704/128 linje og kjører 80.80.20000 Vil du anbefale noe annet? Er det ikke slik at det ikke er lov til å kjøre mindre?
Mala Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Takker! Håper det komme flere tweaks her etter hvert Vil bare smyge inn ett lite spørsmål her; Hvilke rates til min 521/128 linje ? Cl_updaterate 80 Cl_cmdrate 80 Rate 20000 Nah. Han har ADSL. Pakkene vil krasje hvis man har høy opp- og nedlasting. cl_updaterate må nesten alltid være på 100, da dette er opphastigheten. Og siden opp påvirker ned, må ikke cl_updaterate være for høy. Anbefalt er da 50. Slå på netgrafh-en og sjekk hvilke instillinger som gir deg "lavest grønn strek". Streken var i hvert fall grønn i CS 1.6. Rate har jeg på 25000. Er ikke sikker med din linje. Prøv 20000. Virket som om du hadde skikkelig greier på dette. Jeg har 704/128 linje og kjører 80.80.20000 Vil du anbefale noe annet? Er det ikke slik at det ikke er lov til å kjøre mindre? hmm tror det er minimum på turnering greier elle no, sån, noe eg leste i en eler anna post(!) Sikkert feil men...
BoRsE Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Til du som sa -heapsize 716800 bla bla. jeg skrev inn det i launch options, men når spille kjører så bruker det 134 816 K mem usage og 10-20%!!! cpu... kan du hjelpe meg litt med å få brukt litt mer av pcn til source?
superdigg Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 Til du som sa -heapsize 716800 bla bla. jeg skrev inn det i launch options, men når spille kjører så bruker det 134 816 K mem usage og 10-20%!!! cpu... kan du hjelpe meg litt med å få brukt litt mer av pcn til source? Når du starter opp så sjekk i console at det står at det er satt av Xmeg RAM (du har vel lagt til -console i den samme linja ). Ellers kan du jo - og en del påstår det hjelper - Alt-Tab'e deg ut av CSS og åpne Task Manager (Ctrl-Alt-Del eller høyreklikke på taskbar og velge Task Manger - dette er i XP). nå får du opp alle programmene du kjører, hvis du klikker på tab'en med Processes og finner hl2.exe kan du høyreklikke på denne, gå på Set Priority og sett den på "Above Normal" eller "High" - IKKE sett den på "Realtime". Det du har gjort nå (hvis du ikke har skjønt det) er å sette hl2.exe (som kjører CSS) til en mye høyere prioritet enn resten av programmene du kjører. Når det er sagt: Er det noen som vet hvordan man kan starte CSS fra hl2.exe? Prøvde hl2.exe -steam -game cstrike men det funket ikke.
MsTwigi Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Bind "f1" "buy m4a1; buy ak47; buy primammo; buy defuser; by vest; buy vesthelm; buy flashbang; buy flashbang; buy hegrenade; buy smokegranade"' et lite tips når det kommer til buyscript.... et slikt buyscript som du har der, er lite hendig og bra å bruke. Du bruker da unødvendig mange penger, og det kan hende du får feil når du kjøper med at du får full ammo på usp men ikke i colten osv... bind heller fler knapper evnt til forskjellige ting... slik at du har mer kontroll på hva du kjøper. Da igjen er det kanskje like greit å ikke bruke buyscript. Uansett... her er mitt buyscript. bind "F1" "m4a1; ak47;" bind "F2" "awp;" bind "F3" "mp5;" bind "F4" "defuser" bind "F5" "deagle; secammo; defuser" bind "F6" "usp; secammo; defuser" bind "F7" "hegren; flash; flash; sgren" bind "F8" "vest; vesthelm;" bind "F9" "primammo; secammo" No sånt noe i alle fall... da har du noe mer kontroll på hva du kjøper... Edit: en liten skriveleif bare... Endret 9. oktober 2004 av MsTwigi
Sephiroth Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 jeg har 2048/256 hva burde mine Rate stå på ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå