Gå til innhold

Gode Firefox extensions!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok jeg skrev litt kort, men hadde litt dårlig tid.

Det jeg tenkte på var å få en knapp øverst for å få fram og fjerne favoritter slik som i IE... tungvint å trykke view-sidebar-bokmarks for å få det fram hver gang (har engelsk for øyeblikket)

og så hadde det også vert kjekt med en sånn legg til i favoritter ting overst i bookmarks slik som IE

 

bruker favoritter mye, så dette veier tung for om jeg kommer til å fortsette med FF...

Lenke til kommentar

@eXa: Høyreklikk oppe på menyen og velg "Customize...". Deretter finner du "Bookmarks"-ikonet og drar det ditt du vil ha det.

 

 

Et spørsmål jeg har selv:

Finnes det en extension som gir bookmarks ala Opera? Jeg tenker da på "split view", "panel toggle", og en "Add" knapp som legger et bokmerke i den mappen en står i?

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men finnes det en norsk språkfil til FF? Ja, jeg vet det finnes på norsk, men da må jeg vel tilpasse på nytt osv. Så, finnes kun språkfilen til nedlasting?

Om du installerer den på nytt på norsk, så oppdaterer den vel oppsettet automatisk?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har funnet noen nye utvidelser til Firefox jeg egentlig ikke har tenkt over at jeg trenger, men nå ikke klarer meg uten. Den første heter Google Preview og virker slik at den viser et lite bilde av hvordan websiden ser ut ved siden av linkene man får listet opp ved et googlesøk. Den andre heter Disable Targets For Download. Har du noen gang irritert deg over at et blankt vindu blir åpnet når du trykker på en link som peker mot en fil du ønsker å laste ned? Denne fikser det problemet.

 

Kanskje gammelt nytt, disse to, men håper i alle fall at noen kan få glede av dem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er jo hele poenget. Firefox har valgt å være en enkel nettleser og heller la brukerene velge hva de trenger ekstra. Opera har valgt å legge inn mye ekstra i utgangspunktet, og dermed må brukere som ønsker en enklere nettleser fjerne litt. To veldig bra nettlesere som har valgt forskjellige veier. :)

Lenke til kommentar

Du må definere reglene dine bedre. F. eks. når du skal blokkere en reklamebanner, høyereklikker du på en banner og velger adblock. Du får så opp et valg, "Ad adblock filter". Denne består gjerne av en lang url. Hvis du kutter vekk det bakerste delen vil du luke ut mye mer, for det er jo mange forskjellige reklamebanneret som blir brukt, og hver har forskjellig url. På dagbladet.no bruker jeg f. eks. "http:// www.dagbladet.no/an" som en regel. Denne metoden kan du bruke på alle slags sider du vil blokkere reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...