Gå til innhold

Utlendinger hva er problemet?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke fulgt med på denne tråden pga en utestengelse, men jeg kan si min mening om saken.

 

Kripos' statistikker sier dette angående drapsmenn/drapskvinner:

Hver fjerde gjerningsperson, eller 24 %, i 2003 var enten utenlandsk borger (11) eller hadde utenlandsk opprinnelse (2). Dette er en mindre andel enn i 2002 (37 %), men det utgjør fremdeles en markert overrepresentasjon i forhold til andelen av befolkningen.

 

Jeg så at noen av dere sier at jobbavslag/dårlige norskkunnskaper gjør at de føler seg utenfor.

 

Når man da kommer til Norge som flyktning, vil jeg tro at du er i en delvis eller meget desperat situasjon. Hva med å tilby mye mer omfattende kurs i norsk, kurs i norsk kultur og norske tradisjoner. De som da nekter å gå på dette (ja; de finnes), kan bli sendt tilbake. Hvis du ikke engang vil gå på et kurs for å få oppholde deg i landet, har du ikke noe grunnlag for å dra hit som flyktning; enhver desperat person vil mer enn gjerne gå på slike kurs for å kunne oppholde seg her.

 

Hvis flyktningene lærer seg norsk, og de lærer å forstå og respektere norsk kultur, vil de ha et mye bedre grunnlag til å klare seg godt her i samfunnet.

 

Men det er ett problem: Allikevel vil vi ikke ha utryddet kriminalitet. Det vi oppnår er en større forståelse mellom kulturer, fremmedfrykt og vanskelige situasjoner ang språk/kultur vil bli redusert.

 

Det finnes kriminelle som har bodd i landet gjennom generasjoner, på samme måte som i alle andre land. Hvis du kommer til Norge for å være kriminell, og ikke respekterer Norges lov, da kan du få dra rett ut igjen. Da har ikke staten lenger noe ansvar for å sørge for å holde deg unna forfølgelse osv.. Vi er ikke noe gratis-fengsel, vi hjelper flyktninger ;)

 

Jeg tror >97% av alle flyktninger vil godta dette utsagnet, og de ærlige vil ikke lide noe av dette. Det er kjeltringene som skal ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg ikke fulgt med på denne tråden pga en utestengelse, men jeg kan si min mening om saken.

 

Kripos' statistikker sier dette angående drapsmenn/drapskvinner:

Hver fjerde gjerningsperson, eller 24 %, i 2003 var enten utenlandsk borger (11) eller hadde utenlandsk opprinnelse (2). Dette er en mindre andel enn i 2002 (37 %), men det utgjør fremdeles en markert overrepresentasjon i forhold til andelen av befolkningen.

 

Jeg så at noen av dere sier at jobbavslag/dårlige norskkunnskaper gjør at de føler seg utenfor.

 

Når man da kommer til Norge som flyktning, vil jeg tro at du er i en delvis eller meget desperat situasjon. Hva med å tilby mye mer omfattende kurs i norsk, kurs i norsk kultur og norske tradisjoner. De som da nekter å gå på dette (ja; de finnes), kan bli sendt tilbake. Hvis du ikke engang vil gå på et kurs for å få oppholde deg i landet, har du ikke noe grunnlag for å dra hit som flyktning; enhver desperat person vil mer enn gjerne gå på slike kurs for å kunne oppholde seg her.

 

Hvis flyktningene lærer seg norsk, og de lærer å forstå og respektere norsk kultur, vil de ha et mye bedre grunnlag til å klare seg godt her i samfunnet.

 

Men det er ett problem: Allikevel vil vi ikke ha utryddet kriminalitet. Det vi oppnår er en større forståelse mellom kulturer, fremmedfrykt og vanskelige situasjoner ang språk/kultur vil bli redusert.

 

Det finnes kriminelle som har bodd i landet gjennom generasjoner, på samme måte som i alle andre land. Hvis du kommer til Norge for å være kriminell, og ikke respekterer Norges lov, da kan du få dra rett ut igjen. Da har ikke staten lenger noe ansvar for å sørge for å holde deg unna forfølgelse osv.. Vi er ikke noe gratis-fengsel, vi hjelper flyktninger ;)

 

Jeg tror >97% av alle flyktninger vil godta dette utsagnet, og de ærlige vil ikke lide noe av dette. Det er kjeltringene som skal ut.

Et godt innlegg.

 

Men når det gjelder kursene, så er det vel mye knyttet opp til psykisk oppfølging og det. Som du sikkert forstår så er det mange av de som kommer hit, som har psykiske problemer som antageligvis henger igjen fra der de eventuelt flykta fra.

Lenke til kommentar

ja, selvsagt, når noen er kriminelle skal man ikke tilgi noe, men man skal hjelpe dem unna problemer de ikke selv har skapt. Om du uten noen grunn har blitt en rusmisbruker, synes jeg heller ikke staten skal bruke penger på å få deg uavhengig igjen, men om du har psykiske lidelser etter tortur e.l., skal vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det innvandrere som oppfører seg slik du beskriver. Det er naivt å påstå noe annet. Poenget er at de aller aller fleste innvandrere ikke oppfører seg slik.

Ja å hele poenget mitt er at ANDELEN av utlendinger som oppfører seg sånn er mye høyere enn nordmen som oppfører seg sånn

Hva er poenget?

Lenke til kommentar
Stian, du VET hva han mener. Om man er svart eller hvit har ingenting med om man er stygg å gjøre.

Og du VET forskjellen på å kalle en farget mann for svarting og en hvit mann for hviting. Se linken i min forrige post hvis du fortsatt ikke forstår...

ehh... :ermm:

hele forskjellen er at vi er mer vant til å høre ordet 'svarting', men rasisme kan slå begge veier...

Jeg er ikke fornøyd med å høre ordet 'hviting' sagt til meg...

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Stian, du VET hva han mener. Om man er svart eller hvit har ingenting med om man er stygg å gjøre.

Og du VET forskjellen på å kalle en farget mann for svarting og en hvit mann for hviting. Se linken i min forrige post hvis du fortsatt ikke forstår...

ehh... :ermm:

hele forskjellen er at vi er mer vant til å høre ordet 'svarting', men rasisme kan slå begge veier...

Jeg er ikke fornøyd med å høre ordet 'hviting' sagt til meg...

Klart rasisme kan slå begge veier, men sett deg ned, les litt moderne historie så kanskje du forstår hvorfor jeg mener ordene "svarting" og "hviting" ikke kan sammenlignes.

Lenke til kommentar
altså i den 3 verden, asia osv er rasismen til de Hvite mye større en rasismen til de "svarte" er her.

Jaha, og dette vet du hvordan? Fra den 1-ukers ferien i Thailand?

ehh nei. Det er fakta. De er ikke lært opp til å være ANTI rasistiske så mange i 3d verden å asia er Svært rasistiske. Jeg sier ikke dette slik at derfor bør vi også være det. Men det er ikke tull

Lenke til kommentar
altså i den 3 verden, asia osv er rasismen til de Hvite mye større en rasismen til de "svarte" er her.

Jaha, og dette vet du hvordan? Fra den 1-ukers ferien i Thailand?

ehh nei. Det er fakta. De er ikke lært opp til å være ANTI rasistiske så mange i 3d verden å asia er Svært rasistiske. Jeg sier ikke dette slik at derfor bør vi også være det. Men det er ikke tull

Og beviser du på en så fantastisk måte!

 

Jeg har faktisk bodd en liten stund i sørøst-asia (ikke ferie, nei), og jeg må si at rasismen mot "vestlige" folk er liten, ihvertfall i storbyene (Tokyo, Manila etc). Folk blir vant til at mennesker som ikke ser ut som seg selv, vandrer rundt omkring (litt rart formulert, men du skjønner hva jeg mener).

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
altså i den 3 verden, asia osv er rasismen til de Hvite mye større en rasismen til de "svarte" er her.

Jaha, og dette vet du hvordan? Fra den 1-ukers ferien i Thailand?

ehh nei. Det er fakta. De er ikke lært opp til å være ANTI rasistiske så mange i 3d verden å asia er Svært rasistiske. Jeg sier ikke dette slik at derfor bør vi også være det. Men det er ikke tull

Og beviser du på en så fantastisk måte!

 

Jeg har faktisk bodd en liten stund i sørøst-asia (ikke ferie, nei), og jeg må si at rasismen mot "vestlige" folk er liten, ihvertfall i storbyene (Tokyo, Manila etc). Folk blir vant til at mennesker som ikke ser ut som seg selv, vandrer rundt omkring (litt rart formulert, men du skjønner hva jeg mener).

Rasismen mot vestlige folk er nok så godt som ikke-eksisterende, men det er en annen historie med svarte, indere osv.

Lenke til kommentar

Rasisme mot hvite finnes i omtrent like stor grad som rasisme mot andre grupper. Det er kanskje uttrykt på andre måter, og det er heller ikke noe man ofte opplever pga. hvor vi bor, men den er der i andre deler av verden.

 

Jeg gikk faktisk i klasse med en 'wannabee-utlending' som var 'ekte norsk'. Det var ikke sjelden jeg hørte at han sa 'Dere jævla nordmenn...'

 

(dårlig ordvalg, men jeg håper dere forstår poenget og ikke vrir diskusjonen over på mitt svake ordforråd)

Lenke til kommentar
Forskjellen på rasisme fra hvite og rasisme fra fargede er at de fargede tildels har god grunn til rasismen sin.

 

Rastafaribevegelsen er f.eks. rasistisk mot hvite, men årsaken til det er noe helt annet enn hvites rasisme mot svarte.

God grunn til Rasisme? nå syns jeg du argumenterer MOT deg selv, du sa jo just at man ikke kan se på Hudfargen om noen er "snille" eller "ikke snille". at det finnes dritt sekker blant alle folke grupper. Da kan da ikke de svarte ha noen bedre grunn enn de hvite til å være rasister.

Lenke til kommentar
Rasisme mot hvite finnes i omtrent like stor grad som rasisme mot andre grupper. Det er kanskje uttrykt på andre måter, og det er heller ikke noe man ofte opplever pga. hvor vi bor, men den er der i andre deler av verden.

 

Jeg gikk faktisk i klasse med en 'wannabee-utlending' som var 'ekte norsk'. Det var ikke sjelden jeg hørte at han sa 'Dere jævla nordmenn...'

 

(dårlig ordvalg, men jeg håper dere forstår poenget og ikke vrir diskusjonen over på mitt svake ordforråd)

vært borti det selv, Nordmenn som begynner å snakke gebrokkent for å høres ut som en utlending. OMG det er lite patetisk

Lenke til kommentar

Det er vel ikke flere utlendinger i fengsel enn nordmenn.

 

De tar med seg øks på Cato Air, Rambos "First Blood" på trikk, og hva mer kan man nevne, men; "Jai ike huskke no' avv dete" sier de i retten og går fri.

 

La oss ikke dømme alle utlendinger, men desverre er flesteparten av de kriminelle, men Valgerd og Bondevik vil jo ha litt "mørketid".

 

PS; Ikke rasist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...