Puno Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Heisann! Jeg har kjøpt gainward 6800 gt, fått på vannkjøling og er igang med å klokke. Jeg har til nå brukt medfølgende programvare og klokket til 420/1200, men der sier det stopp. Jeg tenkte så å gå over til Rivatuner, men jeg får ikke gjort noe her. Er kortet låst for overklokking med slike program? Hva må gjøres, flashing?
Npvk_X Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det trengs ingen flashing.. det er bare å instalere Rinatuner å sette i gang.. Jeg bruker Coolbits2.0 synes den er enklere, ingen ekstra program da.. mvh Espen
laaw Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg får heller ikke clokca med RivaTuner verken på Club3D 6800NU mitt eller det gammle FX5200 kortet. Tror det er noe sperre av noe slag. Bruker coolbits istede.
A!1 Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det er ingen forskjell på hvilket program man bruker for å klokke. Når kortet sier stopp i Expertool vil det si stop i Rivatuner og Coolbits også. For å komme lenger ville jeg lasta ned NiBtOr fra Guru of 3D og flasha bios til å bruke 1.5V i steden for 1.3V under 3D. Dette er ikke noe problem siden du har vannkjøling på skjermkortet. Ville ikke gjort dette med standard alu-kjøler. Men 1.4V går bra med ALU-referanse kjøler får bare en 4C økning under last.
Npvk_X Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det er ingen forskjell på hvilket program man bruker for å klokke. Når kortet sier stopp i Expertool vil det si stop i Rivatuner og Coolbits også. Problemet med Expert Tool er at det ikke er mulig å skru frekvensen høyere enn 420.. Dette er ikke et problem i f.eks coolbits... Mvh Espen
TH14 Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det er ingen forskjell på hvilket program man bruker for å klokke. Når kortet sier stopp i Expertool vil det si stop i Rivatuner og Coolbits også. For å komme lenger ville jeg lasta ned NiBtOr fra Guru of 3D og flasha bios til å bruke 1.5V i steden for 1.3V under 3D. Dette er ikke noe problem siden du har vannkjøling på skjermkortet. Ville ikke gjort dette med standard alu-kjøler. Men 1.4V går bra med ALU-referanse kjøler får bare en 4C økning under last. virker som problemet hans er at det ikke er mulig å prøve hastigheter over 420mhz, og ikke at det ikke klarer det.
Erlendz Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Har akkuratt samme problem med mitt 6800LE kort. Har også en tråd om det: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=23&t=308561 Får håpe noen kan hjelpe oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå