Gå til innhold

For lite strøm til 6800GT?


herpel

Anbefalte innlegg

Kjører mitt Gainward 6800GT Golden Sample kort på en ... *host* *host* ... Q-Tec 400W PSU. Lurer på om dette er litt for lite? Kjører 3D-Mark 05 greit, ingen problem der. Men når jeg spiller Painkiller, Battlefront eller Warhammer 40k DoW og det tar av på skjermen så kneler hele maskinen. Enten låser den seg totalt og jeg må restarte manuelt eller så sparkes jeg rett ut i Windows. Kommer jeg ut i Windows sjekker jeg temperaturen, den ligger da på rundt 55 grader. Det er vel ikke så grusomt synes jeg...? Det er ikke snakk om noen artifacts heller, bare totalt låst uten forvarsel.

 

Først hadde jeg klokket kortet til Ultra hastighet noe det skal tåle, men tenkte kanskje dette gjorde det (varmen) så jeg klokket ned igjen. Problemet er der fortsatt.

 

Noen som har tanker om hva det kan være? Er det for liten PSU eller er ca. 55 grader for mye? :hmm:

Endret av herpel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen jeg har er:

XP 2500+ Barton @ 3000+

Abit NF7-S ver 2.0

Corsair Value 2x512MB

2x WD disker

CD-RW og DVD-RW

2x 80mm vifter og 1x 120mm

Et fancy kabinett med en LCD skjerm i front, kan ikke dra mange watt?

 

Holdt også en knapp på den stinkne PSU'en så jeg bestillte en i løpet av natta. Håper det vil løse mine problem...

Lenke til kommentar

Du har nok får lite strøm ja,synes iallfall du har vært litt heldig.jeg måtte koble ut ene cd-rom,diskett,og kab-vifte får og få mitt GT til og gå rundt på( Chieftec 360)

 

Kjøp deg et bra psu,vil annbefale deg 480w får stabil pc og fremtidige oppgraderinger,selv har jeg nå bestilt Aspire ATX-AS500W.

 

se også når du kjøper psu,at V12+ har 20 A eller mere.da er du sikker.

 

ops:er hvis litt snart og lese,så du har allerede bestilt,har mye tro på Aspire jeg også .34.0 A på+12 V skulle rekke en stund :whistle:

 

http://overklokking.no/annet/aspire_atx-as500w/index3.html

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har i perioder hatt samme problemer med mitt Gainward 6800GT 2400/Ultra GS. Spill fryser og jeg blir kastet ut til windows. "Problemet" er at jeg har en 480 W Thermaltake TruePower PSU , og at jeg burde ha mer enn nok effekt for mitt oppsett (3500+/2*S-ATA/DVD*RW, 220V vannkjøling).

 

Håper det løser seg for deg i alle fall:)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har i perioder hatt samme problemer med mitt Gainward 6800GT 2400/Ultra GS.  Spill fryser og jeg blir kastet ut til windows. "Problemet" er at jeg har en 480 W Thermaltake TruePower PSU , og at jeg burde ha mer enn nok effekt for mitt oppsett (3500+/2*S-ATA/DVD*RW, 220V vannkjøling).

 

Håper det løser seg for deg i alle fall:)

Jeg kjører alt det du kjører bortsett fra vannkjølinga i min shuttle. Så tjaaa. :p

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Hmm, jeg har i perioder hatt samme problemer med mitt Gainward 6800GT 2400/Ultra GS. Spill fryser og jeg blir kastet ut til windows. "Problemet" er at jeg har en 480 W Thermaltake TruePower PSU , og at jeg burde ha mer enn nok effekt for mitt oppsett (3500+/2*S-ATA/DVD*RW, 220V vannkjøling).

 

Håper det løser seg for deg i alle fall:)

Det var litt pussig, likte ikke det jeg hørte der... :hmm: Har du klokket det opp, i så fall til hva? Kan være noe med kortene da, ettersom du har en kraftig nok PSU?

Lenke til kommentar

Ville bare gi tilbakemelding her, dersom noen andre lurer på det samme. kjøpte meg en Aspire 520W som gir 34A på 12V. Etter kraftig testing av de verste spillene i overklokket tilstand kan jeg bare si: problemet er fikset! Ingen tegn på det problemet jeg hadde før, alt virker som det skal. :yes:

Lenke til kommentar

Veldig hyggelig å høre. Q-tech = no no! :p

Selv bruker jeg NorthQ 400W til følgende: Corsair TwinX PC4000 som kjører 243 fsb 1:1, en 2.8ghz @ 3.4, GeForce 6800 256 GDDR3, som kjører 400/1100, cdbrenner, 2 hd`er, 160gb og 80. Elstra vifter osv. Kjører og trådløst nettverk via USB, pluss webca, mus og tastatur, selvom jeg ikke tror dette trekker så altfor mye. Men jeg vet cpuen ikke akkurat trekker lite. Gla jeg ikke har q-tech ja :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...