Gå til innhold

Anbefale meg en sci-fi bok.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner med at jorden skal rives for å gjør plass til en ny hyperspace-passasje. Vår helt (?) overlever fordi en av hans venner viser seg å være utstyrt med elektronisk tommel slik at de får nød-haiket ut. Og han er heller ikke et menneske. Derfra blir det bare helt vanvittig.

 

Det er spinnvill, surrealistisk humor fra start til slutt. Bare Douglas Adams kunne skrive som Douglas Adams. Anbefales.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg synes ikke Animorphs var så verst... kan være det er en fjortisserie, men jeg er jo en selv, så whatever

Jeg leste selv Animorphs for en del år siden, og må si meg enig om at det er en fjortisserie. Men den er relativt bra. Ble egentlig litt lei når jeg kom til bok nr 25 eller noe slikt, og gikk over til Star Wars bøker. Mye bra der! Spesiellt kan bøkene til Timothy Zahn og Kevin J. Anderson nevnes.

 

Vet egentlig ikke hva som er bra samtidig sci-fi, men Hitchhiker's Guide to the Galaxy er jo fantastisk bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om ikke annet, en utrolig vittig bok som "Bladerunner" er basert på: Do androids dream of electric sheep? Seff glemt forfatteren i farten og har mistet boken, ##¤""!! ta det råtne utvalget av engelsk paperback i kr.sand. Skulle likt lest den boken igjen.

Hichikers er selvfølgelig et must for enhver SF fanatiker.

Lenke til kommentar
Om ikke annet, en utrolig vittig bok som "Bladerunner" er basert på: Do androids dream of electric sheep? Seff glemt forfatteren i farten og har mistet boken, ##¤""!! ta det råtne utvalget av engelsk paperback i kr.sand. Skulle likt lest den boken igjen.

Hichikers er selvfølgelig et must for enhver SF fanatiker.

Philip K. Dick - bare et google-søk unna. ;)

 

http://www.philipkdick.com/works_novels_androids.html

 

Den kan også kjøpes på Amazon.com.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...