Gå til innhold

Fortolling av varer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan nok risikere at det lyser et oransje klistremerke fra det kongelige norske tollvesen på pakken allikevel, med beskjed om at du ikke kan ta produktet i bruk før du har fortollet det...

 

Jeg har en mistanke om at kjøleren funker selv om du ikke har mottatt kvitteringen på tollen du evt. skal betale, men jeg er ikke sikker ;)

Lenke til kommentar
Du kan nok risikere at det lyser et oransje klistremerke fra det kongelige norske tollvesen på pakken allikevel, med beskjed om at du ikke kan ta produktet i bruk før du har fortollet det...

 

Jeg har en mistanke om at kjøleren funker selv om du ikke har mottatt kvitteringen på tollen du evt. skal betale, men jeg er ikke sikker  ;)

Formulerte meg kanskje dårlig. Beklager det. Jeg har allerede hentet pakken OG pakken den ut!

Finner intet klistremerke på pakken eller noen synlige tegn på at denne har vært gjennom tollen. Tror jeg må ringe tollvesenet og høre med dem ;)

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig hvordan disse fortollingsrutinene fungerer. Er det posten som foretar fortollingen så pleier de å sende brev hvor de vil ha en del info, og holder igjen pakken. Av og til sender de pakka direkte, og du får en kraftig regning dukkende opp i postkassa siden.

 

Er du riktig heldig har det ikke blitt oppgitt noen verdi i fraktpapirene, og du _kan_ ha sluppet unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...