Gå til innhold

Mobbing, slossing, erting


Anbefalte innlegg

Siden en litt vel stengekåt moderator har vært på ferde i den opprinnelige tråden, så tar jeg meg den frihet å opprette en ny tråd for å kunne svare.

 

Jeg må si psilocybe, at du er litt vel ivrig i tjenesten til tider. At folk oppfordrer til vold i en tråd, der det er snakk om å forsvare seg mot mulig vold, er ikke å gå for langt. Vi har ikke alltid politiet, som er autorisert til å benytte vold på våre vegne, alltid for hånden. Noen ganger (les: veldig ofte) er man alene i slike situasjoner. Og da er selvforsavr et lovlig alternativ. Og at det ikke kommer noe umiddelbart konstruktivt ut av tråden er fordi situasjonen er vanskelig. Og da lar mange frustrasjonen tale. Og når tråden er stengt, så er det i hvertfall umulig å komme med noe konstruktivt.

 

Til Nicklas.

 

Det første du må forstå er at å møte drittsekken på hans nivå, er stort sett håpløst. Han er en erfaren drittsekk, du er en nybegynner-drittsekk. Så den kampen vil du tape.

 

Å møte med vold er en risiko. Antagelig er du like patetisk som meg og de fleste andre nordmenn som er opplært fra vi var små til å ikke løfte en finger når vi havner i konflikter, men heller 'snakke om det'. Vi må bare innse det, de feminine verdiene står sterkt i Norge. De maskuline verdiene, der man står for sine meninger og ikke ikke er redd for en konfrontasjon, står derimot sterkt i mange andre samfunn. Deriblant i de patrialske samfunnene mange av våre nye landsmenn kommer fra. Og mange av disse folka, de har null respekt for oss bleike og svake nordmenn. Så denne karen vil antagelig være mer erfaren enn deg her også.

 

Men det å få seg en på trynet er ikke det du skal være redd for. Det er som regel ufarlig, og gjør deg en erfaring rikere. Ta det som en mann.

 

Men det man desverre risikerer om man tar igjen, det er å få vedkommendes hundreogfjorten fettere på nakken. En annen fordel disse som har en patriarkalsk familiestruktur har. Der står familien sammen. Vi nordmenn står mye mer alene. Om man får gjengen på nakken er ikke bestandig så godt å vite på forhånd.

 

Dessuten vet man aldri hvor langt en tulling vil gå. Noen er fornøyde med å vise sin overmakt, andre klikker fullstendig.

 

Det beste man kan gjøre i en slik situasjon er å vise styrke. Si klart fra hva du mener om slossing, snu ryggen til og gå din vei. Da vil du ikke gi drittsekken grunn til å ta deg, og du viser deg heller ikke som en underkuet pyse. Forhåpentligvis er dette nok.

 

Hvis det ikke er nok så må du vurdere å si fra til noen som kan ordne opp. Det er den tradisjonelle norske løsningen, hvor samfunnet gjør opp. Men det tolkes som svakhet av de som ordner opp i slikt selv.

 

Eller du kan slå til selv, komme over de sperrene alle vi nordmenn lider av og flate typen. Noe du kan gjøre hvis du treffer skikkelig. Du har overraskelsesmomentet, så det er i utgangspunktet kun de mentale sperrene som hindrer deg i dette. Men hva som skjer i ettertid, om du får respekt, eller hundreogfjorten fettere på nakken, det er umulig å si.

 

Hva du skal gjøre avhenger mye av situasjonen, og hva idioten egentlig vil. Om han vil ha en skikkelig slosskamp, eller bare bevise at han er sterkest, sånn for å tøffe seg. Det er vanskelig for meg å avgjøre herfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å møte med vold er en risiko. Antagelig er du like patetisk som meg og de fleste andre nordmenn som er opplært fra vi var små til å ikke løfte en finger når vi havner i konflikter, men heller 'snakke om det'. Vi må bare innse det, de feminine verdiene står sterkt i Norge. De maskuline verdiene, der man står for sine meninger og ikke ikke er redd for en konfrontasjon, står derimot sterkt i mange andre samfunn. Deriblant i de patrialske samfunnene mange av våre nye landsmenn kommer fra. Og mange av disse folka, de har null respekt for oss bleike og svake nordmenn. Så denne karen vil antagelig være mer erfaren enn deg her også.

Feminine verdier og maskuline verdier? Nå har jeg hørt det også.

Lenke til kommentar
Å møte med vold er en risiko. Antagelig er du like patetisk som meg og de fleste andre nordmenn som er opplært fra vi var små til å ikke løfte en finger når vi havner i konflikter, men heller 'snakke om det'. Vi må bare innse det, de feminine verdiene står sterkt i Norge. De maskuline verdiene, der man står for sine meninger og ikke ikke er redd for en konfrontasjon, står derimot sterkt i mange andre samfunn. Deriblant i de patrialske samfunnene mange av våre nye landsmenn kommer fra. Og mange av disse folka, de har null respekt for oss bleike og svake nordmenn. Så denne karen vil antagelig være mer erfaren enn deg her også.

Feminine verdier og maskuline verdier? Nå har jeg hørt det også.

Har du ikke hørt om dette før nå, så var det jammen på tide. ;)

 

Hadde du forresten noen å si om saken, eller skrev du bare for å fortelle at du hadde lært noe nytt? :D

Lenke til kommentar
Feminine verdier og maskuline verdier? Nå har jeg hørt det også.

Nå har faktisk psykologer definert ting som fks. selvkontroll som en feminin ting.

Det er konfrontere er også det... hvis eg ikke tarfeil...

Ifølge noen psykologer ihvertfall

(dette er bare ting som psykologer har sagt, eg har ikke sagt min mening i dette ennda :p)

 

Forøvrig så er maskuline og feminineverdier et vanvittig tåpelig ord som egentlig ikke eksisterer...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
For å ta saken, så synes jeg rådene dine i stor grad er riktige, men begrunnelsene suger stort sett.

 

Angående feminine og maskuline verdier så eksisterer det ikke noe slikt.

Om maskuline og feminine verdier eksisterer er et filosofisk spørsmål. Det er tross alt bare betegnelser på et fenomen.

 

Om det er gode betegnelser kan diskuteres. Men jeg tror de fleste vil være enige i at det er forskjell på verdier i samfunn der menn dominerer og der kvinner dominerer. I mange land står verdier som forbindes med det maskuline sterkt, slik som fysisk konfrontasjon, ære, stå opp for seg selv osv. I andre land, slik som i Norge, er verdier som forbindes med det feminine, slik som omsorg, samtale, unngå konflikter og særlig fysiske konflikter mye sterkere.

 

Har du bedre betegnelser på disse forskjellene?

 

Angående det at mine begrunnelser suger, jeg har i hvertfall begrunnelser. :tease:

Lenke til kommentar
Feminitet og Maskulinitet er først og fremst definert av kultur.

Femininitet og maskulinitet er definert av kultur og natur. Å tro at det bare er kultur er politisk korrekt uvitenhet.

 

Vår hjerne er en fysisk sak som påvirkes av kjemisk balanse, av signalstoffer (hormoner) og av oppbygning. Hvordan vi tenker, opplever og føler er påvirket av hjernen. Kvinner og menn har forskjellig fysisk struktur på hjernen, og forskjellige hormoner, derfor fungerer også menn og kvinners hjerner til en viss grad ulikt.

 

Dette er en helt naturlig konsekvens av evolusjon, der en forskjell i kvinner og menns sosiale funksjon gjennom årtusener har påvirket utviklingen.

 

Å tro noe annet er ren uvitenhet.

Lenke til kommentar

"først og fremst", "kun/bare"

2 forskjelige ting ;)

 

Men tro det eller ei, kultur definerer veldig mye.

Ting som er maskulint i et land kan være femi i et annet....

Men så kjenner jo de fleste kun til den vestlige kultur, men det betyr ikke at det er "rett" for det.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Siden en litt vel stengekåt moderator har vært på ferde i den opprinnelige tråden, så tar jeg meg den frihet å opprette en ny tråd for å kunne svare.

 

Jeg må si psilocybe, at du er litt vel ivrig i tjenesten til tider. At folk oppfordrer til vold i en tråd, der det er snakk om å forsvare seg mot mulig vold, er ikke å gå for langt. Vi har ikke alltid politiet, som er autorisert til å benytte vold på våre vegne, alltid for hånden. Noen ganger (les: veldig ofte) er man alene i slike situasjoner. Og da er selvforsavr et lovlig alternativ. Og at det ikke kommer noe umiddelbart konstruktivt ut av tråden er fordi situasjonen er vanskelig. Og da lar mange frustrasjonen tale. Og når tråden er stengt, så er det i hvertfall umulig å komme med noe konstruktivt.

Skal vi se.

 

Først og fremst, les retningslinjene. I punkt 13 kan du lese følgende:

 

"Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. Klager skal være begrunnet, saklige og i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender klager."

 

Så kommer vi til oppfordringen til vold. Ikke selvforsvar, men vold. Her siterer jeg i fleng:

 

"Politianmeld og grisebank. (I den rekkefølgen)."

"Bare si "Shake that ass bitch", klikk og spark han i trynet."

"Ta med kniv og forbered deg på akutt berikelse sier nå jeg."

"kan du ikke bare gjøre som han vil da? gi ham litt old fashion juling"

"ja. Go complitely GTA med balltre. Det pleier å tyste jævelen."

"JERNballtre ja"

"Ondt skal bekjempes med ondskap. Vold er det eneste averbale språket terrorister forstår."

"[...] det eg gjorde var å ta lederen og banke DRITTEN av han foran alle kompisene. Vel det var/er politisk ukorrekt men pokker så effektiv."

 

Og så har vi det dårlig skjulte innvandrer-hatet som kommer frem:

 

"Individer hvis slektskap er *litt* for nærme primartstadiet..."

"[...]ikke har for vane å omgås skitne aper..."

 

Mener du at stengingen min var så til de grader på trynet, ta kontakt med forumstyret på [email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...