Gå til innhold

JAMBA NORGE! (Hold dere unna)


Anbefalte innlegg

Jeg bare sier ifra om at: vist man bestiller en tjeneste hos www.jambanorge.no eller fra MTV (ukeblader osv)

 

Etter man har betalt 6.- for en Ringetone (billig)

 

Begynner man å abonere på dette drittet.... (man får sms på mobilen om tilbud ) dette koster 20 kroner pr mld man får.....å jeg fikk 3 om dagen.. :nei::mad:

 

Jeg ringte til Telenor mobil (med en gang jeg sa hva jeg trodde var årsaken til en sånn høy regning) sa han mannen på telenor: åå nei...ikke jamba..dette er et problem vi har hatt mye om....... :thumbdown:

Endret av paipai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
STOPPER REKLAME:

Jamba lurer mobilkunder

Av Marte Ottemo 21.09.04 08:43

 

Jamba reklamerer for ringetoner med et animert neshorn som gjør utfordrende dansetrinn til ringetonemusikk. Nå anklages selskapet for å lure kundene sine.

 

Forbrukerombudet har mottatt flere klager over selskapets markedsføring av mobiltjenester, og vil nå stoppe reklamesendingene helt.

 

Reklamene har gått blant annet på TV3 og MTV, og gir inntrykk av at du kan bestille én enkelt ringetone eller animasjon ved å sende en sms til Jambas kortnummer.

 

I realiteten kjøper du et abonnement på fem ringetoner eller animasjoner til en pris på totalt 30 kroner.

 

At det dreier seg om fem og ikke én ringetone blir kun opplyst i en glidende tekst med liten font nederst på skjermen. Klagerne reagerer på at Jamba ikke opplyser om dette tydelig nok.

 

Forbrukerombudet har konkludert med at dette er villedende markedsføring, og ber om at all visning av de aktuelle tv-reklamene stoppes umiddelbart.

 

Lenke til kommentar

Det står jo en stjerne på 6 kr/pr tone (6 kr/pr.tone*). Det burde kanskje ringe en bjelle, da pleier det alltid å være vilkår. Synes Jamba lurer kundene, men på en måte ikke også. Når dere leser for eksempel at k700 koster -49 kr* (etterfulgt av en stjerne), tror dere på dere at dere får mobilen for 49 kr da? Nei, dere vet jo at man må ha abonnement. Så dere som har bestilt en tone fra jamba i tro om at det koster 6 kr bare for en tone så synes jeg ikke dere har vært oppmerksome nok. Og nei, jeg er ikke tilhenger av jamba :p Har aldri bestilt noe derfra heller.

Endret av Simen_1987
Lenke til kommentar

Det står og har alltid stått i reklamen at du er nødt til å bestille et visst antall meldinger/tjenester fra JAMBA norge. Så de lurer på en måte ikke forbrukerne; det er bare forbrukerne som rett og slett er for umerksomme...

Les alltid hele reklamen :) Særlig hvis det er en stjerne slik som Simen_1987 sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...