Gå til innhold

Minnet brukes opp ved kopiering av store filer


Anbefalte innlegg

På maskinen min har jeg 768mb minne. Når jeg kopierer en fil på feks 700 mb så blir maskinen min etterhvert sykt treg.

 

Om jeg har oppe taskmanager og ser på system cache når jeg gjør dette stiger system cache mens tilgjengelig fysisk minne synker tilsvarende.

 

Hvor kan jeg skru av caching av filer (hvertfall så store filer)? For hvor lurt er det av Windows å legge så store filer i cache/minnet?

 

Andre som har/har hatt samme problem og funnet en løsning? Samme skjer forøvrig ved brenning av cd/dvd, system cache stiger, systemet blir sykt tregt og jeg blir bare mer og mer irritert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Bedre for sent en aldri?

Jeg løste problemet med å sette inn mere RAM. Satt inn 512MB ekstra (1GB totalt) og problemet forsvant. Har vært borte i et par programmer som liksom skal løse dette problemet, men de gjorde bare vondt værre.

 

Problemet jeg har nå er at jeg ikke vet hvordan jeg manuelt kan tømme "system cache". På en maskin har jeg bare 512MB RAM hvor 400MB raskt blir borte til system cache. Da går alt trægt. Benchmarker, spill, etc.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at windows gjør noen instillinger på dette området når den instaleres som resulterer i disse problemene. Eneste løsningen jeg har funnet er å ha så lite ram som mulig stående i maskina når os instaleres, og sette i mer ram etterpå. (Da beholder win cache instillingene som passet til den lille ram mengden, og man beholder mye ram ledig til fornuftig bruk etter å ha byttet til store rambrikker.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...