Gå til innhold

Demovarer, for dyrt


Anbefalte innlegg

Var innom komplett og så demovarene der (dette er ikke kritikk spesielt til komplett, gjelder for alle web-butikker med denne ordningen).

 

Demovarer er jo produkter med mangler, eller ting som allerede har vært montert, levert tilbake etc. Derfor burde det jo være mulig å gjøre et "kupp", som nettbutikkene selv skriver.

 

F.eks:

PC Athlon 64 2.2GHz , Demo S/N:2013710

Er dette virkelig billig ? Uten skjerm, en pris som er laaaangt over produktets virkelige verdi.

 

Og andre ting som hovedkort og slikt. Prisen er satt ned meg f.eks 100,-. Dette er jo ikke et "kupp(!)". Da kan man jo likesågodt kjøpe varen ny.

 

Synes nettbutikkene bør ta litt mer realistiske priser for demovarene sine, hvis de virkelig vil selge dem.

 

(med det er kun min mening, andre bes dele sine egne erfaringer/meninger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan,

 

Demovarer skal være priset slik at de som ønsker å gjøre et "kupp", men som er klar over at varen kan være brukt, skal gjøre det.

 

Er det demovarer som ikke er rimeligere enn originalvaren, så er dette feil. Det kommer som regel av at originalvaren har blitt satt ned i pris uten at vi har husket å oppdatere demovaren.

 

Hvis dere ser slikt, send oss en mail så oppdaterer vi demoprisen så snart som mulig.

 

PS. Vi har også lansert funksjonalitet som gjør det mulig å se om det er demovarer tilgjengelig på "originalproduktet", slik at man får tips dersom slike varer finnes.

 

PPS. Prisen på denne varen er nå oppdatert (9.995,- inkl. mva) og det blir synlig på web om litt...

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Enda et eksempel, fra netshop;

 

Her er faktisk demovaren dyrere enn "originalvaren", så nettbutikkene burde også skjerpe seg på oppdateringer;

 

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX, DEMOVARE

 

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX

 

skjerpings! :no:

Akkurat den der var litt spesiell, for den skjermen er på tilbud denne uka. Før kostet den 4775 tror jeg (jeg har kjøpt den der), og da var jo forskjellene mye større. Men det er allikevel ikke verdt det å få en skjerm med døde piksler til et par hundrelapper mindre.

 

Eller syns jeg også demovarer, som f.eks hovedkort på komplett er for dyre. Det følger som oftest kun med kortet, og da må man ordne eget utstyr som bracket og kabler selv. Da er det ikke verdt det å "spare" 100,- på et hovedkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Heisan,

 

Demovarer skal være priset slik at de som ønsker å gjøre et "kupp", men som er klar over at varen kan være brukt, skal gjøre det.

 

Det er positivt at dere(du) følger opp her, men men... :p

Når det gjelder demovarer må dere.. særlig på HK.. se til å få prisen *betraktelig* ned..

Det er ikke ett godt tilbud å få "herpede" kort uten noesomhelst..hverken av manual, braketter og IDE-kabler til ca. 100 kr under nypris.. Det er faktisk *elendig*.

PS-data "knuser" dere i så måte.. der får man (oftest) også med både manual,..driver-CD og IDE-kabler.. for kort som koster (av og til) en 5-del av nypris. *Det* er tilbud.... Ellers har også de nå begynt å "skru opp" prisene en del på demovarer.. så det er vel (som vanlig) noen dresskledde :p "pengepugere" som må passe litt bedre på "marginene".. ;)

Forståelig nok det.. nok av eksempler på (unnskyld) tullinger her som åpenlyst bestiller, "tukler" og returnerer varer uten å tenke på at regninga havner hos noen...i siste instans hos dem selv også.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
TL1000S Skrevet 30/09/2004 : 13:32

 

Det er positivt at dere(du) følger opp her, men men... 

Når det gjelder demovarer må dere.. særlig på HK.. se til å få prisen *betraktelig* ned..

Det er ikke ett godt tilbud å få "herpede" kort uten noesomhelst..hverken av manual, braketter og IDE-kabler til ca. 100 kr under nypris.. Det er faktisk *elendig*.

PS-data "knuser" dere i så måte.. der får man (oftest) også med både manual,..driver-CD og IDE-kabler.. for kort som koster (av og til) en 5-del av nypris. *Det* er tilbud.... Ellers har også de nå begynt å "skru opp" prisene en del på demovarer.. så det er vel (som vanlig) noen dresskledde  "pengepugere" som må passe litt bedre på "marginene".. 

Forståelig nok det.. nok av eksempler på (unnskyld) tullinger her som åpenlyst bestiller, "tukler" og returnerer varer uten å tenke på at regninga havner hos noen...i siste instans hos dem selv også..

 

Det er jeg enig med deg i.Alt for mange(tullinger) her,som ikke skjønner det.

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...