Gå til innhold

Hvilket TV kort bør jeg velge?


miniPax

Anbefalte innlegg

Får snart min første lønning på 2 år :dribble: og i den sammenheng tenkte jeg at jeg skulle koste på meg et TV-kort.

 

Foreløpig står valget mellom følgende:

TerraTec Cinergy 600 TV EM

Point Of View NVTV

Leadtek WinFast PVR2000

 

Noen som har noen erfaringer med de nevnte? Eller har noen andre TV-kort å anbefale?

Og hvordan er det med progamvare-spekteret på de respektive kortene?

 

Og til slutt, har UPC...finnes det noen mulighet for å kunne se de koda sendingene dems når man har TV-kort?

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får snart min første lønning på 2 år :dribble: og i den sammenheng tenkte jeg at jeg skulle koste på meg et TV-kort.

 

Foreløpig står valget mellom følgende:

TerraTec Cinergy 600 TV EM

Point Of View NVTV

Leadtek WinFast PVR2000

 

Noen som har noen erfaringer med de nevnte? Eller har noen andre TV-kort å anbefale?

Og hvordan er det med progamvare-spekteret på de respektive kortene?

 

Og til slutt, har UPC...finnes det noen mulighet for å kunne se de koda sendingene dems når man har TV-kort?

Sjekk om kortene er støttet på www.dscaler.org. Dscaler er ett must når du har tv-kort, kvaliteten blir MYE bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

De tre Tv kortene du never er ganske forskjellige.

 

- Terratec kortet er softwarebasert. Det betyr at skal du ta opp noe så bruker kortet Prossesoren til PCen din.

-De to andre kortene har en encodingschip på kortet. Ved opptak vil ikke prosseoren bli belastet i sammegrad som ved terratec kortet.

 

Jeg har vært igjennom 2 software baserte og 1 hardware tv kort siste året og jeg er ikke i tvil om at hardware baserte kort gir best stabilitet og bilde.

 

Når det gjelder forskjellen mellom POV NVTV og Leadtek PVR2000 er de basert på ulike encodings chiper. NVTV har den nyeste og kanskje noe bedre en PVR2000, men lider av veldig dårlig støtte blant de ulike PVR programmene.

 

Selv kjøpte jeg Hauppuge PVR250. Er sansynligvis det mest solgte harwarebaserte tv kortet og er støttet i all PVR software jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar

Ok. da blir det nok garantert HW basert kort jeg går for.

 

Fjernkontrollen som følger med PoV sitt kort, kan det brukes til andre ting?

Feks styre musen, bytte sang i Winamp osv? Eller er det "låst" til programvaren til kortet?

 

Kanskje et litt dumt spørmål, men spør for det: er det støtte for tekst-tv? Og radioen, er det RDS radio?

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar
Ok. da blir det nok garantert HW basert kort jeg går for.

 

Fjernkontrollen som følger med PoV sitt kort, kan det brukes til andre ting?

Feks styre musen, bytte sang i Winamp osv? Eller er det "låst" til programvaren til kortet?

 

Kanskje et litt dumt spørmål, men spør for det: er det støtte for tekst-tv? Og radioen, er det RDS radio?

Hvis fjernkontrollen er støttet av grider (www.girder.nl), så kan du lett programmere den til å gjøre andre ting.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...