Gå til innhold

Hjelp! PC-en stopper opp under gameplay!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hadde samme problemet en gang, dengang var det skjermkortet. Tror det var en kombinasjon mellom HK og skjermkort som var problemet, jeg måtte stille på no volt eller no i biosen så funka det men det tok meg laang tid å finne ut det. og det var et 9700 pro kort...

Har det skjermkortet, husker du hva du stilte på i Bios?

Tror eventuelt at eg får kjøpe meg ny/brukt PSU.

Endret av ac_
Skrevet (endret)

Syns det er så merkelig jeg.. kjøpt nesten helt ny PC..

Jeg kjøpte nytt kabinett med strømforsyning installert, hovedkort, og prosessorl.. dette installerte de for meg. så flytta jeg bare skjermkortet og hardiskene fra den gamle over i den nye! vanskelig for å forstå at det skal ha noe med strømmen å gjøre da :/

Endret av Johnny-B
Skrevet

Nå kan det også tenkes at ditt nye hovedkort og cpu trekker med strøm enn det gamle og er derfor mer ømfintlig for variasjon under belastning, noe som igjen kan føre til at maskinen restarter. Din gamle strømforsyning var kanskje sprekere enn den nye?

Men for å utelukke litt flere ting her så kan du laste ned ett program som heter memtest86, kjør dette for å eliminere eventuelle feil med minne.

Da sitter vi igjen med kun to ting (hvis ikke jeg har glemt noe), skjermkort og hovedkort. Dette testes enklest ved at du får lånt deg et skjemkort av en du kjenner og ser om du har samme problemene da. Dersom ikke så tar du ditt skjermkort bort til kompisen du låner av og tester der. Da bør du finne ut feilen.

Tungvint, men slik er det nå engang i denne verden, desverre... :(

Skrevet

Altså, min gamle forsyning var på 250W, denne er på 300W.. etter å ha kjørt den testen burde jeg være godt under grensa.. 289 fikk jeg at jeg trengte, og det var med tilleggsgreier jeg ikke har satt inn enda...

memtest ja, har lastet det ned, men skjønner ikke hvordan jeg bruker det :tease:

Skrevet

Hm, testa akkurat Morrowind på max grafikk.. spilte en halvtime uten error. Det spillet har faktisk ikke klikka enda.. Kan det være at det kun skjer på noen spill?

Skrevet

Prøv litt mer Morrowind, fremdeles ingen krasj?

Pokker til feil du har da! :hmm:

Det er jo muli gMorrowind ikke stresser noen av komponentene dine i lik grad som andre spill da. Får du forresten kjørt 3dMark uten krasj?

Skrevet

Det er bare i noen spill det klikker i hos meg hvertfall. Far Cry er nok en av dei mest stabile spilla eg har spillt. Har hvertfall aldri opplevd noe problemer med det. Morrowind derimot har nok vært mere ustabilt . Noen ganger kan eg spille helt til eg ikkje gidder mer, andre ganger klikker det i løpet av noen minutter. :roll:

Skrevet

Ok, jeg har kjørt 3dMark03 nå.. den klarte seg gjennom alle testene, og jeg fikk nesten 2000 3dmark om jeg ikke husker feil.. men når jeg skulle se på den "Demoen" i 3dmark sa PC'n takk for seg og hang seg..

:mad::mad:

HVA NÅ!?

Skrevet

hei!

jeg ha også problemer med sims 2 spillet som jeg kjøpte i dag! Pc'n rebooter vis jeg f.eks lager en ny person eller kjøper en ting, for åltså spilt i 5 min...

Dette problemet har jeg BARE på sims 2, så de kan virke som driver feil, eller windows feil...

Kjører Win XP med alle sevice packs, på en AMD 2Ghz, geforce FX5600.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...