Gå til innhold

bør jeg kjøpe dette? bra? dårlig?


--Koni--

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde heller kjøpt 9600xt eller pro (helst xt ;) )

fx5700 kortene ble laget for å konkurere med dise men klarte ikke oppgaven sin.

 

la også vær å kjøpe 256mb ram på et slikt kort.

de er for trege til å dra nyte av det. det gjør dem bare tregere.

gå for dette!!!

det er et bra kort!

http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=102757

det koster ca det samme men yter en god del mer!

hvis du skal ha 256mb 3d kort, må du opp på x800 eller 6800 kortene.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Det er heller ikke så veldig mye nytte i oppgradere fra ett GeForce Ti4x00 til 5700/9600 med mindre du ha det kun for DX9 støtten.

 

Spar heller opp noen hundrelapper mer slik at du får råd til ett Radeon 9800 Pro, eller enda bedre, ett MSI GeForce NX6800-128. Begge disse kortene gir deg sinnsykt bra valuta for pengene. GeForce kortet koster ca. 5-600,- mer men er nok et noe bedre kjøp med tanke på spillene som kommer i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke så veldig mye nytte i oppgradere fra ett GeForce Ti4x00 til 5700/9600 med mindre du ha det kun for DX9 støtten.

 

Spar heller opp noen hundrelapper mer slik at du får råd til ett Radeon 9800 Pro, eller enda bedre, ett MSI GeForce NX6800-128. Begge disse kortene gir deg sinnsykt bra valuta for pengene. GeForce kortet koster ca. 5-600,- mer men er nok et noe bedre kjøp med tanke på spillene som kommer i nærmeste framtid.

Det er ca.. Samme teknologie... Så det blir vel hipp som happ... Man er nesten sikker på at 9800 kommmer til og gruse 6800 NU... Grunnet at Ati er best i halflife 2 og source baserte spill.... Jeg ville garantert kjøpt 9800 Pro men det spørs hvor mye penger du har.. Ps pci express= bare tull....

Lenke til kommentar
Det er heller ikke så veldig mye nytte i oppgradere fra ett GeForce Ti4x00 til 5700/9600 med mindre du ha det kun for DX9 støtten.

 

Spar heller opp noen hundrelapper mer slik at du får råd til ett Radeon 9800 Pro, eller enda bedre, ett MSI GeForce NX6800-128. Begge disse kortene gir deg sinnsykt bra valuta for pengene. GeForce kortet koster ca. 5-600,- mer men er nok et noe bedre kjøp med tanke på spillene som kommer i nærmeste framtid.

Det er ca.. Samme teknologie... Så det blir vel hipp som happ... Man er nesten sikker på at 9800 kommmer til og gruse 6800 NU... Grunnet at Ati er best i halflife 2 og source baserte spill.... Jeg ville garantert kjøpt 9800 Pro men det spørs hvor mye penger du har.. Ps pci express= bare tull....

Jeg antar at at du hadde det skikkelig gøy når du skrev dette, eller så har du ikke peiling i det hele tatt. Å si at ett ATI 9800 Pro "gruser" ett GeForce 6800NU må være dagens beste spøk.

 

Her er link til UT2004 benchmarks, du er velkommen til å sjekke de andre sidene i testen også:

 

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...=msi6800&page=7

 

Nå synes kanskje du at selv om 6800NU er i snitt 40-50% raskere enn ett 9800 Pro, så blir fortsatt 6800 kortet "grust" pga at det er lagt av nVidia?

 

Jeg har selv i lang tid vært tilhenger av ATI, men det er jo ikke å legge under en stol at i nedre 'high-end' klasse er det nVidia som er konge nå når du kan få det kortet til ca. kr 2500,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...