Gå til innhold

Forumet reorganiseres


Anbefalte innlegg

Fint at overklokking får en egen kategori igjen. Jeg er ingen overklokker selv (kan kanskje bli etterhvert), men det er interessant å lese om.

Jeg er ingen gammel traver her, så forandringer går ikke så hardt utover meg, men skal være enig i at det var bedre før denne omorganiseringen.

Skjønner problemet med overlapping, dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom alt går slik jeg vil, kommer forumet tilbake slik det var. Dog må vi se litt på hvilke kategorier vi skal ha i framtiden. Slik det var til nå, overlappet en del kategorier på hardware sin del av forumet et par kategorier på Overklokking.no sin del.

 

Sammenslåingen ble særdeles uheldig for Overklokking.no, og den fungerer ikke i praksis slik jeg ser det. Derfor har jeg sagt fra internt om at jeg vil ha tingene tilbake slik de var. Særlig fordi vi i Overklokking.no driver med så mye rart at det kan bli nødvendig med nye kategorier - og da bør alt ligge samlet.

Støttes 100% , slik det er nå er det bare rot .

Lenke til kommentar

Poster som omhandler tweaking av hardware (prosessor, skjermkort minne osv) burde havne under overklokkingsdelen av forumet. Det er jo en grunn til at man deler opp forumet i kategorier. Jeg skjønner problemet med at mange poster feil, men slik jeg ser det ligger problemet i hardware-delen av forumet. Det havner en del poster i CPU/Prosessorer som hadde passet bedre under Overklokkings-delen fordi folk ikke tenker på at det ligger (forhåpentligvis) en mer passende kategori her. DesertGlow foreslo tidligere å legge underkategorier når forumene var sammenslått, men hva med å legge linker til tilhørende kategori på overklokking i de kategorier på Hardware der det havner masse feilposter. F.eks. Under CPU/Prosessorer kan det ligge en link til Overklokking/Prosessorer med passende beskrivende tekst ("Gå hit for å poste spørsmål om overklokking" e.l.) På den måten får vi lurt de stakkars uskyldige over til "den mørke siden" ;)

 

 

 

Tillegg: ehhhh... casmods har mistet alle postene sine :(

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Vil tro at de aller fleste overklokkingsspørsmål handler om CPU/Prosessor, Skjermkort, RAM/Minne eller Hovedkort,

og da blir det litt rart at overklokkingsdelen av forumet IKKE har disse kategorier... :dontgetit:

Ja, det vil sikkert bli litt overlapping, men sånn som det er nå kommer jo de fleste

overklokkingsspørsmål på hardwaredelen av forumet. :ermm:

Lenke til kommentar

Kunne de ikke lagt til denne menyen (undermeny til kategori/forum) til alle skinns. Og da slik at den kommer opp ved å gå inn på de forskjellige "forumene" være seg Overklokking, Hardware, Spill, Mobil og PDA osv.

Dette er en funksjon som jeg savner. Som absolut ikke ville være noe spesielt vanskelig å implementere.

 

Jeg vil ikke at en nødvendigvis skal vise underkategoriene til alle "forumene" samtidig. Men for det aktuelle "forumet" man er inne på.

Lenke til kommentar

btw: The Coolkid, har du en eller annen fetish som omhandler fargen rød på en eller annen måte :p Enhver anledning du får (og gjerne flere ganger) kommer du med at du vil ha (helst alt) rødt. *hirr* Du sitter vel tilfeldigvis ikke på en rød pc, med røde klær, rødt rom, rød bil/sykkel (hva det nå må være) osv. Kanskje neste kronerulling skulle bli å spraymale hele deg rød :p

 

Nei da. Mener ikke å henge ut coolkid, for all del. Enhver har rett til sine meninger. Men grenser til mas, og ingen svarer stakkaren. For min del kan de gjerne bytte til rødt på ok skinnet. Brukte det før, men etter banner rot byttet jeg til hw, en meget plagsom liste oppe til venstre over sider (som i hw skinnet ligger fint som vanlig). Savner derimot menyen til venstre.

 

Og bare for å da få skrevet det, for å gi "Demogorgon" et lite svar.

Siden jeg da er mest aktiv innen overklokking delen kunne jeg da tenke meg at jeg fikk om menyen for ok "forumet" i hw skinnet. Noe som skulle være fult gjennomførbart.

 

btw: Arti at AC Ryan nå skriver av vi har et overklokkingsforum. De skulle tatt seg turen for en uke siden. Da hadde de nok ikke kunnet kommet med slike påstander :p

Say hello to our Norwegian friends!!

Overklokking.no is the forum for overklokking and modding stuff.

Hang out, chill out and relax in Norwegian! ;) heia!

Lenke til kommentar

ahh...

endelig var det noen som svarte meg.. :grin:

hva med en poll, ser iallefall ut til at det er flere som vi ha det / synes det er greit...

(iallefall 1 person mer enn meg..)

 

grunnen til at jeg vil ha det rødt, er fordi at fargene til ok.no er røde, og (varme), og da kræsjer det litt med blåe (kalde) farger...

Lenke til kommentar
Vel menyen er jo som nevnt midlertitig borte om dagen, men den kommer tilbake. Og når den kommer tilbake kan du få opp overklokkings-menyen med hw-skin hvis du logger på forum.overklokking.no, men velger hw-skin i kontrolpanelet ditt.

Ja jeg og vet at de er borte for tiden. Men de har i allfall aldri kommet opp når jeg har brukt hw skinnet før.

 

Btw: AC Ryan konk. er avsluttet (se topic) reklame skal fjernes fra signatur igjenn.

Lenke til kommentar

Det er nevt en opprydding i Nettverk m.m i tråden. Noe har jeg luftet før, og noe gjelder organisering av redaksjonelt stoff, men jeg tar alt her siden det gjelder nettverksrelaterte spørsmål.

 

Det første gjelder feilposting av programvarerelatert materiale under Nettverk. Jeg har luftet muligheten for å linke inn Sikkerhet, Linux og Windows fra Programvare som underkategorier før. Dette vil gjøre at flere vil finne frem til riktige kategorier. Fler og fler har i dag også f.eks. routere med brannmurer og hovedkort med brannmur, så sikkerhet er ikke lenger et rent programvarerelatert spørsmål, selv for hjemmebrukere. Og sikkerhetsrelaterte problemer diskutert i forumet er i dag hovedsaklig knyttet til bruk av Internet.

 

Så har vi det forholdet at trådløst nettverksutstyr blir testet hos Barbara. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har linket til disse testene, noe som ofte burde være unødvendig. Dette skjer fordi mange rett og slett ikke finner disse. Det ikke lenger logisk at trådløst nettverksutstyr skal høre sammen med bærbare maskiner. I dag brukes trådløst utstyr i minst like stor utstrekning til stasjonære maskiner. Derfor bør alt nettverksutstyr samles under samme paraply. Nå har ikke hw.no akkurat noen stor mengde tester av nettverksutstyr, men en konsolidering bør overveies. Kanskje vi da også kunne få flere tester av ikke-trådløst nettverksutstyr.

 

PS. Håper dere tar dere tid til å teste mye bedre ved oppgraderingen, enn da dere skiftet board. Har sagt det før, men skiftet av board opplevdes for meg som bruker som i beste fall rent venstrehåndsarbeid. Kjør full testkonvertering på forhånd, og sørg for at skinns er på plass og testet i et testsystem med konverterte data på forhånd. Vær ikke redd for å gå tilbake til gammel versjon om oppgraderingen ikke går greit. Det er bedre å ha dagens løsning, enn f.eks. den delvise konverteringen skifte av board førte med seg i en periode. Sørg også for at alle tilpassninger som ikke er dekket av den nye versjonen også er implementert og testet i den nye versjonen på forhånd. Jobben må gjøres uansett, så det er bedre dere gjør jobben i ro og mak på forhånd enn i stresset etter en oppgradering. Etter en oppgradering er det alltid noen småting som må justeres, så de store jobbene bør være unnagjort. Hvis dere ikke har oversikt over tilpassningene, så bør disse identifiseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...