Gå til innhold

Gi meg et bra rollespill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser at mange av dere nevner Gothic 2, og det er jo ikke så rart, men hvis dere leser innlegget mitt skikkelig ser dere at jeg allerede har rundet det 3 ganger, og er ute etter en "erstatning".

Men som dere sier, Gothic 2 er et fantastisk spill. Det beste jeg har opplevd noen gang når det gjelder spill tror jeg.

Takk for alle tips :thumbup: , jeg kommer til å prøve meg på Fallout spillene først og fremst, så får vi se om det blir litt NWN senere.

Jeg så at du nevnte Gothic 2, men sa det bare til "de andre" slik at de også visste det :p

Anyways, om du har gått igjennom G2 3 ganger, betyr det vel at du likte det? :p

Og om du likte det, bør du definitivt prøve Star Wars Knights Of The Old Republic!! (KOTOR)

Skrevet
Ja, jeg har testet Gothic 2 i en halvtimes tid. Jeg ble DRITTSUR over at de hadde lagt til et så håpløst kampsystem der. Trykke inn en knapp og vaie i vei på musa som en annen idiot. Nei, jeg mislikte det sterkt. Kamp i RPGer skal gjøres som i KOTOR, BG, IceWind Dale, NWN og alle de andre store spillene. Likte ikke Morrowind heller av samme grunn :(

Der er vel to litt forskjellige kampsystemer i Gothic 2, tror du kan bytte mellom disse i options eller noe slikt? Husker ikke helt :p Det andre kampsystemet var noe sånt som å holde nede venstre musknapp og så bruke piltastene (eller 'asdf' om du vil) til å bestemme hva slags måte du slår på osv.

Skrevet

Liker du Infinity Ward sin motor er disse spillene passende:

Baldur's Gate

Baldur's Gate: Tales Of The Sword Coast

Baldur's Gate 2: Shadows Of Amn

Baldur's Gate 2: Throne Of Bhall

Icewind Dale

Icewind Dale: Heart Of Winter

Icewind Dale 2

Ellers er Star Wars: Knights Of The Old Republic og Divine Divinity/Beyond Divinity gode valg.

Alle disse spillene krever god tålmodighet for å komme inn i ;)

Legolas

Skrevet

Ett annet som kan være verdt å nevne, Vampire The Maquerade: Redemption.

Det er ett knall spill. Litt gammelt men.

Også er det ikke så lenge til Bloodlines kommer ut (håper jeg).

Skrevet (endret)

Baldur's Gate

Baldur's Gate: Tales Of The Sword Coast

Baldur's Gate 2: Shadows Of Amn

Baldur's Gate 2: Throne Of Bhall

Icewind Dale

Icewind Dale: Heart Of Winter

Icewind Dale 2

Ellers er Star Wars: Knights Of The Old Republic og Divine Divinity/Beyond Divinity gode valg.

Alle disse spillene krever god tålmodighet for å komme inn i ;)

Legolas

HELT enig, men jeg liker Baldur's Gate 1 best da..

Men hvorfor ikke gå over på mmorpg Star Wars Galaxies f.eks?

Endret av santaxx
Skrevet (endret)
Men hvorfor ikke gå over på mmorpg Star Wars Galaxies f.eks?

Fordi MMO(RP)G's er noe helt annet en crpg's. Spillopplevelsen kan ikke samenliknes, på godt og vondt. Dessuten koster det flesk med de fleste MMOG spill.

Du glemte å nevne det beste av de alle som bruker Infinity motoren:

Planescape Torment!!! :thumbup:

Btw så har Infinity Ward ingen ting med "Infinity engine spillene" å gjøre. ;)

Endret av SirGalrim
Skrevet
[iC,28/09/2004 : 17:58]
[iC,28/09/2004 : 17:30]
Hva med det originale gothic?

Har aldri spilt det, siden det er nært sagt umulig å finne! :no:

Umulig? ;)

Eh, de har dem jo bare som "used and new" jo!

Lols!

Dessuten, jeg sa NÆRT SAGT umulig ;)

De sender ikke til Norge, sjekk selv. :(

Skrevet
[iC,28/09/2004 : 17:58]
[iC,28/09/2004 : 17:30]
Hva med det originale gothic?

Har aldri spilt det, siden det er nært sagt umulig å finne! :no:

Umulig? ;)

Eh, de har dem jo bare som "used and new" jo!

Lols!

Dessuten, jeg sa NÆRT SAGT umulig ;)

De sender ikke til Norge, sjekk selv. :(

Sorry, sjekkte ikke det :blush:

Skrevet
Siden jeg rundet Gothic II for tredje gang har jeg gått å lengtet etter et lignende rollespill å leve meg inn i, som ikke heter Diablo II eller Morrowind.

Men jeg finner liksom ingen som egentlig passer så bra. Det jeg leter etter er hovedsakelig en god historie med interessante quest, rimelig bra grafikk (helst 3d), og spennende omgivelser. I utgangspunktet liker jeg best spill som er satt til en slags middelalder når det gjelder teknologi, men andre ting kan også være interessant.

Er det noen som har tips?

det finnes ingen substitutt for Gothic 2 dessverre , utenom at Gothic 1 kan bøte smerten litt da :cry:

Skrevet
Dungeon Siege + expansion pack: Legends of Aranna :w00t:

Suveren 3D grafikk.

Kommer snart en 2'er som er enda bedre.

er ikke dungeon siege spillet der man m0ter mech warriors utover i spillet ? :roll:

Skrevet (endret)

Snart får du NWN Deluxe(orginalen med begge expansions), og dette til den latterlige prisen av 300,-(på gamesmix vertfall). Ingen grunn til ikke å ha dette spillet da ;)

Og modulene du kan laste ned fra nettet gir deg tusenvis av timer med genialt gameplay...foruten de mangfoldige timene som de medfølgende modulene tar...

Keylar : i DS-universet er goblins små monster som lager roboter(i likhet med warcraft universet), imo ødelegger de på ingen måter midelaldersettingen.

Endret av Civilix
Skrevet
Fallout 1 og 2 er knallgode RPG. Veldig god historie. Omgivelsene er også middelalderaktige. Men grafikken er ikke den beste (men det glemmer man fort når man lever seg inn i spillet).

Begge disse er noen av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

Omgivelsene her er da vitterlig post-apocalyptiske et sted langt inn i fremtiden, ikke akkurat 1400-tallet? :)

Men så fins det nærkamp-våpen i spillet da, noe som jo setter det tilbake noen år. Samt at siden spillene er så enormt bra uansett bryr vi oss pent lite om når de forgår. Men men :)

Jess!! Og bedre Story og, ikke minst, charactergeneration har jeg ennå ikke funnet i noe annet rollespill...

Les DENNE Tråden og finn ut at du får det til skitt og ingenting :thumbup:

Ellers er Arcanum som Evil_Blue_Toad nevnte også et enormt bra RPG. Meget spesielt egentlig. (Magi vs Teknologi.) Dette er nok mer i tidsrommt du ønsker og er absolout vært en kikk. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...