Gå til innhold

Gi meg et bra rollespill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg rundet Gothic II for tredje gang har jeg gått å lengtet etter et lignende rollespill å leve meg inn i, som ikke heter Diablo II eller Morrowind.

Men jeg finner liksom ingen som egentlig passer så bra. Det jeg leter etter er hovedsakelig en god historie med interessante quest, rimelig bra grafikk (helst 3d), og spennende omgivelser. I utgangspunktet liker jeg best spill som er satt til en slags middelalder når det gjelder teknologi, men andre ting kan også være interessant.

Er det noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sær når det gjelder spill, men

HEROES OF MIGHT AND MAGIC 3 ER DET NEST BESTE RPG EVER

(du ville ikke at det skulle hete diablo 2: lord of destruction med valid battle.net cdkey, så da utelukker vi den)

Skrevet

Fallout 1 og 2 er knallgode RPG. Veldig god historie. Omgivelsene er også middelalderaktige. Men grafikken er ikke den beste (men det glemmer man fort når man lever seg inn i spillet).

Begge disse er noen av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

Skrevet
Fallout 1 og 2 er knallgode RPG. Veldig god historie. Omgivelsene er også middelalderaktige. Men grafikken er ikke den beste (men det glemmer man fort når man lever seg inn i spillet).

Omgivelsene her er da vitterlig post-apocalyptiske et sted langt inn i fremtiden, ikke akkurat 1400-tallet? :)

Men så fins det nærkamp-våpen i spillet da, noe som jo setter det tilbake noen år. Samt at siden spillene er så enormt bra uansett bryr vi oss pent lite om når de forgår. Men men :)

Skrevet (endret)
Gi meg et bra rollespill

Jeg kommer nok aldri til å gi deg et rollespill, men et tips eller to kan du vel få... :p

Blib, du hadde HEEELT rett om noe du sa, og det var: KOTOR!!! :love:

et annet RPG spill i samme stil (som er minst like bra) er Gothic 2!!! :love::love:

Bare navnet gir meg frysninger!

Gleder meg så inni hampen til 3ern azz! :w00t:

EDIT: Og selvfølgelig til 2ern av KOTOR da! :fun:

Endret av MeTa][iC
Skrevet
[iC' date=27/09/2004 : 23:14] Blib, du hadde HEEELT rett om noe du sa, og det var: KOTOR!!! :love:

Ja, KOTOR er i mine øyne tidenes beste rollespill, men det foregår ikke i middelalderen da. Men la meg bare si: Før jeg testet KOTOR kjente jeg ikke til SW-universet, jeg hadde ikke noe lyst til å bli kjent med det og jeg også sverget bare til tradisjonelle middelalderske RPGer. Etter KotOR ble liksom bare hele verdenen snudd på hodet her :)

Skrevet

Med all denne snakken om KOTOR og Gothic 2 må jeg bare titte på hva det er. Om det er et så bra RPG spill som dere sier må vel det kjøpes kan jeg tenke meg ;)

Skrevet (endret)
[iC,27/09/2004 : 23:14] Blib, du hadde HEEELT rett om noe du sa, og det var: KOTOR!!! :love:

Ja, KOTOR er i mine øyne tidenes beste rollespill, men det foregår ikke i middelalderen da. Men la meg bare si: Før jeg testet KOTOR kjente jeg ikke til SW-universet, jeg hadde ikke noe lyst til å bli kjent med det og jeg også sverget bare til tradisjonelle middelalderske RPGer. Etter KotOR ble liksom bare hele verdenen snudd på hodet her :)

Hehe...Jeg skjønner...

Flere av kompisene som ikke var slike "SW friker" før de testa KOTOR!

Men nå er de frelst og har hele collection pakken av SW filmene (en av kompisene mine har faktisk to, fordi rett etter han hadde kjøpt en, fant han ut at han hadde vunnet en i en konkurranse! :!: )

Anyways: Har du prøvd Gothic 2?

Om ikke, PRØV DET!

Det høres ut som det PERFEKTE spill for deg!

Det er VELDIG likt KOTOR; på måter som feks, synsvinkel, muligheter til å gå forskjellige "stier", skills og stats muligheter, side oppdrag, osv osv...

Bare at Gothic 2 foregår i en slags type middelalder, med drager, orker, store insekter, riddere i skinnende rustning, magikere (onde og gode) osv!

Det ENESTE minus jeg forbinder med dette spillet, er at det er så vanskelig (i allefall i begynnelsen)

men ellers er det temmelig likt KOTOR på nesten alle plan!

BTW: 3ern av Gothic spillene skal bli lettere, og ha valget mellom flere vanskelighets grader, i tillegg til mange flere "stier" å velge!

Gleder meg så syyykt! :w00t::love:

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Ja, jeg har testet Gothic 2 i en halvtimes tid. Jeg ble DRITTSUR over at de hadde lagt til et så håpløst kampsystem der. Trykke inn en knapp og vaie i vei på musa som en annen idiot. Nei, jeg mislikte det sterkt. Kamp i RPGer skal gjøres som i KOTOR, BG, IceWind Dale, NWN og alle de andre store spillene. Likte ikke Morrowind heller av samme grunn :(

Skrevet

Omgivelsene her er da vitterlig post-apocalyptiske et sted langt inn i fremtiden, ikke akkurat 1400-tallet? :)

Men så fins det nærkamp-våpen i spillet da, noe som jo setter det tilbake noen år. Samt at siden spillene er så enormt bra uansett bryr vi oss pent lite om når de forgår. Men men :)

Ja, Fallout er "a post-nuclear role playing game". Handlingen foregår i fremtiden, etter 3. verdenskrig/en atomkrig, og "tiden" er av den grunn skrudd en god del tilbake til et middelalderaktig miljø, men med innslag av mer moderne våpen (litt mer jo lenger du kommet ut mot slutten av spillet). I starten er det dominert av mer gammeldagse våpen.

Skrevet

Jeg ser at mange av dere nevner Gothic 2, og det er jo ikke så rart, men hvis dere leser innlegget mitt skikkelig ser dere at jeg allerede har rundet det 3 ganger, og er ute etter en "erstatning".

Men som dere sier, Gothic 2 er et fantastisk spill. Det beste jeg har opplevd noen gang når det gjelder spill tror jeg.

Takk for alle tips :thumbup: , jeg kommer til å prøve meg på Fallout spillene først og fremst, så får vi se om det blir litt NWN senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...