Gå til innhold

Windows mediaplayer 9.0


aroemo

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med å spille av DVD gjennom wmp9. Får opp melding at det har oppstått et problem med wmplayer.exe. Wmp avsluttes. Det går greit med musikk og videosnutter. Har Direct DVD 5.2 ES og det går greit å spille av DVD med denne. OS Win XP Home.

 

Noen forslag på å fixe dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem med å spille av DVD gjennom wmp9. Får opp melding at det har oppstått et problem med wmplayer.exe. Wmp avsluttes. Det går greit med musikk og videosnutter. Har Direct DVD 5.2 ES og det går greit å spille av DVD med denne. OS Win XP Home.

 

Noen forslag på å fixe dette.

regner med du har prøvd å bare installerer wmp på nytt. eller benytte sjansen til å oppgradere til wmp10

Lenke til kommentar

Prøv først å legge inn wmp9 på nytt, eller wmp10 og se om det hjelper. Hvis ikke, søk på www.microsoft.com etter "windows media player codecs". Er en pakke der ute som jeg mener burde hjelpe.

 

Edit: Her er forresten link til codec-pakka.. :D

 

 

-Peat

Endret av Peat
Lenke til kommentar
Det følger ikke med en codec for å spille av DVD med WMP eller windows.

Jeg løste "problemet" med å legge inn en demoversjon av en DVD avspiller (samme hvilken), for så og slette den igjen med en gang. WMP stjeler da denne codecen, og dvd avspillingen funker ;)

Takk for tipset, men jeg har prøvd dette med Power DVD, funker ikke læll.

Lenke til kommentar

Har hatt noe av det samme problemet og min løsning var og bruke de KJEMPE bra programmet Video Lan:

"Video Lan Download"

Dette er eit program som spiller av DVD uten codec og du kan også streame dvd'n så andre datamaskiner over nettverk kan se den samme filmen...

 

Dette er vertfall GRATIS og det er UTMERKET for dvd avspilling

 

(Litt vanskelig og forstå i begynnelsen men du finner nokk ut av det. Det har også mulighet for VCD og andre ol. format) :thumbup:

Lenke til kommentar

VLC er genialt ja :D

Har ikke funnet noe den ikke takler ennå. Til og med DVD image på ISO og andre image-filer er bare å dra inn, så spiller den av. Faktisk spiller den av ISO pakket som mange rar-filer også! bare å dra inn en rar-fil, så spiller den av det minuttet som rar-filen inneholder :thumbup:

rett og slett genialt!

Lenke til kommentar
VLC er genialt ja :D

Har ikke funnet noe den ikke takler ennå. Til og med DVD image på ISO og andre image-filer er bare å dra inn, så spiller den av. Faktisk spiller den av ISO pakket som mange rar-filer også! bare å dra inn en rar-fil, så spiller den av det minuttet som rar-filen inneholder :thumbup:

rett og slett genialt!

Nesten for godt til og sagdt de sjøl :p

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så kræsjet ikke media playeren min, men jeg fikk en codec feil bare..

 

har du prøvd å installere WMP på nytt? eller oppgradere til WMP 10 ?

Ja jeg har prøvd å installere på nytt. Får samme feilmelding: "wmplayer.exe avsluttes".

Lenke til kommentar
hvorfor kan du ikke bare installere WinDVD eller Power DVD eller et annet bra dvd spiller da? funker da fint det for å spille av dvd.

 

hvis du heller har lyst til å ha et gratis alternativ så kan du jo VLC Player som gjør at du kan spille av dvd filmer.

 

link til programmet er her:

 

VLC media Player

Jeg har Direct DVD som funker, så det er ingen krise, men det er litt irriterende at wmp ikke spiller DVD.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
VLC er genialt ja :D

Har ikke funnet noe den ikke takler ennå. Til og med DVD image på ISO og andre image-filer er bare å dra inn, så spiller den av. Faktisk spiller den av ISO pakket som mange rar-filer også! bare å dra inn en rar-fil, så spiller den av det minuttet som rar-filen inneholder :thumbup:

rett og slett genialt!

det er flott ja, men jeg klarte ikke åpne .rm-filer i det, tror jeg. så bruker media player classic til dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...