Gå til innhold

Problem med Colin McRae 04 og Richard Burns Rally.


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert desse to spela og tenkte eg skulle spele, men det er berre trøbbel.

 

CMR4 startat opp og alt ser bra ut, men kvar gang eg prøvar å starte eit spel, uansett kva type det er (quick rally, championship osv.), lukkar heile spelet seg, og eg blir kasta ut i Windows. Dette skjer enten under sjølve innlastinga innlastinga, eller rett etter innlasting så eg så vidt får sjå bilen eit lite øyeblikk. Kva kan eg gjere?

 

Richard Burns Rally får eg ikkje starte opp ein gang. Rett etter introvideoen til spelet kjem det plutselig førgande feilmelding:

 

Error loading HedgeHog:

error creating pixel shader: PixelShader/General/CarGlassInternal.pso

 

Deretter lukkar heile spelet seg.

Fila ligg der og alt, så eg forstår ikkje kva som er feil.

 

Maskina er ei bærbar Dell Latitude C840 med 1,8GHz P4 Mobile, Gforce 4 Go skjermkort og 512MB RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en som opplevde det samme i CMR04. Det hjalp veldig mye når han ikke starta spillet fra autostartern på plata, men fra ikonet på skrivebordet, forklar det den som kan.

 

Var i alle fall vitne til det. Spillet klikka nesten med en gang når det ble startet fra autorun på CD plata. Mens det gikk mye lengre når autorun ble lukka og spillet starta fra ikonet på plata. Rare saker det derre :dontgetit:

Lenke til kommentar

Bear^ Skrevet 26/09/2004 : 13:25

  Hadde en som opplevde det samme i CMR04. Det hjalp veldig mye når han ikke starta spillet fra autostartern på plata, men fra ikonet på skrivebordet, forklar det den som kan.

 

 

Nøyaktig det samme fant jeg ut, da jeg prøvde spillet på min gamle P3 med GF 2 MX. Tror det var skjermkortet som ikke klarte det. Men var en merklig feil som kom og gikk helt "tilfeldig"

 

Har fått ny maskin nå, og på den gikk det uten problemer ;)

(skal forøvrig ut med det igjen nå, er ikke imponert over kjøre-egenskapene i det spillet...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...