Gå til innhold

Hjelp, den gikk i gulvet!


Hawkoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha :!:

 

Grunnen til at den går så treigt etter den datt i gulvet kan være at diverse deler løsnet fra plassene sine. Hvis du har skrudd opp en bærbar datamaskin før så kan du jo gjøre det og prøve å presse inn det som er løst og ikke sitter i ordentlig. Hvis du ikke har skrudd en opp før så burde du kanskje la være. Jeg har heller ikke gjort det så jeg vet ikke hva som er inni der og slikt.

Lenke til kommentar

var den på da den falt i gulvet?

 

problemet ditt kan være at disken har blitt skadet.

de fleste bærbare disker tåler en god del når de er slått

av, men ikke fullt så mye når de er på. og et slag slik

som å falle i gulvet kan være ganske så tøfft for en slik disk.

 

at noe skal ha løsnet inni der ser eg ikke på som usannsynlig.

men da skal det nesten enten ha fungert eller ikke fungert.

 

dersom du leser systeminformasjon, er den lik før den falt i gulvet?

har du prøvd en overflate-skanning på disken?

Lenke til kommentar

for sjekk av disken kan du høyreklikke på c: i utforskeren og deretter verktøy. står feilsøking der.

 

bytte disk bør gå greit. disker til bærbare kan kjøpes i alle nettbutikker. det står sikkert på hp sine sider hvordan du bytter den. pleier å være relativt greit. ibm har instruksjonsvideo for sine maskiner.

Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at det er harddisken, noe jeg begynner å tro er mest sannsynlig, hvordan skal jeg få byttet denne?

Stor sansynlighet for at det er harddisken ja. Har du fått sjekket dette, som beskrevet i en post over?

 

Det er enkelt å bytte harddisk på en bærbar. På mange maskiner sitter denne nede i venstre hjørne, ved å løsne på en skrue får du dratt ut en skuff hvor disken sitter. Dette gjelder dog ikke alle maskiner, vet ikke om det gjelder HP.

 

Her finner du nye harddisker.

 

Knut

Lenke til kommentar
Fikk du ikke med garantien?

garantien gjelder da vel ikke mot slike feil?

HP sin standardgaranti dekkar ikkje "fall-skadar". Dersom han har tilleggsforsikring fra forhandlar, så dekker den i enkelte tilfeller slike feil.

 

Skifte av hdd på HP sine bærbare er fryktelig enkelt, og er anten clips-on, eller ei standard skrue på dekselet.

 

Ny hdd kan man bestille fra anten HP sin support, eller fra vilkårleg forhandlar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...