Gå til innhold

Er det bare meg som syns doom3 er dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doom3 suger IKKE , er bare litt ensformig.

Suger ikke av den grunn.. synes det var veldig bra.

Dette er en kar som har skjønt det, spillet i seg sjølv er bra. Altfor ensformig, men det gjør ikke spillet dårlig.

 

Og de som sier at grfikken suger hva forventer de da, det fins jo ikke bedre grafikk til dags dato, som er ute.

Kanskje det er på tide å oppgradere dataen litt "HINT HINT" :innocent:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange som starter en angrep mot et spill med "sugen grafikk" eller et eller annet om hvor sugen grafikken er? Jeg driter i grafikken, den er ikke så viktig, et positivt pluss om at det er god grafikk men det første jeg tenker på er gameplayet, det er det som teller mest for min del. Hitman serien har ikke så konge bra grafikk, men storyen er kjempe og god nok.

 

Doom 3 er i ekte Doom stil, og ikke alle liker den, men ikke angrip grafikken, den er jo kjempefin.

Lenke til kommentar
Doom 3 er i ekte Doom stil, og ikke alle liker den, men ikke angrip grafikken, den er jo kjempefin.

 

Helt enig!

 

Argumentene mot Doom3 syns jeg er litt kort-tenkte. Se mer på Doom3 som...reklame for grafikkmotoren. DETTE er hva den klarer å prestere! :thumbup:

Tenk på de spillprodusentene som lager bra spill (god gameplay/historie etc..), som kan benytte seg av motoren og lage drit fete spill! :dribble:

 

DETTE er hva den klarer å prestere!

..og selv med med lavere kvalitet på spillet (les; på XBOX) er grafikken akseptabel (mye dårligere i forhold til en PC, men akseptabel). Dvs. man trenger ikke en monster av en datamaskin for å spille det! :w00t:

 

 

-Peat

Lenke til kommentar

Doom 3 suger ikke. Det er kortenkt og si.

 

Doom 3 er greit. Og siden ett spill som suger gjerne ville fått terningkast 1 eller 2, er vel greit 3-4? Det er ihvertfall min mening. Ettersom Doom 3 hadde så enorme forventinger til seg og skuffet en del vil jeg gi det en svak 4'er. Og da har jeg bedømt alle kritierer som lyd, stemning, grafikk, variasjon, gameplay, holdbarhet osv... you name it ;)

 

Synes anmeldere generellt har overvurdert dette spillet i forhold til hva mannen i gata synes. Det er ihvertfall min oppfatning...

Lenke til kommentar

Storyen i Doom 3 er heller ikke så værst, men er ikke fortalt som i normale FPS spill hvor du får servert hele historien på en tallerken og slipper å tenke. Historien i Doom 3 fortelles i indisier, du må selv legge sammen 2+2 og få 4 (håper jeg da).

 

Personelig synes jeg begge fortellermåtene er bra, som f.eks story fortellingen i Max Payne, forteller det meste for deg, trenger lite tenking selv. Mens storyen i Doom 3 er veldig åpen og litt tenking er påkrevd. Jeg liker det, men, det er tydeligvis ikke alle som synes det ;)

Lenke til kommentar
Storyen i Doom 3 er heller ikke så værst, men er ikke fortalt som i normale FPS spill hvor du får servert hele historien på en tallerken og slipper å tenke. Historien i Doom 3 fortelles i indisier, du må selv legge sammen 2+2 og få 4 (håper jeg da).

 

Personelig synes jeg begge fortellermåtene er bra, som f.eks story fortellingen i Max Payne, forteller det meste for deg, trenger lite tenking selv. Mens storyen i Doom 3 er veldig åpen og litt tenking er påkrevd. Jeg liker det, men, det er tydeligvis ikke alle som synes det ;)

problemet er bare at PDA'ene er så full spekket av BS at man til slutt bare skumleser etter coder til locker... Og disse indisiene du prater om har som oftest ikke så mye med spillets gang å gjøre. Derfor klarer jeg ikke helt og leve meg inn i situasjonen til hovedperson.

Lenke til kommentar

Det er sant, Hyrlen. Skumleste jeg også, for å finne koder o.l..Men det var kjempekjekt å skyte monstre. Jeg ble ikke noe videre involvert, det kunne vært bedre. Det var mye mer skummelt i Systemshock2. Men det var så bra det jeg gadd å holde på med, at jeg hadde det MER enn KJEKT NOK. Spillet er faktisk så villt, at det er bra med litt distanse. Det får da være måte på.

Lenke til kommentar
Man må ikke finne på å skumlese emailene som er på PDA'en. Er jo der en god del av storyen kommer fram

det er jo 80% bull om vaskehjelpa sine prosedyrer o.l, og resten er en heller uintresant historie om ørt og førti forskere som er blitt gal i hodet. Så av og til kommer det en liten morsomhet... PDA'en var gøy i ca en halv time så ble jeg lei av og høre om hvordan lagersjefen flytte varer...

 

Problemet er jo også at det som står i PDA som oftest ikke har noe og si for din spilling siden ID var så lur og droppe puzzles :roll:

Lenke til kommentar
Man må ikke finne på å skumlese emailene som er på PDA'en. Er jo der en god del av storyen kommer fram

det er jo 80% bull om vaskehjelpa sine prosedyrer o.l, og resten er en heller uintresant historie om ørt og førti forskere som er blitt gal i hodet. Så av og til kommer det en liten morsomhet... PDA'en var gøy i ca en halv time så ble jeg lei av og høre om hvordan lagersjefen flytte varer...

 

Problemet er jo også at det som står i PDA som oftest ikke har noe og si for din spilling siden ID var så lur og droppe puzzles :roll:

Må bare desverre si meg enig der, historie måten som fortelles via PDAn er bare skrekkerlig, trodde den skulle være mye bedre men desverre var den ikke det. Og de kodene du trenger finner du lett i mailene bare ved å titte raskt på dem.

 

Liker Doom 3, men hadde håpet på en bedre fortellermåte enn hva som er gjort. Greit å lese mellom linjene og at historien ikke fortelles direkte slik som i andre spill, men er lite interesert i å høre masse svada som har skjedd på Mars og som kanskje kan linkes til det som skjedde.

Lenke til kommentar
Man må ikke finne på å skumlese emailene som er på PDA'en. Er jo der en god del av storyen kommer fram

det er jo 80% bull om vaskehjelpa sine prosedyrer o.l, og resten er en heller uintresant historie om ørt og førti forskere som er blitt gal i hodet. Så av og til kommer det en liten morsomhet... PDA'en var gøy i ca en halv time så ble jeg lei av og høre om hvordan lagersjefen flytte varer...

 

Problemet er jo også at det som står i PDA som oftest ikke har noe og si for din spilling siden ID var så lur og droppe puzzles :roll:

Må bare desverre si meg enig der, historie måten som fortelles via PDAn er bare skrekkerlig, trodde den skulle være mye bedre men desverre var den ikke det. Og de kodene du trenger finner du lett i mailene bare ved å titte raskt på dem.

 

Liker Doom 3, men hadde håpet på en bedre fortellermåte enn hva som er gjort. Greit å lese mellom linjene og at historien ikke fortelles direkte slik som i andre spill, men er lite interesert i å høre masse svada som har skjedd på Mars og som kanskje kan linkes til det som skjedde.

Det er jo disse små detaljene såm gir historien liv.

Klart sitter man der iskald og bare vil igjennim spille så forstår jeg at spillet er kjederlig.

Personlig leser jeg alle mailene og hører på alle lydopptakene for å leve meg litt mere inn i historien.

Det er som krydder til maten.

Forresten så finner man ikke alle kodene i mailene, noen ligger i lydfilene.

Det med ensformighet så er har vel ikke denne spillsjangeren noe mere å by på, ikke alle spill kan være AVP.

Første gangen jeg var utendørs i spillet så ble jeg utrolig skuffet over grafikken.

Samenlignet med UT2003-2004 var dette søppel, men unnendørs var det eyecandy.

Personlig synes jeg Doom3 er et bra skytespill med nydelige stemninger.

Lenke til kommentar

lydfilene er faktisk ganske OK... Men historiene har liksom ikke sammenheng med spillet, man ser nesten aldri ting som du har blitt fortalt i historiene i selve spillet.

Derfor blir historien ganske kjedelig siden den liksom ikke har noe med deg og gjøre, eller du føler det hvertfall sånn...

Lenke til kommentar
lydfilene er faktisk ganske OK... Men historiene har liksom ikke sammenheng med spillet, man ser nesten aldri ting som du har blitt fortalt i historiene i selve spillet.

Derfor blir historien ganske kjedelig siden den liksom ikke har noe med deg og gjøre, eller du føler det hvertfall sånn...

Her må det aresteres litt.

Ja det er ikke alt i lydfilene,filmene og mailene som har direkte sammenheng med spillet, men jeg har fått svar på hvor eller snarere hvem sombiene er, hva de forskjellige dyrene fra helvete er, hva helvete gjør med deg fysisk, hvordan sasjonen er blitt overtatt av demoner, hvor de kommer fra og hvordan de fikk tak i dem osv så helt bortkastet er det ikke, resten kan vel kalles "fyll" for å gi en troverdig historie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...