Gå til innhold

hva kan jeg gjøre med høytalerne


Domi9q

Anbefalte innlegg

Før hadde jeg et lite anlegg :roll:
Ikke nå mere, nå har jeg bare høytalere, fordi selve anlegget tok kveld i høst.
Så nå sitter jeg igjenn med et par høytalere, som er av typen akai, tror jeg de het :hrm: noen år gamle, effekt har jeg ingen anelse om. Men de er ca 6-8"

Så spørsmålet er, hva kan jeg bruke dem til :hmm: Kjøpe noe billig forforsterker og koble til pc'en kanskje. Eller er det mulig å plassere inn i bil.
noen tips? litt kjipt å bare la dem ligge å slenge i garasjen når jeg ikke har no høytalere til pc'en en gang.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

 

Lodd på noe metalskrap og noen ledninger, kanskje ett par lyspærer, mal hele sulamiten knallgrønn og selg det dyrt - som kunst

 

 

 

Ikke så dum ide :hmm:

Men med mine kunsterriske ferdigheter tror jeg heller at jeg satser på en billig liten fortsterker

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

Hei igjen :)

 

Tror nok at også jeg ville ha gått for en liten forsterker, men du bør kanskje finne ut litt mer om høytalerne først. Sjekk hvor mange Ohm de er på feks. Det pleier enten å stå på en lapp bak på selve høytalerkassen eller på selve høytaleren (magneten). Det er ikke så farlig om Ohmen ikke stemmer med forsterkeren (det går ikke i stykker), men det kan gå ut over kvaliteten på lyden (ytelsen til høytaleren-lite trøkk). Du kan også måle Ohm med et multimeter, men det er kanskje å dra det for langt. :)

 

Før du bruker penger på å kjøpe forsterker burde du kanskje også sjekke hva som fins av fix ferdige billiganlegg rundt forbi, det vil jo være dumt å kjøpe en forsterker til noen høytalere som kanskje har sett sine bedre dager, og ende opp med nytt spørsmål på hardware no om hva du skal bruke en billig forsterker til som mangler høytalere. :wallbash:

Lenke til kommentar
Før du bruker penger på å kjøpe forsterker burde du kanskje også sjekke hva som fins av fix ferdige billiganlegg rundt forbi, det vil jo være dumt å kjøpe en forsterker til noen høytalere som kanskje har sett sine bedre dager, og ende opp med nytt spørsmål på hardware no om hva du skal bruke en billig forsterker til som mangler høytalere. 

 

hehe, godt poeng :thumbup:

tror jeg skal ta å hive de i bilen til fattern, så kjøper jeg meg heller et godt fix ferdi system når jeg bynner å tjene penger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...