Kreutzfeld Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Jeg brente nettopp ut en film på en Samsung DVD-R plate og etter ca 20 min stoppet filmen opp. Har vært borti det samme problemet på en That's Write plate, men her stoppet den kun litt for deretter å fortsette igjen. Er dette et vanlig problem på billige plater? Er ikke Samsung en kvalitetsleverandør som man kan forvente kvalitetsprodukter fra?
qwert Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 (endret) Plater solgt under merkenavnet Samsung var kjempebra, så ble de ganske så bra, og nå er de middels til dårlige avhengig av brenner. Dette kommer av at det har vært plater fra tre forskjellige produsenter solgt som Samsung i løpet av det siste året. That's Write platen du hadde problemer med er faktisk sansynligvis av samme type som den samsungplaten du har nå, mens det ser ut til at det som selges som That's Write på Komplett i disse dager er ganske så bra plater igjen... Forvirret ennå? Det er dessverre ikke mulig, for de fleste DVDer, å vite med sikkerhet hvilken kvalitet det er på platene før man har åpnet pakken. Dette kommer av at det blir kjøpt inn plater fra flere forskjellige produsenter som igjen blir solgt under egne merkenavn. Det finnes *langt* flere som selger DVDer enn det finnes fabrikker som lager dem, og alle som videreselger under eget navn ser ikke ut til å ta det så alt for tungt på kvaliteten. Det beste alternativet er å enten dra nytte av andres erfaringer på 'billigmerkene' for å ha en oversikt over hva de *egentlig er*, eller å holde seg til 'sikre' (og dyre) plater som Verbatim Pastell, Plextor o.l. Det er en snart 400 innlegg lang tråd i toppen av dette forumet som burde hjelpe. Endret 21. september 2004 av qwert
JuBi Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Av god erfaring, så kommer jeg ikke til og kjøpe billigplater mere (Princo, thats write og annet jalla) Har f.eks tatt backup av mine dvdfilmer som jeg nå må kaste, pga at dem ikke fungerer mere . Ser ut til at slike plater har en holdbarhet på 3 til 5 mnd'er og bare vært brukt 2-3 ganger Data som er brent på f.eks Verbatim eller Ritek fungere utmerket, selv etter 2-3 års bruk Da er det bedre og bruke 5kr extra pr plate ved innkjøp, enn og måtte kaste plater med verdifull data på.
JohnRichard Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 (endret) Det er dessverre ikke mulig, for de fleste DVDer, å vite med sikkerhet hvilken kvalitet det er på platene før man har åpnet pakken. Ikke ment som reklame, men på Brenner.no og NorwayDisc.no ser du hvem som er produsent av platene da de har lagt ut komplett ID. Jeg handlet fra Norwaydisc forrige gang - kjempefornøyd :-) Endret 22. september 2004 av JohnRichard
Back-Up Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Har selv tatt masse back-up av filmer på jalla-plater, og det har vist seg å være ELENDIG økonomi Enig med JuBi, bruk noen kroner extra på platene, det blir i lengden billigere, samt at du sparer deg for masse ergelser i etterkant. Nå får du da også veldig gode plater relativt billig også, f.eks ePro og Fortis fra www.norwaydisc.no, selv om pastell og plextor fra TY selvsagt er kremen...
JuBi Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 www.pxp.no/ selger faktisk Tayio Yuden plater til ca 9,50 pr stk.
FXDC Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Kjøp plater som er produsert i Japan , da er du trygg på at det er god kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå