Gå til innhold

Problemer med GeForce4 TI4200


sammy70

Anbefalte innlegg

Er 64 MB utgaven og har kvittering. Kortet er straks 2 år.

Men har aldri merket noe galt med kortet.. Hvor lang garanti er det på sånne ting??

Garanti varierer fra produsent til produsent både på lengde og innhold.

 

Reklamasjon derimot, er mye lettere å forholde seg til. Reklamaskjonen på skjermkort er trolig 2 år siden levetiden på vifta neppe er beregnet til å være særlig mye lengre. Innholdet i reklamasjonen er svært enkelt å forholde seg til siden det er samme regelverket som gjelder for alle produkter kjøpt i norge. Du finner mer om hva reklamasjonen går ut på ved å sjekke www.lovdata.no og gå inn på "forbrukerkjøpsloven".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har nå testa SIMS 2 på den andre pc'n (Duron 900, MX 2 32 MB) i huset, og etter noen timers spilling går det helt greit. Ikke hatt antydninger til problemer med grafikken ennå.

Da må det være noe galt med min pc. Men kan det være noe annet enn grafikkdriverne eller skjermkortet som gjør dette. En eller annen hardware/softwarefeil kanskje??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fortsetter denne tråden da jeg har funnet løsningen på problemet mitt.

 

Skrev i min forrige post at sims 2 fungerte fint på den andre pc'n (Duron 900, MX2 32 mb). Dette viste seg og ikke være riktig. Fikk etterhvert samme problemer som med den andre pc'n.

 

Kjenner to andre som ikke har noe problemer med spillet og de har begge ATI skjermkort. Fikk låne et ATI Radeon 9200 av en kompis, og med dette kortet fungerer det helt greit. Ikke hatt noen krasj ennå og jeg har spilt i en del timer.

 

Etter mye testing (banning og sværting..) har jeg kommet frem til at det må være en konflikt med driverne til nvidia og mine kort når det gjelder sims 2. Har som nevnt tidligere ikke noen problemer med andre spill, så det kan ikke være noe galt med kortene. Men jeg synes dette også er rart, for jeg regner med det er mange som spiller sims 2 helt fint med de nyeste driverne fra nvidia.

 

Men som sagt, bytte til et ATI kort var løsningen for meg :thumbup:

Lenke til kommentar

I min gamle pc hadde eg et kliss make kort til det du har.. det har vært en tro tjener.. men det har ikkje alltid vært like stabilt.. har prøvd alt av drivere til kortet, og det viser seg att det er store forskjeller på stabiliteten. fant vel ut til slutt att en driver som het 44.03, eller noe sånnt var den beste, og den har eg brukt siden, og har ikkje hatt så mye av de problemene etter det..

 

Som andre også har nevnt, varme.. eg bytta kjøler på min, satte på en klump av en ribbe med ei vifte på... det hjalp også en del.. men skapte noen nye :p

kortet lever i beste velgående i pcn til dama.. kan jo bli interessant å se når eg får tak i sims2 til henne, ho maser om det kver dag.. (hva er det med jenter og det spillet?!?)

skal prøve å få posta resultatet her når eg har fått prøvd det...

 

 

bunnlose

 

edit: skriveleif

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar

jupp, da var sims2 prøvd på dama si maskin. og har mye samme utfall som hos trådstarter.. merkelig..

prøver å installere til en driver eg vet fungerer bra på det kortet, og prøver igjen =)

merkelig att det skal klikke på det kortet! har sjøl et R9700pro og hos meg fungerer det strålende! (utenom att eg ikkje har NOEN som HELST interesse av å spille spillet)

 

bunnlose

 

edit: nope, nitch gefuncken! (:p) nå har eg et stk missfornøyd dame som VIL spille sims2... doh.. får vel gå til innkjøp av nytt kor her også da.. om ingne har noen bedre ideer..

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar
har sims2 durende på en gf4200 basert maskin her, går som varm kniv i smør. er gainward 128MB. bruker driver lastet ned fra nvidia.com, versjon vet jeg ikke helt, men lastet ned etter sommerferien :p

kan du finne versjon navnet på den driveren?

er det et gainward kort?

dette kortet som meg og trådstarter har problemer med er et gainward 64mb kort.. så det virker nesten som om det er akkuratt _det_ kortet..

 

Nytt til deg selv,og 9700pro til dama  :thumbup:

heh.. har en annen misjon for mitt kort når det er for gammet, er et AIW kort, så da er det rett i en snart ferdig HTPC ;)

 

 

bunnlose

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar

ok... joda.. ho kom seg inn.. men kom fort ut igjen.. klikker meget kjappt etter att spillet er loadet..

har nå kjøpt et R9800Pro.. det ser ut til å funke greit. utrolig varmgang på kortet da (zalman vifteløs ribbe) så eg må opp å montere noe vifte greie i dag tenker eg.. er det spillet der så utendelig tungt da?! kan eg ikkje fatte og begripe! doh...

 

bunnlose

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...