Gå til innhold

når faller prisene på x800 og 6800 kort?


firberblad

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner.

 

Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst..

håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort.

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner.

 

Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst..

håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort.

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

Nei, du må nok vente en liten stund da, p.g.a det er ikke kommet noen nye store lanseringer som overgår toppkortene enda. Og har ikke hørt om noen som skal lanseres snart heller. Men det kommer, men ikke før på ny året.

Lenke til kommentar

Jeg er nok desverre nødt til å vente et halvt års tid med å kjøpe nytt kort og innen den tid har vel kanskje prisene falt noe. En annen ting er jo at lanseringen denne gangen kanskje ikke har vært helt god..

Tenker da på problemne med å skaffe kort etc. 6800 serien kom vel faktisk i mai og det er vel først nå man kan bestille det uten å vente i flere måneder.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på AGP-korta, tipper jeg de vil falle litt i pris ettersom PCI-e blir innført. AGP er relativt 'gammelt' i pc-verden og det vil vel i verste fall stoppes å produseres. Radeon har jo sagt at de skal satse på pci-e og da tipper jeg vel Nvidia følger sånn smått etter. Dermed senker de vel prisene på agp-kort.

Lenke til kommentar

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør :p

 

Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse.

Lenke til kommentar

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør :p

 

Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse.

Jepp! gå bak ryggen, det pleier jeg å gjøre! Legger av litt penger nå og da, uten å si noe til furien, vips! nytt skjermkort! Fine greier :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner.

 

Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst..

håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort.

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

9800 xt er raskt... men 9800 pro er det mer forsvarli pris på.. Jeg synes at 6800 ultra er dt syk pris som ikke er forsvarelig til ytelsen eller noen ting....! :wallbash:

Lenke til kommentar

 

(har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen).

Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør :p

 

Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse.

alt som står i nå maskinen nå er smugglet innomhus på uærlig vis ellers så er de kjøpt hos en kompis for en billig penge :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...