Gå til innhold

Sims 2 - et spill til glede eller frustrasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det skvetter opp Sims-2-tråder kjappere enn det kommer sopp i skaugen om høsten, og det er vel heller fåtallet av dem som lovpriser spillet og som jubler over et velfungerende program.

Det er VELDIG lenge siden jeg så SÅ mange poster om samme spill sprette opp like fort, må vel tilbake til Need for Speed: Underground for å finne like stor postflora om et nysluppet spill (og hey, EA gir ut begge).

Er det virkelig så mye trøbbel med spillet, eller er det bare vanvittig mange som sitter på piratkopierte versjoner her? Greit nok, jeg kunne aldri tenkt meg å bruke penger på et Sims-spill, det er en holdning jeg har hatt siden det kom, men det er først og fremst fordi jeg ikke liker spillet (og utvikleren) av ganske enkle, prinsipielle grunner. Derfor lar jeg heller være å spille det.

Hører også at selve programmet ser ut til å legge seg opp i uvanlig mye av det som skjer rundt det på maskina. Hva kan grunnen til dette være?

Til slutt vil jeg spørre et spørsmål som vel egentlig hører hjemme i forslagskassa, men som like godt kan spørres her uansett; burde Sim(s)-spillene få en egen kategori? Jeg synes det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Til slutt vil jeg spørre et spørsmål som vel egentlig hører hjemme i forslagskassa, men som like godt kan spørres her uansett; burde Sim(s)-spillene få en egen kategori? Jeg synes det.

Det der har jeg sagt,akkurat i forslagskassa.

Skrevet

Jeg har spillt sims2 i ca 24 timer nå ,og ja jeg har kjøpt det!

Jeg betalte en kriminell høy pris også , men nok om det...

Jeg har hatt 2 kræsj til nå , den ene gangen da jeg skulle save for jeg var lei av å spille (noe som satt meg ca 3 timer med spilling tilbake) og en gang da jeg skulle begynne på en grunn mur til et hus , begge hendelsene har bare skjedd 1 gang , og håper på å ikke treffe dem igjenn.

Jeg er heller ikke gla i EA , men jeg spillte sims 1 uendelig mye uten å betale for det , så nå var det vell egentli på tide å kjøpe et flott spill (i mine øyne) siden sims 1 fallt i smak hos meg.

Klåkkå e 2 , isje bli sur viss ingenting av dette henge i samen :blush:

Skrevet

Er vel fortsatt Maxis som står bak Sim-utgivelsene? De har vel vært under EA's vinger så lenge jeg kan huske tilbake, men de har i alle fall fått beholde navnet sitt ganske lenge. Er i alle fall de jeg sikta til med "utvikleren", jeg har virkelig mista sansen for denne gigantiske melkekua som EA bare suger mer og mer penger ut av.

Skrevet

Har ennå ikke prøvd Sims 2, men skal jeg gå etter de forventningene jeg har etter utallige timer med "The Sims", så er det bare frustrerende.

The Sims er det mest irriterende spillet jeg noen gang har spilt. Uten tvil.

I starten var det veldig gøy faktisk. Men etterhvert så begynte tilleggspakkene å komme, mange av dem. Dessuten er folkene i The Sims stokk dumme. De er så dumme at jeg bare dreper dem en etter en. Drukner dem. Setter fyr på dem.

Holdt på å knuse skjermen i sinne en gang fordi folkene(og egentlig alt det andre også) på the Sims er helt misfoster.

Det skjer nesten aldri at jeg tyr til vold mot noe i frustrasjon over et dataspill, men med The Sims så skjedde det.

Skrevet
Er vel fortsatt Maxis som står bak Sim-utgivelsene? De har vel vært under EA's vinger så lenge jeg kan huske tilbake, men de har i alle fall fått beholde navnet sitt ganske lenge. Er i alle fall de jeg sikta til med "utvikleren", jeg har virkelig mista sansen for denne gigantiske melkekua som EA bare suger mer og mer penger ut av.

Vel...det er INGEN her i verden som tvinger til verken å like dem, eller spille spillene dems, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så galt. Hvis du ikke takler dem, ikke spill spillene dems - det blir ditt tap. For meg er det akkurat det samme hvem som tilbyr spillene til meg, så lenge spillene er gode, og det ikke blir for mye bråk :)

Skrevet
Vel...det er INGEN her i verden som tvinger til verken å like dem, eller spille spillene dems, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så galt. Hvis du ikke takler dem, ikke spill spillene dems - det blir ditt tap. For meg er det akkurat det samme hvem som tilbyr spillene til meg, så lenge spillene er gode, og det ikke blir for mye bråk :)

Den kommentaren la jeg til fordi det virka som om det var en person som trodde jeg mente at EA var utvikleren. Men det kan jo hende jeg misforsto. Uansett kan jeg ikke se jeg har prøvd å prakke dette synet over på noen andre, det er et personlig standpunkt like mye som ditt. =)

Meninga med denne diskusjonen er i grunn å fyre opp litt under de som bruker det og de andre som skyr det som pesten (for jeg vet at det ikke bare er meg). Prøve å få folk til å komme med noen gode argumenter og gå litt i dybden om spillet. =)

Skrevet
I starten var det veldig gøy faktisk. Men etterhvert så begynte tilleggspakkene å komme, mange av dem. Dessuten er folkene i The Sims stokk dumme. De er så dumme at jeg bare dreper dem en etter en. Drukner dem. Setter fyr på dem.

Holdt på å knuse skjermen i sinne en gang fordi folkene(og egentlig alt det andre også) på the Sims er helt misfoster.

Det skjer nesten aldri at jeg tyr til vold mot noe i frustrasjon over et dataspill, men med The Sims så skjedde det.

Vel, en ting kan jeg love deg, de er blitt MYE smartere på nr.2. Jeg har spilt det en del allerede, og må kunne kalle meg selv som en fan av spillet.

Se på DETTE "extended review" av spillet, der de gir et par eksempel på hvordan simsene gjør ting på egenhånd.

Skrevet

Sorry , ser at jeg er opphavet i knuffingen her , jeg tenkte følgende : Maxis er under EA , derfor er det EA som i bunn og grunn er utvikleren.

Akkurat som Westwood spill...En gang i tiden...

Skrevet
Hvis du ikke takler dem, ikke spill spillene dems - det blir ditt tap.

For meg er å kjøpa EA spel det samma som å tapa pengar.

Uansett hvilket spill det er? Bare så lenge det er gitt ut av EA? De har jo gitt ut spill som Burnout, FIFA, Battlefield, Need for Speed, Medal of Honor, Alpha Centauri, Sim City, C&C Generals etc.

Skrevet
Hvis du ikke takler dem, ikke spill spillene dems - det blir ditt tap.

For meg er å kjøpa EA spel det samma som å tapa pengar.

Uansett hvilket spill det er? Bare så lenge det er gitt ut av EA? De har jo gitt ut spill som Burnout, FIFA, Battlefield, Need for Speed, Medal of Honor, Alpha Centauri, Sim City, C&C Generals etc.

Hvis det er å tape penger, har du kresen spillsmak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...