Gå til innhold

tv tuner til plasma tv (panasonic)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har klart å skaffe meg en 37" Panasonic plasma tv. Problemet er at denne tv har blitt brukt som fremviser tidligere, slik at tv tuner ikke følger med. Så for å se på tv nå må jeg bruke pc og tv kortet gjennom den, noe som jeg synes er tungvindt.

 

Noen som har noen gode råd om hvor jeg kan skaffe kun tv-tunern?

Har en egen port bak tv som heter TV-Tuner

 

Håper også at jeg slipper å betale en halv formue for denne...

 

Alternativt kan man vell skaffe seg en videospiller med tv tuner kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil også nevne at tv`n kun har 3 typer tilkoblingspunkter.

 

1. Serial

2. PC VGA Port

3. TV Tuner port (Denne porten ser ut som en forvoks VGA PC port)

Er port 3 en spesiell Panasonic port eller en standard port for de fleste TV Tunere?

 

Lurer da på om alle Tv tunere lett kan tilkobles disse portene, f. eks en vanlig VHS spiller med tuner?

 

Lurer også på om f. eks bestilling av digital TV fra UPC med enten TV 1000 eller Canal Digital også vil fungere med den medfølgende dekodern?

 

Vis noen har noen gode anbefallinger på noen gode TV tunere evt. DVD recordere kom med dem.

 

PS: Ønsker å gjøre dette billigs mulig, TVn var dyr nok :D

Lenke til kommentar

Du har nok et lite problem her. Du har ikke kjøpt en plasma-TV, men en plasmaskjerm. Tipper at du må kjøpe én bestemt tuner som er laget for akkurat den skjermen du har. Den er nok relativt kostbar, og hvis skjermen ikke er helt ny, så kan den kanskje være litt vanskelig å få tak i. Noter opp modellnr. og ta kontakt med en lokal TV-butikk eller Panasonic.

 

Tror ikke det funker med UPC-dekoder. Den leverer bare bilde på scart og antennekabel. Tror den har serial-port, men kun for datakommunikasjon.

Lenke til kommentar

Modellen heter: TH-37PWD5

fant litt info om den på en britisk side.

 

Panasonic TH-37PWD5 Specs

 

Eneste er at jeg tror det finnes 2 typer av denne TV, en med masse utganger bak, og desverre den jeg har, med kun en sær plugg som heter TV tuner.

 

Fordelen med denne pluggen er selføgelig at en slipper og ha flere kabler hengende ned fra veggen vis en har tunern under.

 

Skal ikke være lett, tror jeg tar kontakt med panasonic.

Lenke til kommentar
Fryktelige priser på orginal tunere til plasma. Om du skaffer deg en ekstern tv-tuner med vga utgang, f.eks. en slik en: http://www.averm.co.uk/avermedia/products/...VerTV_box9.html så slipper du unna med noen hundre-lapper. Sjekk f.eks Ebay.de
Ikke kjøp denne. Den er for bygget for nord- og sør-Amerika.
Supports NTSC, PAL-N and Pal-M
Hvis du skal bruke en TV-tuner i Norge må den støtte PAL B og G.

Men kanskje den finnes i europeisk utgave et eller annet sted....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...