Jump to content
Sign in to follow this  
dan1el

9600 Pro, mest for penga?

Recommended Posts

Ytelse messig er gf4 4200 vs 9600 pro ganske like på directX 8 spill.

Men Ingen av dei er spesielt spreke på HL2

Spar heller litt penger og kjøp 9800 Pro når du har pengene

Skal du kjøpe 9600 Pro kjøp 128mb versjenen. Den yter bedre. Eller kjøp 9600xt

Hvis du bruker litt over 100 kr til,så får du dette 9600xt kortet.

Jeg har handlet på PCutstyr før, og det gjør jeg ikke igjen... :mad: Men takk for tanken.

Skal du kjøpe 9600 Pro kjøp 128mb versjenen.....

Hvorfor yter et kort med mindre minne bedre...?

Fordi de putter raskere minne på 128MB versjonen.

Er billigere slikt.

Dessuten klarer ikke kortete å utnytte 256MB slik at det er noe poeng i, spesielt ikke i spill.

For all del, ikke kjøp noe dårligere enn 9800 pro. Å betale såpass mye penger for å gå fra 4200 til 9600 pro eller xt, er bortkastede penger. Betal et par hundre kroner mer, og få mye mer igjen for pengene. (En annen mulighet er selvfølgelig standard 6800 eller de kommende 6600GT-brikkene, men disse støtter altså bare PCI-e.)

Jeg hadde et 4200, hehe. Det er ødelagt.

"Et par hundre" betyr jo nesten dobbelt, da oppkrav + frakt på et 9800 Pro ligger rundt 2000.

Skal jeg kjøpe et PCI-e så må jeg ha nytt hovedkort i tillegg. Det er ikke aktuelt.

Jeg hadde et 4200, hehe. Det er ødelagt.

"Et par hundre" betyr jo nesten dobbelt, da oppkrav + frakt på et 9800 Pro ligger rundt 2000.

Skal jeg kjøpe et PCI-e så må jeg ha nytt hovedkort i tillegg. Det er ikke aktuelt.

Ok hvis du hadde, er saken en annen. Jeg hadde tenkt å anbefale deg å beholde det du har, men det gir altså ikke lenger mening... I såfall er det vel et godt kjøp, relativt sett. Det er jo et bedre kort enn 4200.

Hei.

Budsjettet er stramt, men behovet for et "OK" skjermkort nermer seg nå som HL2 er rundt hjørnet.

Og et Radeon 9600 Pro 256MB er vel ikke et dårlig kjøp for 999,- på MPX.no:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38245 ?

Jeg hadde et GF4 4200 før. Dette 9600 Pro er vel bedre?

Please ikke gå for det kortet. Jeg har det nå og er ikke fornøyd i det hele tatt. Det ligger faktisk litt under andre 9600pro ved benchmarks som f.eks 3dmark03... Jeg har snakka med folk som måtte klokke ned kortet for å få det stabilt, noe jeg ikke har gjort. Men hold deg unna det kortet

Så da er http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302975 det billigst 128-mb-kortet jeg finner. Det duger vel :)

Eller...? :p

Det er nok ett helt greit kort ja. Du kan også sjekke ut demovarene på de forskjellige butikkene. Det er kort som har vært brukt, testet, eller er erstatning fra leverandør. Dette så veldig rimelig ut og yter nok ikke så langt unna 9600 Pro.

GeForce 5700 med 128 MB minne til 695,-

:Edit.. Var nok feil det ja..

Edited by Carnifex

ATI kort yter jo nesten dobbelt så bra som Nvidia i CS:Source og HL2, da ;)

Edit: i en test jeg leste, hadde kortet 128bit, ikke 256 :/

Edited by dan1el

Eller istedet for å kjøpe 9800pro så kan du kjøpe Nvidia 6600(GT) som skal koste omtrent det samme.

Og det er rimelig godt bevist at de kortene feier rennesteinene med Alt fra X600 og nedover (9800XT/PRO, 9600XT/PRO)