Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router!


Ems

Anbefalte innlegg

Ok jeg fikk ikke svar sist så jeg spør igjen!

 

Jeg har en 3com router wireless router som fungerer helt fint bortsett fra et lite problem. Når jeg spiller et hvilket som helst internett spill så dropper jeg etter et par minutter. Mange av vennene mine har routere men ingen har noe problem med det. Jeg har opnet port 6112 det løste problemet med at folk ikke kunne joine mine games, men jeg dropper altså fortsatt. Har prøvd å få hjelp før men det er faen meg ingen som har 3com router.

 

En fyr sa: Simply opening the port is not going to help you. You are going to have to FORWARD the port. Meaning.. Map the Public IP's Port 6112 to your Private IP address in your router. This way when you go out the router.. The BNet server will communicate with your PUBLIC IP's 6112 port and then that data is passed straight to your private IP's address and the communication loop is completed.

 

It is going to be different from router to router.. Some of them call it port forwarding.. some of them you have to set it via a term called VIRTUAL Servers.. same difference. It is the same concept of mapping a public IP's port to a Private IP address in a router.

 

Det er en sån virtual server ting, men jeg skjønner faen ikke hvordan jeg skal få fikset noen ting Sad

 

Jeg kan jo koble ut routern for å spille men faren min bruker trådløst nettverk mye så jeg får liksom aldri spilt omtrent.... jeg dør av mangel på spilling snart HJELP!

 

Routern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

Når du er inne på virtual servers klikker du på add.

på valget service( tror det er noe som heter det i en nedtrekksboks) velger du Custom for da får du spesifisere porter og lignende.

Husker ikke helt eksakt hva som kommer opp, men noe sånn som dette

 

IP address: (her skal du fylle inn din private ip addresse). På 3 com rutere pleier dette å være fyllt ut 192.168.1.(her skal du fylle inn siste tallet, alt hva din private addresse er)

 

Service name: her tror jeg du kan skrive hva du vil. Bare et beskrivende navn til den virtuelle serveren du har konfigurert.

 

 

port number: her skal port nr 6112 fylles inn.

 

 

hvis du har behov for å finne ut hva din private ip addresse er kan du åpne et kommandovindu og skrive ipconfig.

 

 

hvis du skjønte lite av denne forklaringen så gi beskjed så skal jeg ta det en gang til når jeg har min egen ruter foran meg.

Lenke til kommentar

Gå inn på denne siden, og velg hvilken router du har. Det står nøyaktig hvordan du forwarder porter. Det er også viktig at du har låst/fast IP-adresse for den maskinen du forwarder porter til. Er liten vits i å forwarde porten, hvis du har fått tildelt en ny IP-adresse fra DHCP-serveren neste gang du slår på maskinen. Sjekk under DHCP, for hvordan du låser en IP-adresse til din maskin. Sjekk også at du har siste firmware hos 3Com.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...