Gå til innhold

Opgradering til A64 system, max 4,1k


Anbefalte innlegg

What about CAS latency? Don't I need fast ram for game performance?

 

No. The difference between CAS 3 and CAS 2 ram today is nearly trivial. GAMERS: Save money on ram and buy the next level better video card. Already have a 6800 Ultra? Buy a faster CPU, or an MX Duo. You'll get a lot more value for your money.

 

 

(...)

 

The fact is, RAM timings have relatively little impact on game performance, especially on athlon 64s.

 

Anyone have anything to add? Discuss and I will be glad to amend the post to make it more accurate and to cover questions not answered already.

 

:D

 

... nå er det mange som må gå i tenkeboksen før de anbefaler minne av edlere merke (dersom dette stemmer).

 

Er alt for mange som anbealer dyrt utstyr uten å ha peil!

 

 

Dere med CL2 og sinsyke timings har nok kasta bort en del penger på minimal ytelsesøkning...

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke alle som driver å maser om den dyre rammen, det er ikke så mye ytelses forskjell hvis du ikke klokker...

:w00t::w00t::w00t:

 

Har selv CL3 og dårlige timings generelt (512 MB)

 

Minne test Everest:

RAM Bandwidth Int Buff'd iSSE2 : 2929MB/s

RAM Bandwidth Float Buff'd iSSE2 : 2938MB/s

 

Ingen tweak eller lignende med et VIA K8T800.

 

Vis meg gjerne res. i fra et 2-2-2-5 system (gjerne nF3 system og, siden alle tror det er en slik stor forskjell)

timeings har mindre å si med båndbredda, selv om den gjør litt der også...

 

hw: MSI K8N Neo PE(bios 1.4), AMD64 3000+, 2x512mb twinmos pc3200, allt er uklokka av resultatene her.

 

får forsåvidt i sandra:

RAM Bandwidth Int Buff'd iSSE2 : 3101MB/s

RAM Bandwidth Float Buff'd iSSE2 : 3098MB/s

(er det forskjell i benchmarkprogrammene?)

 

men jeg har gjort tester på mitt system, og når jeg har satt alt på auto(som ender i 2.5-3-3-8) får jeg i aquamark en cpuscore på 8356, når jeg manuellt setter det til 2-2-2-5 får jeg i aquamark en cpuscore på 9261. Dette vil jeg kalle en ganske betydelig forskjell.

 

vil også minne om http://www.ocshoot.no/minnehastighet_3.htm som viser at lave timeings er også en faktor på intel systemer.

 

når vi kommer opp mot og over 300mhz sier det seg selv at timeings ikke blir en like viktig faktor, men for dagens 200mhz-systemer er nok fortsatt timeings på minne en faktor(dog er cl2 minne en altfor dyr investering idag kan jeg være enig i).

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat anbefale å kjøpe PC FØR militæret.. Det er vel ikke store muligheten for at du får tatt med deg PCen på rommet, så da blir det vel til at den står hjemme og støver ned når du er inne, bort sett fra de gangene du har perm. Det er nok mye smartere å spare pengene til etter militæret, da du kan kjøpe en skikkelig powermaskin for de oppsparte pengene + dimmepenger. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

timeings har mindre å si med båndbredda, selv om den gjør litt der også...

 

hw: MSI K8N Neo PE(bios 1.4), AMD64 3000+, 2x512mb twinmos pc3200, allt er uklokka av resultatene her.

 

får forsåvidt i sandra:

RAM Bandwidth Int Buff'd iSSE2 : 3101MB/s

RAM Bandwidth Float Buff'd iSSE2 : 3098MB/s

(er det forskjell i benchmarkprogrammene?)

 

men jeg har gjort tester på mitt system, og når jeg har satt alt på auto(som ender i 2.5-3-3-8) får jeg i aquamark en cpuscore på 8356, når jeg manuellt setter det til 2-2-2-5 får jeg i aquamark en cpuscore på 9261. Dette vil jeg kalle en ganske betydelig forskjell.

 

vil også minne om http://www.ocshoot.no/minnehastighet_3.htm som viser at lave timeings er også en faktor på intel systemer.

 

når vi kommer opp mot og over 300mhz sier det seg selv at timeings ikke blir en like viktig faktor, men for dagens 200mhz-systemer er nok fortsatt timeings på minne en faktor(dog er cl2 minne en altfor dyr investering idag kan jeg være enig i).

Postet feil... var sandra resultater

 

Samma det....

 

Everest mem. bench.

Read: 2925 MB/s

Write: 1200 MB/s

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat anbefale å kjøpe PC FØR militæret.. Det er vel ikke store muligheten for at du får tatt med deg PCen på rommet, så da blir det vel til at den står hjemme og støver ned når du er inne, bort sett fra de gangene du har perm. Det er nok mye smartere å spare pengene til etter militæret, da du kan kjøpe en skikkelig powermaskin for de oppsparte pengene + dimmepenger. Men det er bare min mening.

Ja, himmit. Ikke finn på å kjøp pc FØR militæret, du får sannsynligvis ikke brukt pc`en i det hele tatt i løpet av året. Spar de pengene til noe annet, eller kjøp deg en laptop. Laptop er veldig greit når du er i militæret. Hadde selv laptop i militæret, jeg tjenstegjorde på KNM ALTA, og jeg var knapt hjemme på ett år. (Jule ferie og påske ferie,) så å oppgradere nå er hull i hue. Etter du er ferdig, vil nforce4 ha kommt, og langt raskere cpu`er er kommt, og du HAR BEHOV for pc. Det har du garantert ikke nå, og ca. 1 år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...