Gå til innhold

Ny fisk, c&c mottas gledelig


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal lage hjemmeside for meg selv som 3D designer og animatør.
Har kun begynt på fisken og har kommet så langt :

[url="http://home.broadpark.no/~jmah/index.html"]http://home.broadpark.no/~jmah/index.html[/url]

Jeg har _veldig_ lite peiling på CSS og har tenkt å lage designet i photoshop (som jeg gjør nå) også slice det opp og ordne det i Dreamweaver.

Hvis dere ser hvordan jeg har "slicet" det opp foreløpig i Photoshop så kan dere fortelle meg hvordan jeg skal få det til som jeg vil ha det.

Tar gjerne imot kritikk og kommentarer :)

[b]edit[/b] || jeg lurer på hvordan dere mener jeg burde sette opp buttons eller knappene som det heter på norsk :) Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er jo ikke det du har laget til nå så mye å kommentere, men et godt utgangspunkt er det jo:)

 

Tips: Sett av en dag eller tre hvor du utstyrer deg med Cola, god musikk, (røyk? :love:) og ta deg tid til å lære de grunnleggende tingene i HTML og CSS.

 

Siden du allerede driver med 3D tror jeg du kommer til å finne det veldig interesant.

Lenke til kommentar
For det første så er jo ikke det du har laget til nå så mye å kommentere, men et godt utgangspunkt er det jo:)

 

Tips: Sett av en dag eller tre hvor du utstyrer deg med Cola, god musikk, (røyk? :love:) og ta deg tid til å lære de grunnleggende tingene i HTML og CSS.

 

Siden du allerede driver med 3D tror jeg du kommer til å finne det veldig interesant.

Jeg som person er stortsett designer, derfor er jeg ikke så glad i koding :) Foretrekker å designe siden i Photoshop også slice den (forsåvidt første gang jeg gjør det) også få den inni Dreamweaver og jobbe med den der.

 

Vil helst vite hva jeg gjør også, så derfor må jeg vel lære meg litt CSS. HTML kan jeg (kan ikke alle? :) )

 

Kan dere anbefale meg noen sider som gjør det ekstremt enkelt å sette seg inni Cascade Style Sheets ?

Lenke til kommentar

sett i Opera (nyeste) med 1024 opplsning får jeg side scroll ikkke bra.

 

Dessuten virker det ikke som om jeg har hele footern. eller at du behøver mer margin i bunnen.

 

Men selve designet likte jeg, men kunne tenkt meg å sett det med lipsum og styla tagger. Slik at man kan se hvordan det er for øyet, det alle skriker og kaller typografi?

 

stå på :)

Lenke til kommentar
*klippe*

Sidene generellt er ikke like i det hele tatt, bare headeren som kanskje delvis har blitt laget etter samme tutorial. Om alle sider skal være heeeelt umulig å finne likheter ved, så hadde vi sett mye rart. ;)

Jeg synes at de ligner ganske mye og at VeXx burde ta det i betraktning så de ikke ender opp med klin like sider.

 

PS. Hennsikten var ikke å anklage VeXx for å herme. Bare så det er klart.

Lenke til kommentar
"Å nei! Han har runde kanter på boksene sine, det har PC også, ring polititet!" :roll:

"Jeg var først med rudne bokser da, jeg skal saksøke PoleCat og VeXx..."

Besvismateriale: #1

Bevismateriale: #2

;)

 

Og du som sa det sikkert er hentet fra samme tutorial, uff det var stakkarslig sagt... føler meg fornærmet på vegne av PoleCat.

 

:!:

 

Uansett, fin side der der.... litt dumt at jeg får en horisontal scroll, OG en vertical når det ikke er innhold i fisken.

Sleng på litt innhold så vi får sett hvordan den skal se ut, layouten er jo noe av det viktigste...

 

 

 

 

 

Og forresten PoleCat, den Fuzzy siden var smooth bortsett fra den grønnfargen på knappene :)

Lenke til kommentar
Waldmeister: Det er

|--------------------------------------------SÅ-------------------------------------------| unødvendig å påstå at noe ser likt ut bare pga. at det er to bokser og runde hjørner. Det er helt på jordet. Da kunne jeg liste opp sikkert hundretusenvis sider som «rippet siden min» og omvendt.

 

EOD?

Jeg synes sidene så like ut, derfor sier jeg det.

Hvis du ikke synes de er like så er jo det greit, men det er betyr ikke at det er unødvendig at jeg utaler meg om en sak selv om du er uenig.

Derfor synes jeg det fortsatt det er merkelig at du påstår at mine innlegg er unødig.

Dette er tross alt et forum hvor man skal få lov å ytre sine meninger.

 

Men ja, dette begynne å bli mer en privat diskusjon enn hva som er interessant for trådstarter: End of discussion---

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...