Jump to content
Sign in to follow this  
sammy70

Har jeg virus?

Recommended Posts

Prøver å kjøre virusscan med NAV 2004, men den stopper opp ved en fil som heter "xircom" og har da detektert et virus. Den kommer ikke videre i søket og jeg må avbryte uten å vite hvilke virus det er. Finner en mappe som heter xircom i system32, og det er en tom mappe som jeg heller ikke får slettet. Prøver da å søke etter virus via symantec sine sider, noe som går greit, men finner ingen virus. Prøver da å scanne med NAV-cd'n i booten, men finner heller ingen virus der.

Spørsmålet er da om jeg har virus eller ikke. Velger nesten å tro det siden den detekterer et eller annet når jeg scanner, men synes det er rart den ikke finner noe via symantec sine sider.

Synes pc'n har oppført seg litt merkelig i det siste (slår seg av noen ganger, treg) og det er ikke lenge siden den ble formatert.

Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre eller hvordan jeg finner ut om jeg har virus/hvilke virus jeg har??

Takker for svar :roll:

Ser at "xircom" har tilknytting til nettverksdriverne, men hvorfor stopper den opp i søket der?

Har scannet med både ad-aware og spybot s&d uten at det hjelper.

Kan det være noe galt med norton? Kanskje jeg burde prøve å reinstallere..??

Forslag?

Har nå prøvd å reinstallere uten at det hjalp. Stopper fortsatt opp ved <system32\xircom> når jeg scanner.

Har brukt norton i flere år nå uten problemer, og vil gjerne fortsette å bruke det.

Hva kan være galt??